• benchmark.pl
  • Gry
  • Dying Light z pierwszymi ocenami - są problemy z płynnością
Gry

Dying Light z pierwszymi ocenami - są problemy z płynnością

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
95 komentarzy Dyskutuj z nami

Propozycja studia Techland całkiem dobrze wbija się podobno w klimaty gatunku survival horror.

Dying Light gra

We wtorek Dying Light zadebiutowało w wersji cyfrowej, a od dziś sięgać można także po edycje pudełkowe. Pytanie tylko czy warto i czy producentowi udało się spełnić bardzo liczne przecież zapowiedzi?

W sieci pojawiają się już pierwsze recenzje gry w związku z czym możemy poznać przynajmniej częściową odpowiedź na to pytanie. Z pewnością nie mamy do czynienia z niewypałem, a tego niektórzy się przecież obawiali. Oceny oscylują w graniach 70%, ale nie brakuje też tych wyższych.

Propozycja studia Techland całkiem dobrze wbija się podobno w klimaty gatunku survival horror. Dobrze wypada także element mający ten tytuł wyróżniać, a więc parkour. Bieganie i skakanie po dachach budynków dało wszystkim oceniającym sporo frajdy.

Pierwsze oceny Dying Light:

  • GameTrailers – 6,8
  • Softpedia – 9
  • Eurogamer – 7
  • Destructoid – 7
  • Attack of the Fanboy – 4/5
  • Vandal Online [Spanish] – 8,8

Niestety są też minusy. Największy z nich to problemy z płynnością działania, jakie dotknęły wersję PC. Na szczęście producent zdaje sobie z tego sprawę i pracuje już nad odpowiednią aktualizacją. Doradza również rozwiązanie, które pomóc może do czasu jej pojawienia się.

"Ciężko pracujemy, aby usunąć problemy z liczbą klatek na sekundę, które pojawiają sie na niektórych konfiguracjach sprzętowych. Do tego czasu możliwe jest pokonanie problemu, przynajmniej dla niektórych z was. Upewnicie się, że suwak VIEW DISTANCE ustawiony jest dokładnie na połowie. Wartość ta jest domyślna na wysokich ustawieniach, a wszystko powyżej ma niewielki wpływ na jakość obrazu, ale jednocześnie bardzo obciąża nawet najmocniejsze komputery."

Jednocześnie padły zapewnienia, iż właściciele komputerów z kartami graficznymi AMD nie powinni czuć się poszkodowani. Gra działać ma na nich bowiem tak samo, jak na odpowiednikach nVidia, wbrew pojawiającym się w sieci doniesieniom.

Pozostaje czekać na wspomnianą łatkę. Gdyby nie przedstawione problemy Dying Light zebrałoby zapewne jeszcze lepsze oceny. Graliście już? Wasze komputery też mają z tym tytułem kłopoty?
 

Źródło: vg247, steam

Komentarze

95
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    PiotroZ
    Gra ma ogromny apetyt na VRAM (na full detalach przynajmniej). Samo menu zabiera prawie 3GB :O
  • avatar
    RafiXll
    Gra jest świetna (prócz dubbingu, ale da się przeżyć) Połączenie farcry z zombiakami i jeszcze multiplayer przez tunngle na piracie. Po 1-wszym maszeruje po grę do sklepu - należy się bo gra jest świetna i warto wspomóc POLSKĄ produkcję.
  • avatar
    prime27pl
    Cyrk na całego , coraz więcej pozycji które duszą najmocniejsze grafiki , a może lenistwo programistów ?
  • avatar
    Dudi4Fr
    DL jest bardzo dobrym produktem ale trzeba przyznać ze premierę ma nie wiele lepsza niż AC:U...

    Forum steam i samej gry pękają od ilości postów...
    Crashe, czarne ekrany, bledy, fps dropy...

    Sam wczoraj 2h walczyłem żeby mieć dźwięk...

    Nie tak wyobrażałem sobie nadejście najnowszego dziecka Techlandu.

