Gry

ID Software przygotowuje Quake Wars

przeczytasz w 1 min.

ID Software powoli i ociężale zaczyna udostępniać coraz więcej wiadomości na temat zbliżającego się shootera na pecety, czyli Enemy Territory: Quake Wars. Może i nie będzie on zgodny z DirectX 10, ale i tak jest jednym z najbardziej oczekiwanych tytułów w tym roku.

Stąd można zassać nowy trailer, który jest połączeniem zapisu wywiadu przeprowadzonego z teamem ID oraz nowych plików wideo pokazujących pole walki. Powinien on zaostrzyć apetyt przed premierą, która zaplanowana jest na połowę czerwca.


Jednak co interesuje nas dużo bardziej, to fakt, że producenci coraz częściej mówią jak bardzo poważają i kochają Nvidię. Sama gra, co nie powinno więc dziwić, jest częścią TWIMTBP, który wszyscy znamy i lubimy. Oto co powiedział szef ID Todd Hollenshead,

"Nvidia jest preferowaną przez nas platformą podczas opracowywania projektu Enemy Territory: QUAKE Wars. W związku z tym, że producenci nie mają tego luksusu, aby pracować ze zoptymalizowanym kodem dopóki gra nie jest prawie ukończona, wydajność procesorów graficznych i ich stabilność są najważniejsze, aby zachować odpowiednie proporcje efektywności, planowania i testowania. Wymagamy absolutnego maksimum od naszych kart wideo, a takiemu wyzwaniu jest w stanie sprostać seria GeForce 8, która jest w chwili obecnej najszybszą kartą przeznaczoną do gier."

Legenda ID, John Carmack dodał: "od ponad dekady produkty Nvidii stanowiły dla nas test jakości, którą kierujemy się w ID w trakcie opracowywania naszych produktów. Najwyższa wydajność połączona z szeroką obsługą wielu funkcji i stabilnymi sterownikami składają się na wyśmienitą platformę, która pozwala coraz dalej przesuwać granice możliwości grafiki w grach."

Niektórzy mogliby tu zarzucić komuś kumoterstwo.


Nie ma co liczyć, że gra będzie zgodna ze standardem DirectX 10. Na pocieszenie pozostaje fakt, że w grze mają się pojawić ciekawe nowe rozwiązania graficzne łącznie z czymś co panowie z ID nazywają 'megateksturowaniem'. W praktyce polega to na teksturowaniu dużych przestrzeni za pomocą pojedynczej, olbrzymiej tekstury. Oczywiście jest to możliwe tylko dzięki obszernej pamięci instalowanej w nowoczesnych kartach graficznych.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!