Telefony

iPhone HD już w czerwcu?

Fani gadżetów od Apple na pewno się ucieszą, bowiem jeśli plotki zza oceanu okażą się prawdą - nowy iPhone będzie jeszcze lepszym telefonem, solidnie wypadając nawet na tle lepszych modeli HTC!

Koniec z dogryzaniem, że iPhone to tylko marka? O tym przekonamy się być może już 22 czerwca, bowiem dokładnie tego dnia do sprzedaży ma trafić iPhone 4.0, prawdopodobnie wkrótce szerzej znany jako iPhone HD.

HD to mocne słowa, ale tym razem za nimi idą fakty - rozdzielczość ekranu (dość niespodziewanie) ma zostać zwiększona z 480x320 px do 960x640 px! Ponadto urządzenie dostanie procesor z rodziny A4 - taki jak w iPadzie i nowy system operacyjny. iPhone OS w wersji 4.0 intryguje przede wszystkim obiecywanym od jakiegoś czasu multitaskingiem.

Dodana zostanie też dodatkowa kamera umożliwiająca przeprowadzanie videokonferencji. W związku z tym wiele osób prognozuje, że (biorąc pod uwagę również wyższą rozdzielczość ekranu) iPhone HD może być nieco dłuższy od starszych modeli. Brzmi to jednak trochę zbyt odważnie i akurat wobec tej ostatniej pogłoski radzimy być wyjątkowo sceptyczni.

Swoją drogą Apple powinno się starać, bo jeśli chodzi o ruch generowany w sieci, telefony z Androidem na pokładzie zaczynają deptać im po piętach. Wprawdzie iPhone OS to tylko kilka modeli - Android kilkadziesiąt, niemniej o pozycję lidera zawsze warto walczyć. Na pocieszenie - RIM, webOS czy Windows Mobile nie mają w tej kwestii póki co nic do powiedzenia.

Źródło: Electronista, Ubergizmo

Komentarze

30
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Czekamy...
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      ja szczegolnie bo w lipcu konczy mi sie kontrakt. mam nadzieje ze zbiegnie sie to z premiera iphone HD
      • avatar
        mariano84
        0
        Tak i bedzie zapewne jakiś 1000zł droższy. Takiego gówna jakim jest apple nigdy nie kupie nawet jakbym zarabiał kokosy. Jest to produkt dla tzw. american idiot.
        • avatar
          mariano84
          0
          To tak jakbym miał ci zazdrościć golfa 1;]
          • avatar
            br4tp1t
            0
            to w takim razie mariano84 napisz, czego ci brakuje w iPhonie? co jest lepszego w innych telefonach/OSach? Bo jak dla mnie to iPhone zmienil rynek telefoniii komorkowej i nawet teraz po paru latach na rynku dalej NIKT nie zrobil tak dobrego multitoucha, ba nawet nie potrafia dobrze obsluzyc pojedynczego palca, bo rysujac prosta linie wychodza zygzaki. Oprocz tego jest mnostwo oprogramowania, system chodzi plynnie, jest wykonany ladnie stylistycznie. Ceny samego aparatu sa porownywalne z innymi telefonami np HTC, wiec nie rozumiem dlaczego piszesz "american idiot", poprostu albo cie nie stac na lepszy telefon, albo go nigdy nie uzywales. Nie lubie wypowiedzi, w ktorych jest brak argumentow. Ja osobiscie uzywam iPhona od wersji 2.5G, pozniej 3g i teraz 3gs i albo przejde na nowego 4.0, albo na windowsa 7, ale to przez to ze jestem programista i chce pisac aplikacje na windowsa.
            • avatar
              mariano84
              0
              Do dzwonienia używam k750i, do słuchania muzyki mp3, do filmów fhd i hd dobrego tv samsunga do robienia zdjęć aparatu cyfrowego, a do internetu laptopa. Telefon ma służyć do dzwonienia i pisania smsów i bateria ma trzymać troche dłużej niż 1 dzień ot co...
              • avatar
                mariano84
                0
                Twój stary troll
                • avatar
                  br4tp1t
                  0
                  Wiec w ciagu KAZDEGO dnia wygladasz jak wielblad noszac te wszystkie rzeczy, podziwiam.
                  1. Bateria trzyma 3-5dni w zaleznosci od rozmow.
                  2. na cholere mam miec dodatkowe urzadzenie w stylu mp3, skoro mam 32gb na telefonie i ZAWSZE mam go przy sobie?
                  3. co ma telewizor do telefonu?? i czy w pociagu mozesz ogladac na takim TV filmy?? gratulacje
                  4. jesli chce sprawdzic chociazby stan konta, to mam w sklepie rozkladac laptopa, zeby wejsc na strone?
                  5. Jak najbardziej z tego telefonu moge rozmawiac i pisac smsy.

