• benchmark.pl
  • Gry
  • AMD zmienia zasady dostępu do FSR - skorzystają deweloperzy i gracze
Gry

AMD zmienia zasady dostępu do FSR - skorzystają deweloperzy i gracze

przeczytasz w 1 min.

AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) to jedna z tych technologii, która może zrewolucjonizować rynek gier. Teraz będzie ona jeszcze lepsza, bo producent udostępnił ją dla wszystkich zainteresowanych.

FidelityFX Super Resolution (FSR) to przełomowa technologia skalowania przestrzennego, która pozwala poprawić płynność animacji w grach. Funkcja początkowo była dostępna tylko dla wybranych deweloperów, ale, zgodnie z zapowiedzią producenta, została ona przeniesiona na otwartą licencję.

FidelityFX Super Resolution dostępne dla każdego

Firma AMD udostępniła kod źródłowy technologii FidelityFX Super Resolution (FSR) – został on udostępniony na platformie GPUOpen, na której znaleźć można także wiele innych otwartych efektów do stosowania w grach komputerowych.

AMD FidelityFX Super Resolution - porównanie ustawień

Oznacza to, że technologia jest teraz dostępna dla każdego dewelopera i można z niej korzystać bez żadnych ograniczeń – FSR jest obecnie dostępne dla deweloperów silników Unity (beta dla Unity 2021.2 HDRP) i Unreal Engine (aktualizacja v4.26).

Poniżej możecie zobaczyć demonstrację technologii na przykładzie silnika Unity – w specjalnie przygotowanym demie można uzyskać nawet 1,9x wzrost wydajności przy rozdzielczości 4K.

FidelityFX Super Resolution w większej liczbie gier

Technologia FSR początkowo była dostępna dla 8 tytułów:

  • 22 Racing Series
  • Anno 1800
  • Dota 2
  • Evil Genius 2
  • Godfall
  • KingShunt
  • Terminator Resistance
  • The Riftbraker

Niebawem do listy dołączą kolejne gry:

  • Arcadegeddon
  • Necromunda: Hired Gun
  • Resident Evil Village (w przyszłym tygodniu)
  • Edge of Eternity (w tym miesiącu)

Wiemy, że to nie koniec planów deweloperów i w kolejnych miesiącach dalsze tytuły otrzymają wsparcie dla FSR. Przejście na otwartą licencję na pewno wpłynie na upowszechnienie się technologii, na czym skorzystają także gracze. Szczególnie istotny jest fakt, że działa ona nie tylko na kartach AMD, ale też układach Nvidii i Intela oraz konsolach.

Źródło: AMD

Komentarze

38
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Altru
    4
    Jak linus robił testy z DLSS 2 i FidelityFX Super Resolution to na konkretnych ustawieniach 99% osób nie widziało różnicy ten 1% to są osoby, które albo zajmują się grafiką albo wiedzą jak wyłapać niuanse, itp. większość przy ustawieniu quality albo ballanced nie zauważy różnicy. Zabawne jak czyta się te marudy mówiące jakie to złe i niedobre, którzy jedyne co widzieli to właśnie testy gdzie wszystko jest zbliżone żeby pokazać różnice, gdzie w normalnej grze większość z nich nic by nie zauważyła. Podobnie jak zrobił parę dni temu testy miedzy ustawieniami ultra i wysokimi w grafice.
    • avatar
      KENJI512
      2
      Super, może i DLSS będzie bardziej dopieszczany. To dobra technologia dla sprzętu średniej klasy lub grania w ponad popularnych rozdzielczościach.
      • avatar
        zack24
        1
        Jak na razie nie przekonuje mnie jakość dlatego RX6800 leży sobie i czeka na moment, kiedy zastąpi RTX3080. Ogólnie zawsze wolałem czerwonych jeszcze jak się nazywali ATi, ale na chwilę obecną więcej frajdy podczas grania mam na zielonych. Mam nadzieję, że niedługo się to zmieni i będzie remis albo czerwoni jakoś przeskoczą niektóre bariery.
        • avatar
          kitamo
          1
          Wyglada gorzej ale ... pojdzie na konsolach a to juz wystarczajaco by bylo popularne.
          • avatar
            Koyotek
            1
            Gorzej od natywnego ... na pewno, od dlss nie sądzę jeżeli bierzemy po uwagę ustawienia quality (reszta ustawień dla mnie nie ma sensu zarówno przy fsr jak i dlss bo mydło). Technika jest ok jeżeli będzie stosowana z głową i nie ma co się rzuca ze ta lepsza lub gorsza ... to są różne sposoby upscalingu po prostu i nie ma co dyskutować ze nv lub amd ma lepsze bo ... bo nie ma. Ma po prostu inny sposób i inne podejście.
            • avatar
              awesome1337
              0
              Zmienia? Chyba taki plan był od samego początku?
              • avatar
                arek1976
                -4
                nie powala marketing nic wiecej
                • avatar
                  Ciekawski_
                  -6
                  R.I.P. DLSS :-)
                  • avatar
                    bIeblebleble
                    -7
                    Raczej nie przełomowa i nie zrewolucjonizuje jak wygląda 100 razy gorzej niż DLSS a DLSS też jest w Unreal Engine i Unity.
                    • avatar
                      dziks
                      0
                      A czy jest możliwe, żeby starsze tytuły też dostały taki boost? Taki np. Wiesiek 3? Czy to tylko na nowo pisane gry?
                      • avatar
                        kokosnh
                        0
                        Tak postaram się przypomnieć, FidelityFX Super Resolution to nie konkurencja dla DLSS 2.
                        To są dwie zupełnie różne technologie i o ile DLSS 2 ciągle może być rozwijane, to przy FSR w obecnej formie trudno już iść jakoś dużo dalej.
                        FSR to upscaling + filtry wygładzające i wyostrzające, no cudów nie ma. Działać działa, ale rozwijać tego zbytnie się nie da.
                        • avatar
                          Marucins
                          0
                          Bardzo fajnie. Zamknięte standardy to kolejny raz zaraz po exach