• benchmark.pl
  • Gry
  • Epic Games pracuje nad grą wyłącznie na PC - użyje Unreal Engine 4?
Gry

Epic Games pracuje nad grą wyłącznie na PC - użyje Unreal Engine 4?

z dnia
Karolina Grązka | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Karolina Grązka
113 komentarze Dyskutuj z nami

Czyżby pokaz nowego silnika?

Zanim nadejdą konsole nowej generacji, te istniejące obecnie powoli się starzeją. To z kolei sprawia, że istotną platformą docelową dla twórców gier są komputery stacjonarne. Z pewnością przy najnowszym produkcie, PC będzie priorytetem Epic Games, gdyż to właśnie w tym studio tworzony jest produkt przeznaczony wyłącznie na blaszaki.

Po zapowiedzi z ust głównego projektanta, Cliffa Bleszinskiego, a także Mike'a Cappsa, pecetowi gracze zaczęli zacierać ręce. Czy można się domyślać czym będzie nadchodzący tytuł? Wielu wskazuje na grę akcji wykorzystującą Unreal Engine 4.

Epic Games logo Unreal Engine 4 game gra

Powyższy silnik według ogłoszenia z 2005 roku jest tworzony już od 2003. Jednak cztery lata temu Tim Sweeney z Epic Games przyznał się, że jest on głównie projektowany z myślą o konsolach. Czy to możliwe, że w miarę starzenia się urządzeń platforma docelowa zmieniła się?

Unreal Engine technology epic games powered gry 4

Pewne jest, że w lutym tego roku Mark Rein, CEO firmy zapowiedział nadchodzącą przed 2013 grę na UE4, która ma zaszokować graczy. Czyżby wyłączność tytułu na PC dodatkowo usprawiedliwiał fakt, że będzie głównie pokazem silnika, który na słabszych konsolach nie rozwinąłby skrzydeł?
 

Więcej o grach:

Źródło: InsideHW

Komentarze

113
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    hex3n
    Dużo się mówi o tym silniku od czasu ukazania się demo, z którego screen znajduje się w artykule, ale tak naprawdę nic konkretnego na jego temat jak dotąd nie powiedziano. Ciekawe jest to, że podobno Amerykańska Armia już zakupiła ten engine...
  • avatar
    Konto usunięte
    W momencie, w którym zobaczyłem wydajnie działającą i wspaniale wyglądającą grę na moim lapku (mowa o RAGE) przyjąłem do wiadomości ostatecznie, że jesteśmy jedynie robionym w bambuko źródłem dochodów. Nowy UE4 wymusi zakup nowych blaszaków - tam gdzie sprzedaż konsol maleje tam inni chcą zarobić na tej luce.
    Gry nie są już naszym dobrem tylko narzędziem tak skonstruowanym by na wielu szczeblach porozumień między branżowych pozwolić zainteresowanym zarobić na nas pieniądze.
    RAGE uzmysłowił mi, że siła leży w oprogramowaniu a te jest w stanie uczynić cuda w ramach dostępnego haerware'u.
    Zaczynam w ogóle odwracać się od sceny gier bo została ona zepsuta (tak jak kilka lat temu zrezygnowałem z TV, na które nie dało się już patrzeć). Szkoda.

    ps. Zepsucie postępuje także w świecie oprogramowania operacyjnego. Windowsy (a nawet ostatnie Androidy) zjadają każde nowe osiągnięcia techniki tworząc marazm - hamują miarodajne korzyści z nowych rozwiązań sprzętowych.
  • avatar
    Anonim20
    Była zamknięta prezentacja tego U.E 4 na jakiś ostatnich targach
    Ale nikt nic nie ujawnił,to tech demo wiadomo render wypieszczony itp
    bardziej ludzi ciekawi jak to w "akcji wygląda".
    Wracając do tematu pewnie jakaś pokazówka może nowy UT? albo inny fps sieciowy
  • avatar
    Konto usunięte
    Powinni na równi traktować i pc i konsole.Ale jak nie wiadomo o co chodzi,to chodzi o hajs.
  • avatar
    Konto usunięte
    @hex3n
    Amerykańska armia zakupiła nie tylko UE4 ale także Cry Engine 3, po prostu są coraz bardziej zainteresowani trenowaniem żołnierzy w symulatorach. I na to ich stać.

