• benchmark.pl
  • Gry
  • Dragon Age: Inkwizycja mogło mieć tylko tryb multiplayer
Gry

Dragon Age: Inkwizycja mogło mieć tylko tryb multiplayer

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
25 komentarzy Dyskutuj z nami

W fazie prototypu gra Dragon Age: Inkwizycja oferowała wyłącznie tryb zabawy wieloosobowej.

Dragon Age: Inkwizycja zbroja

Wczoraj miała miejsce światowa, a już jutro odbędzie się polska premiera Dragon Age: Inkwizycja – bez wątpienia jednej z najbardziej wyczekiwanej gry tej jesieni. Pierwsze oceny jednoznacznie pokazują, że BioWare odwaliło kawał dobrej roboty. Czy tytuł ten osiągnąłby jednak taki sukces (średnia na poziomie 87-89 proc.), gdyby zaoferował wyłącznie tryb zabawy wieloosobowej? Raczej nie – a początkowo takie właśnie były plany.

Gra Dragon Age: Inkwizycja chwalona jest między innymi właśnie za fabułę. Tymczasem Mark Darrah z BioWare ujawnił, że początkowo – to znaczy w fazie prototypu – projekt był wyłącznie multiplayerowy. Co więcej, prace nad tym tytułem rozpoczęły się jeszcze przed premierą „dwójki”, gdy tylko studio otrzymało silnik Frostbite.

„Mieliśmy projekt o nazwie kodowej Blackfoot – to była pierwsza gra tworzona na Frostbite. To była gra w świecie Dragon Age, tylko z trybem multiplayer. Stał się on podstawą tego, czym finalnie jest Dragon Age: Inkwizycja. Trzeba pamiętać, że RPG to rdzennie gatunek multiplayerowy. Wszystko zaczęło się przy stole, z długopisem i kartkami papieru” – powiedział Mark Darrah.

Przypomnijmy jeszcze, że platformami docelowymi gry Dragon Age: Inkwizycja są komputery osobiste oraz konsole PS4, PS3, Xbox One i Xbox 360. Swoją drogą – w RPG’ach ważniejszy jest dla was tryb dla jednego gracza czy jednak multiplayer? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło: VG247

Komentarze

25
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Reqiem88
    Singleplayer. W RPG dla mnie gra sie po to, by pozna wspaniałą fabółe, przeżyć przygode razem z postaciami którymi kierujemy. To jak czytanie książki w której mamy możliwość podejmowania mniej lub więcej znaczących wyborów. Kształtujemy naszego bohatera na takiego jakim sami byśmy chcieli sie stać.
    19
  • avatar
    R2rr0
    Czyli byłaby lipa :)
    3
  • avatar
    Kenjiro
    Chwalone za fabułę? Czytając komentarze na Metacritic odnoszę zgoła odmienne wrażenie, że jest to jeden z najsłabszych elementów gry.

    A odnośnie RPG, to zapomniał, iż powstało bez długopisów i kartki. Dopiero później ktoś spróbował stworzyć "zasady gry".

    Cóż, zapewne nie kupię, bo ocena graczy jest póki co przeciętna, no i jak mam Steama, to po co mi jeszcze Origin... jakby nie mogli się dogadać w kwestii crosssellingu.
    2
  • avatar
    yendrek
    Zaryzykował bym stwierdzenie, że każda gra może obejść się bez multi (z wyjątkiem mmo ofkors), natomiast żadna bez single - choćby po to, żeby potrenować przed przejściem do multi.
    2
  • avatar
    Maxdamage
    Ja sobie obejrzałem walkę z ostatnim bossem i zakończenie na jutubie i podziękuje.

    Dziękuję bozi, że mnie nie podkusiło wydać 150 zł, a szatanowi za to że nie podkusiło mnie żeby spiracić.

    Dialogi jak z jakiejś fanfikcji 15 latka do Baldurs Gate, podłożone głosy beznadziejne ( szczególnie boss ), Te animacje jakby robione przez szympansa na stażu, mimika twarzy głównego bohatera jakby miał stwardnienie rozsiane.

    Ostatnią dobrą grą jaką wypuścił Bioware był Mass Effect.
    2
  • avatar
    cura666
    Przeglądając opinie na metacritic zauważyłem, że pojawiało się jedno istotne dla mnie zastrzeżenie, mianowicie takie, że gra pod pewnym względem bardzo przypomina gry z gatunku mmorpg - wątek główny przeplatany jest _setkami_ nudnych, banalnych zadań pobocznych i dużą ilością grindu. Powiem szczerze, że już grając w DA:O miałem wrażenie, że gra była przymiarką BW do SWTORa. Tutaj twórcy niestety chyba posunęli się jeszcze dalej i w połączeniu z mało taktycznym systemem walki stworzyli produkt chyba nie dla mnie.
    2
  • avatar
    Kenjiro
    Tak, żeby tylko dodać. Gry korzystające z Denuvo DRM są podejrzane o nadmierne zapisy na dysku przez co mogą znacząco zmniejszyć żywotność SSD:
    https://www.google.pl/search?q=Denuvo+DRM+SSD
    Całkiem mnóstwo wątków i opisów, w tym źródłowy (niestety w barbarzyńskim języku rosyjskim):
    http://gamemag.ru/news/drm-zashchita-dragon-ageinquisition-denuvo-antitamper-ubivaet-ssdhdd-101753
    2
  • avatar
    Lukkas
    Przecież prawie zaraz po ogłoszeniu zapowiedzi że gra powstanie można było się spodziewać że to nie będzie twór na miarę DA1. Ja bym to określił to nowym gatunkiem gier fabularnych czyli "konsolowym RPG".

    Jeszcze kilkanaście lat temu info o tworzeniu gier RPG na konsole wywołało by kpiące uśmiechy i łapanie się za głowy a twórcy zostali by posądzeni o herezję. Dzisiejsza rzeczywistość jest jaka jest czyli przykra.

    Jeśli chcecie pograć w prawdziwe RPGi to siadać do Divinity albo czekać na Pillars of Eternity a nie płakać nad jakimś tam DA.
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    Fatalne polskie tłumaczenie. Nie wiem, kto za nie odpowiada, al. EA Polska pomieszała płcie bohaterów. Do mojego wojownika cały czaz mówią per "ona". Ja wiem, dżender i feminizm. Ale bez przesady.

    Teraz szukam jak podmienić napisy na angielskie :)

    Natomiast gra ma mocne wymagania sprzętowe. Na 3440x1440 jeden 970 nie wyrabia przy ultra i 2xmsaa. Nie da się więcej wyciągnąć niż 30 klatek. No cóż, czas na drugiego Strixa :)
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    Single player rulez :)
  • avatar
    Next_Gen_1987
    Wow, to była by dopiero kpina (i gwóźdź do trumny) z serii po całości.. Nawet w obecnej formie MP w tej grze zbiera raczej słabe oceny, w przeciwieństwie do SP...
  • avatar
    Konto usunięte
    "że BioWare odwaliło kawał dobrej roboty."
    Hahahaha...
  • avatar
    miedzianek
    Poker:D?
    CS?
    WoW?
  • avatar
    miedzianek
    http://www.youtube.com/watch?v=rr8-5Fn_6XY


    Tak BTW:) rozwalilo mnie to totalnie:D