    Oby patche szybko wyszły!
  • avatar
    Konto usunięte
    Od wtorku oglądam codziennie różne streamy z Dying Light i nikomu jeszcze gra nie wywaliła błędów. Co prawda widać czasem ścinki gry, ale dosłownie półsekundowe.
    Rozumiem też, że każdy ma inną konfigurację sprzętową, oni też mają różne podzespoły.
    Gra jednak wygląda świetnie i z pewnością jest mega grywalna.
  • avatar
    Kevio
    Zauważyłem, że gdzie nVidia macza palce tam wymagania są powyżej oczekiwań. I co ciekawe w tych grach są potem przez wiele portali testowane karty graficzne.
  • avatar
    Hedrox
    Pozdrawiam cały tłum ludzi z "CrashExit... ResizeBuffers failed 0x887a0005" Nie da się grać. Wiele problemów jakoś naprawiłem, ale z tym jak do tej pory nikt sobie nie poradził skutecznie.
  • avatar
    qwerty1997
    Kurde a już miałem jak iść kupić. Czy gra ktoś na GTX 770 2GB?
  • avatar
    urejt
    Nie da się grać na 7790 i fx 6300, a programy pokazują, że sprzęt nie jest obciążony.

    Co się dzieje z dzisiejszą produkcją i testowaniem na różnych sprzętach?! Asasyn prawie nie do grania, dying light totalnie nie do grania wtf?!
  • avatar
    Barubar24
    Na PS4 nie zauważyłem żadnych problemów.

    Tylko te polskie dialogi - jakieś bez życia i emocji, suche teksty.
  • avatar
    kitamo
    Po zainstalowaniu niezbednych patchy i dokonaniu kilku poprawek gra smiga na najwyzszych detalach w 60fps.
    Smutne tylko ze nie dalo sie tego zrobic przed premierą.
  • avatar
    Anonim20
    Pobawcie się configami :)
    Obniżenie / wyłączenie takich rzeczy jak:

    lighting_range
    shadows_sun
    clouds_shadows
    lighting_sun
    render_reflection
    shadows_sun_hq

    Kosztem gorszych promieni słońca dostajemy ładnego boosta.
    Na 3570k@ 4.2GHz 8GB RAM 1600MHz GTX 580 2GB OC
    Ustawienia:
    1440x900
    Textury - Medium
    Cienie - High
    Roślinność - High
    AA - ON
    AO - ON
    Nvidia DOF - OFF
    Nvidia HBAO+ - OFF
    Draw distance - 50%
    FOV - 65
    Nie spada poniżej 70 fps :)