    Co do silnika, CEO firmy nigdy nie powiedział że jest on projektowany z myślą o konsolach. To byłby strzał w stopę, niezależnie od tego jak mały udział rynku mają w porównaniu do konsol PC-ty. Powiedział on że pierwsza gra na tym silniku ukaże się dopiero na nowej generacji konsol. I niema w tym nic dziwnego. Większość efektów graficznych które zapewnia [silnik]. Nie jest nawet przez konsole obsługiwanych.

    @aendrju
    Nie troluj.
  • avatar
    Konto usunięte
    Ja i tak myślę,że ci wszyscy myślą i tak głównie o konsolach jak nie tych to przyszłych i nie ma ,co sobie nadziei robić...A szkoda bo wolałbym żeby było inaczej.
  • avatar
    Konto usunięte
    przedtem mieli pc w głębokim poważaniu (seria gow np - wydali jedynke jako coś w stylu "reklamy" konsoli. Chcecie wiecej? kupujcie xboxa) a teraz pc im sie zachcialo bo konsole nie wyrabiaką? i znowu dwa trzy tytuły na pc a reszta na xboxa. niech spieprzaja na swoje konsole ze swoimi exclusivami
  • avatar
    Konto usunięte
    "Zanim nadejdą konsole nowej generacji, te istniejące obecnie powoli się starzeją. To z kolei sprawia, że istotną platformą docelową dla twórców gier są komputery stacjonarne."

    Jakieś fakty na potwierdzenie tej smiałej teorii? Praktycznie wszystko jest tworzone na bazie jednego projektu multiplatformowego, a później najwyżej doklei się na siłę posprocessing z DX11 i latające trókąty z physx'a i na tym kończy się wyróżnianie pecetowej plaftormy. Na dodatek wynyka to głównie z banalności samej implementacji, która nie pochłania nawet promila czasu i kosztów całości projektu.
  • avatar
    Konto usunięte
    ^^Za kilka lat kto wie...;)
  • avatar
    Konto usunięte
    Czyli jesli z tworza gre, tylko na PC, to moze byc, tak jak z Crysisem. Bedzie to bardziej benchmark, ktory ma pokazac slabosc konsol i tylko ludzie posiadajacy bardzo mocne pecety, beda mogli sobie pozwolic grac w najwyzszych detalach.
    Pewnie bedzie to gra, ktora przez kilka lat, bedzie sluzyc do testowania nowych kart graficznych i procesorow, jak stary dobry Crysis.
  • avatar
    Number_one
    Następny powód jest taki, że koszty produkcji gier wzrosły niebotycznie. 10 lat temu, żeby wyprodukować świetny, duży tytuł na PS2, Xboxa, lub peceta, potrzeba było od ok. 30 do 50 pracowników zatrudnionych w studiu developerskim, dzisiaj od 70 do 80 to minimum, a 150 nie robi wrażenia (np. Dragon's Dogma). Liczba ta wzrosła dwukrotnie, trzykrotnie, a nawet czterokrotnie (i będzie rosnąć dalej), natomiast sprzedaż gier nie wzrosła proporcjonalnie. Jeśli popatrzycie na sprzedaż gier (www.vgchartz.com) sprzed 8, 10 lat i porównacie do obecnych czasów podobne gatunkowo tytuły, to okaże się, że sprzedaż wzrosła najwyżej o kikanaście, kilkadziesiąt procent. Wniosek jest prosty, jeśli gra sprzedaje się w takiej samej liczbie kopii jak 8, 10 lat temu, albo w niewiele większej, a zysk trzeba podzielić na trzy razy większą liczbę pracowników, to okaże się, że trzeba coś wymyślić. Dlatego pecetowe wersje gier powstają najniższym możliwym kosztem, z tego powodu mamy na konsolach zalew dlc i online passy, dlatego twórcy gier chcą walki z używanymi grami. Jasne jest Call of Duty ze świetną sprzedażą, ale liczba takich przypadków jest znikoma, a ja piszę o całej branży (ogólnie).

    Kolejny powód jest taki, że wersje gier na pc, sprzedają się gorzej od wersji konsolowych, nawet doliczając pecetowi jakiś procent z dystrybucji cyfrowej, to te liczby i tak są sporo niższe. Do tego ceny gier w ogóle się nie zmieniły, są takie same jak 10, 15 lat temu, a inflacja nie stoi w miejscu.
  • avatar
    Konto usunięte
    no właśnie, bo czekam na jakiegoś
    "gejmingowego" kopa w dupę i czekam i czekam.... :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Oby dzięki temu wydano Mirror's Edge 2.
  • avatar
    Lightning
    Czyli można się spodziewać grafiki jak z dema Samatytanin :)
  • avatar
    Szymon331
    Fascynujące. Temat o grze na komputery a jednak masa fanboyów konsol próbuje wtrącić swoje trzy grosze.

    Czy ten spór będzie trwał do końca świata? Nie wiem czy to wytrzymam jeszcze te 8 miesięcy ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    WRESZCIE gra na PC tylko i wyłącznie!
    Co do konsol: to śa TYLKO i WYŁĄCZNIE komputery tylko z wbudowanym innym firmaware'm. Więc nie jest na miejscu przechwalanie konsol.
    Konsole są tylko po to żeby można było popykać w FIFĘ ze znajomymi/po robocie się rozwalić na kanapie z padem w ręku lub żeby se pograć w niskiej cenie (bez ukrywania niczego konsole są tańsze)
  • avatar
    Kieresz
    z racji ze na pc gowno zarobia wiec nie liczcie na niewiadomo co....
    -1
  • avatar
    Konto usunięte
    Koniecznie musza zrobic pod Nvidie i psiks, zeby bylo widac jak plastikowy engine to jest.
    -2
  • avatar
    aendrju
    słabszych konsolach? widze nie tylko czytelnicy już jadą po konsolach ale też redakcja się dołącza. Nie ma to jak klapki na oczach
    -73
  • avatar
    Dragonik
    Jeśli powstanie UT na tym silniku to będę się cieszył, bo ostatni jaki wyszedł był w 2007 roku.
  • avatar
    Mac888
    Już to widzę ..... Tworzenie takiej gry to strzał w kolano - oba kolana ! Z resztą Crytek coś wie na ten temat... Nie da się stworzyć przepięknej gry na PC, która się dobrze sprzeda - powód jest banalny - optymalizacja - mało kto będzie mieć PC, który spełni wymogi UE4, do tego piractwo na PC - i klapa gwarantowana... Tą zapowiedź traktowałbym raczej jako bajki, bo pewne jest to iż najlepsi developerzy otrzymali już na 99 % dev kity od Sony i MS - Epic Games zapewne był pierwszym z nich....
  • avatar
    Number_one
    Wydaje mi się, że zrzucanie winy na konsole, za hamowanie rozwoju grafiki i technologii w grach pecetowych jest błędem. Nie wiem ile osób czytających ten tekst, pamięta jak wyglądała branża gier 10, 15 lat temu, ale w czasach PSone (kilkanaście lat temu) ilość gier multiplatformowych wydawanych na pc i pierwsze Playstation wynosiła ok. 10% do 15%, kilka lat później, w czasach PS2 ten odsetek był niewiele wyższy 20% do 25%, ale i tak jeszcze 7, 8 lat temu rynek gier na pc i konsole stacjonarne, to były dwie różne bajki. Teraz ponad 50% gier jest multiplatformowych i oczernia się konsole, że hamują rozwój gier. Żeby zrozumieć ten problem, trzeba spojrzeć dużo szerzej, trzeba ogarnąć cały rynek gier.

    Trudno nie zauważyć, że na rynku pc coś się zmieniło. Zaczęły dominować gry mmorpg, moba, społecznościowe i przeglądarkowe. Sukces odnoszą prawie wszystkie gry oparte na modelu płatności free to play. "Klasyczne" gry odeszły nieco w cień.
  • avatar
    Number_one
    Te wszystkie czynniki wymienione wyżej przeze mnie, są powodem tego, że odpowiedniki konsolowych gier nie są dopieszczane i dopracowywane. Konsole nie mają tu nic do rzeczy, każdy sprzęt do grania ewoluuje we własną stronę, konsole mogą stać się czymkolwiek, są podporządkowane grom i w przyszłości mogą się zmieniać bez ograniczeń (specyfikacja, kontrolery, wygląd, ergonomia, gatunki gier, prawie wszystko), gry na pc są uzależnione od ewolucji peceta, a ten poza specyfikacją, prawie się nie zmienia. No chyba, że mówimy o erze post pc, gdzie smartfony i tablety mogą w znacznej mierze go zastąpić, co jest całkiem prawdopodobne, bo ja nie wyobrażam sobie, że za 6 do 8 lat, smartfon o takiej mocy obliczeniowej jak dzisiejszy mocny pecet (1, 2, albo więcej teraflopów) będzie mi służył tylko do przeglądania stron w internecie, oglądania filmów i dzwonienia. Jasne pecet będzie wtedy kilka razy mocniejszy, ale taki smartfon do zwykłej pracy i codziennych zastosowań (tak jak dziś pc) w zupełności wystarczy (wtedy znaczna większość ludzi może używać tylko smartfonów), do tego nie trzeba się z nim rozstawać, nie zajmuje miejsca i zużywa mniej prądu. Już dzisiaj mozna smartfona podłączyć do klawiatury, myszy i monitora, czy telewizora (można to chyba też zrobić w niektórych smartfonach przez stację dokującą), ale to dopiero początek. To, że większość ludzi przesiądzie się z pecetów na smartfony nie jest pewne na 100%, ale jest wielce prawdopodobne.
  • avatar
    Number_one
    Nietrudno zauważyć, że rynek gier mocno ewoluuje, jeszcze 6 lat temu nie było tabletów, smartfonów, gier opartych o kontrolery ruchowe, na pc nie było popularnego teraz gatunku moba (LOL), Facebook nie był jeszcze tak popularny i gry społecznościowe. Gry przeglądarkowe wyglądały dużo brzydziej, a model płatności free to play, dopiero raczkował. W ciągu tych 6 lat wydarzyło się więcej w branży gier, niż od początku jej istnienia do 2006r.