  • avatar
    Szymon331
    Zastanawiam sie nad ta gra. Gdyby miala tak epicka grafike jak AC Unity to bym juz byl w sklepie po swoja kopie. Tak, jestem z tych dla ktorych grafika ma bardzo duze znaczenie.
  • avatar
    Konto usunięte
    To jak gra chodzi to żart i o to można się wkurzać. To nie jest poziom graficzny C3, to nie jest poziom graficzny BF4... ale chodzi zdecydowanie gorzej niż obie. Więc co jest grane? Coraz gorsi programiści są na świecie? Ja rozumiem wzrost wymagań jak to co widać na ekranie rozwala wcześniejsze produkcje. W tym przypadku nic takiego nie ma miejsca.
  • avatar
    apuk666
    X5650 3.0ghz i GTX590. Dropy w ch&j, dziękuje dobranoc. Spróbuję na czterech wątkach, ale i tak pewnie lipa będzie. :P
  • avatar
    jonny2003
    Konsole dostały podobno premierowy update poprawiający tego typu problemy
    http://www.reddit.com/r/PS4/comments/2tt92j/dying_light_dayone_update_175gb/
    A PC jak zwykle olany... :/
    -1
  • avatar
    PiotroZ
    Na i7 4770k i GTX 780 śmiga na maksymalnych ustawieniach, przeważnie ponad 60 fpsów, czasami są dropy do 50 ale nie niżej. Wachlarz jest ogółem duży, nie raz potrafi skoczyć do ponad 100 fpsów patrząc nawet na miasto z okna/dachu, a potem odwracasz się w stronę ściany i masz 70 :D Ogólnie gra i ślicznie wygląda i ładnie chodzi. Tym, którzy mają problemy z płynnością polecam całkowicie wyzerować suwak VIEW DISTANCE. Nie ma sensu tego ustawiać, żadnego poppingu obiektów/zombie nie zauważyłem, różnice praktycznie niezauważalne, a jest to killer wydajności w tej grze, nawet na najmocniejszych kartach. Można spróbować też nadać procesowi gry wysoki priorytet i ustawić koligację na procesorze, żeby gra nie narzucała wszystkiego na 1 rdzeń. Reasumując - lipy nie ma, chociaż cyrki na niektórych konfiguracjach są i gra potrafi chodzić lepiej na jednym, gorzej na drugim, zależnie od configu.
    -1
  • avatar
    Konto usunięte
    Czytając powyższe komentarze, jeszcze bardziej utwierdzam się w kupnie PS4 zamiast modernizacji PC. Nie mam czasu i sił na zabawę w "ustawienia", a do tego coraz częściej sprowadza się pierwsza godzina grania :/
    -2
  • avatar
    freddy198
    Mi śmiga nawet z suwakiem "View Distance" na maksa w 80-90kl/s :)
    -6
  • avatar
    Lara_Croft
    Gra jest wspaniała, gameplay sycący, grafika przepiękna. Żadnych problemów technicznych nie odnotowałam (wersja na PS4). Techland potwierdza swoją pozycje jako najlepsze polskie studio game dev.
    -10
  • avatar
    Konto usunięte
    Mi działa płynnie a grze daję 6,5/10 czyli można pograć;)
  • avatar
    Konto usunięte
    mam 280x i spokojnie wyciąga 30 klatek ze wszystkim na high.
  • avatar
    Konto usunięte
    u mnie na :Phenom II x4 955be+MSI R9 270x+8GB ram gra sobie radzi,fakt bywaja spadki ale max do 24 fps i b.rzadko.Ust wysokie ale z wył funkcjami nVidia.gram 2 dni i jeszcze gra mi sie nie wysypała,ani też innych błędów nie zauważyłem.CPU&GPU bez OC
  • avatar
    Konto usunięte
    Ty Anonim20 Gdzie można kupuć takiego gtx 580 z 2 GB pamieci ? :O , sam mialem kiedys taka ale z 1.5 i były z 3.0 GB ale z 2 GB pamieci ccoś mnie omineło ?????????? :OO
  • avatar
    kitamo
    Pisalem juz nie raz ale napisze ponownie - gra nie ma problemow z karta graficzna tylko z CPU - posiadacze procesorow I7 szczegolnie tych starszej generacji jak sandy bridge powinni sprobowac w biosie swojej plyty wylaczyc HT bo problem jest z obsluga wlasnie HT.
    Sa wydane jakies 2 patche z czego jeden wazy 1.7GB ale to i tak nie poprawia plynnosci.
    Dlatego tez sa rozne glosy na temat tej wydajnosci bo na tej samej karcie graficznej potrafia u jednego byc spadki a u drugiego nie.

    Na 970tce i max detali w 2k gra potrafi nawet plynnie chodzic o ile wlasnie nie ma problemow z procesorem.

    Na sandy 2600K z wylaczonym HT i OC 5.2Ghz gra wisi na pierwszym rdzeniu i to w 100% a pozostałe to juz roznie obsluguje. I to wlasnie jest waskim gardlem dla tej gry i jej wydajnosci.

    Posiadacze procesorow I5 powinni sprawdzic koligacje i ustawic ja za pomoca cpu-control - podobno pomaga i dropow takich nie ma a obciazenie rozklada sie bardziej rownomiernie i nie dusi sie na pierwszym wątku.
  • avatar
    piotr8642
    usuwanie komentarzy już działa jak widze
  • avatar
    jarnuszkiewiczm
    Nie wyczułem problemów z płynnością, na podkręconym 4670k i R9 290 mam przy domyślnych ustawieniach wysokich około 50-60 fps, rzadko dropi niżej, da się grać, jeśli łatka da mi te 10 klatek w przód to już będzie idealny komfort
  • avatar
    mazmazik
    wczoraj kupiłem. fajna gra mimo że nie jestem fanem zombie. wygląda bardzo ładnie i chodzi płynnie na moim sprzęcie. choć na średnich teksturach zdarzają się "perełki" w niskiej rozdzielczości, wysokie robią wrażenie ale nie są na 2gb vramu ;]

    jak ktoś lubi sandboxy to polecam.

    PS polski dubbing ssie, normalnie tragedia. żeby za głównego bohatera mówił jakiś "aktor" z łapanki... poza tym bardzo mało głosów jest i bardzo często się powtarzają. bardzo często. wtstarczy w folderze z grą zmienić nazwę folderu z ang. dubbingiem na taki jak ma z polskim i bardzie wersja kinowa. ;]