    Pisałem wcześniej, że każdy sprzęt do grania rozwija się indywidualnie, a teraz wyobraźcie sobie, co się stanie, jeśli potwierdzi się plotka, że PS4 i X720 będą tylko 3, 4 razy mocniejsze od poprzedników. Co się stanie z grami multiplatformowymi na pc? Czy będzie sens kupować nowe procesory i karty graficzne do pc? Kto będzie robił gry na pc, które wykorzystają jego moc? Jeśli słabsze konsole będą również tańsze, to może sprzedać się ich sporo więcej niż teraz, błędem Sony w tej generacji była cena startowa PS3, 499 i 599 dolarów w zależności od wersji. Gdyby cena PS4 na starcie wynosiła od 299 do 399 dolarów, to sprzedaż będzie dużo wyższa. Znaczna część graczy konsolowych nie zwraca szczególnej uwagi na grafikę, nie wiem czy wiecie, ale w ostatnich 5 latach Sony sprzedało 15 do 20 mln sztuk PS2 mimo obecności na rynku PS3. Niższa cena konsoli, to więcej sprzedanych
    egzemplarzy, a więcej sprzedanych konsol, to więcej sprzedanych gier.
  • avatar
    Number_one
    Przy takim scenariuszu rozwoju konsol i tych wszystkich problemach peceta, które opisałem na początku nie wydaje mi się, aby pecetowe wersje gier miały być dopieszczane, prędzej będzie gorzej niż teraz. Nigdzie nie jest napisane, że konsole muszą mieć dostępne najlepsze podzespoły komputerowe w dniu premiery, konsole niczego nie muszą, są samowystarczalne i niezależne, bo zaprojektowane tylko do grania. Jeśli "klasyczne" gry na pc nie radzą sobie, to już tylko wina rynku gier na pc, każdy sprzęt do grania rozwija się w swoją stronę, bez
    oglądania się na inne systemy do gier (konsole też się między sobą różnią) i pecet musi sobie sam poradzić, konsolom nic do tego.

    Zapamiętajcie jedną rzecz, konsole i pecety nie muszą rozwijać się w podobnym kierunku.
  • avatar
    Konto usunięte
    uff , ale gadka się zrobiła ;D

    Co do Engine'a to super że pracują nad UE4, ponieważ UE3 sporo zdobył miejsca w środowisku gier.
  • avatar
    Dragonik
    Dlaczego twierdzisz że pad jest lepszy od myszki? Ja ci powiem że myszka to jednak myuszka i na myszce masz wiekszą precyzję mimo wszystko bez względu jakim byłbyś graczem.
  • avatar
    Konto usunięte
    Jeśli ktoś lubi konsole to mam do sprzedania Oryginalnego Pegasusa z 30 Kardridżami na jednej 999999 in 1 super wciągające gry takie jak: Mario ! Bomberman! PacMAN Contra! Tetris! Tank 1990 ! I prawdziwy hit ! Duck Hunt czyli KACZKI ! Oczywiście pistolet dodaje gratis! Grafika to pikseloza kwadraty 0 fizyki ale liczy sie grywalność !
    Cena 200 zł do uzgodnienia