                  Wiec jak dla mnie to nie argumenty, szczegolnie, ze tak jak ty napisales mozna sie odwolac do kazdego telefonu nawet do twojego k750i ktory ma obsluge mp3, ma aparat i mozna na nim ogladac filmy... Krytykujesz ten telefon z zalozenia, a nie ze jest zly i to nabardziej nie lubie w takich kometarzach.
                  • avatar
                    Thorin49
                    0
                    Miałem kupić iPoda Touch 64GB... Ale patrząc na "prawdopodobne" możliwości iPhone HD (o ile tak go nazwą) wiem już, że gdy tylko za kilka miesięcy będę przedłużać umowę, wezmę ten telefon ;D
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Mówiąc szczerze jak na razie mnie nie przekonuje ta nowinka i nie ma co nad nią zbyt wiele dyskutować. Pierwszy iPhone miał woje wady i zalety ale ogólnie nie przypadł mi do gustu. Przymierzałem się do niego dość długo i zastanawiałem się czy nie wziąć ostatniej generacji zamiast HTC HD2 ale mimo wszystko wybrałem produkt HTC. Przemawiały mi za nim takie rzeczy jak GPS, duży pojemnościowy ekran (tak wiem to nie to samo co w iphonie ale zawsze szczególnie biorąc pod uwagę ze WM 7 będzie już go obsługiwał podobno w pełni), możliwość wgrywania softu freeware, duży wybór różnych odtwarzaczy multimediów i co najważniejsze obsługa pakietu office. Poniekąd też istotne sa wymienne karty pamięci. Z dużych zalet które przemawiały mi za iPhonikiem była bateria, duża różnorodność gier, dobry odtwarzacz MP3.

                      Poza tym jak dla mnie nie ma sensu się kłócić czy iphone jest taki czy owaki. Nie ma jak na razie telefonu idealnego i zapewne nigdy nie będzie. Za każdym telefonem przemawiają jakieś za i przeciw i nie można powiedzieć że jedno to jest g**** a inne jest cacy. A osoby które tak mówią najczęściej nie miały do czynienia z tym sprzętem.
                      • avatar
                        Darxis
                        0
                        Cztery razy większa rozdzielczość. Zaszaleli
                        • avatar
                          br4tp1t
                          0
                          szalek999, z toba sie zgodze, jasne ze kazdy ma swoje preferencje, ja poprostu nie lubie takich wypowiedzi w stylu mariano84.

                          Natomiast co do pakietu office to pod iphona jest, tak samo jak GPS i kupa darmowego softu;) ale tu nie chce sie spierac, poniewaz nie kazdy musi lubiec iPhona.
                          Generalnie, kazdy nowy telefon oferuje juz prawie to samo, HTC HD2 to bardzo fajny telefon, tylko ja osobiscie nie jestem za windowsem do wersji 6.5. Wersja 7ma to juz cos innego, zaczalem juz skrobac jakies aplikacje pod to i pare rzeczy mi sie bardzo podoba, dlatego wlasnie zmienie tez telefon pewnie na jakis z windows7 jak juz wyjdzie. No chyba ze 4.0 faktycznie jakies rewolucje wniesie.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Niestety mariano84 ma trochę racji. U nas ta pierdoła (iPhone 3g) kosztuje krocie a funkcjonalnością jest niewiele powyżej samsunga avila i lg cookie. Ostatnio mój szanowny tato widział na lotnisku bodajże w Zurichu 3g 8gb za 145E. I też nie jestem przekonany czy nawet za taką cenę bym go kupił. Iphone jest zbyt ograniczony i nie wiem czemu w naszym pięknym kraju w ogóle ludzie go porównują z produktami HTC. Wszystkie appsy muszą pochodzić z tego śmiesznego isklepu, jeszcze niedawno nie było obsługi słuchawek stereo bluetooth, gps też bryndza, bo sensownych map mały wybór, sam moduł często gubi, a wszystko okraszone wspaniałą jednowątkowością tegoż urządzenia. Tyle kasy za coś co w zasadzie jest empeczwórką z wifi to jednak przesada
                            • avatar
                              br4tp1t
                              0
                              Zaraz zaraz, ale wlasnie pytam co brakuje z funkcjonalnosci? W jaki sposob jest ograniczony? Nowy windows 7 bedzie mial tez tylko jeden watek, plus push notes. GPS dziala bardzo dobrze z Navigonem, nie gupi mi zasiegu. Smieszny "isklep", smieszny android market, smieszny sklep z nowego windowsa... Ja nie rozumiem problemu ze sklepem... przeciez jest tam mnostwo darmowego oprogramowania i przynajmniej nie trzeba szukac po kilkuset stronach, zeby sciagnac jakis programik. I bede pronil tu iPhona, bo jemu nie brakuje funkcjonalnosci!! ma wszystko, a jak czegos brakuje to wlasnie od tego jest appstore zeby dociagnac. Pokaz mi 1 telefon, ktory ma wszystko? Albo znacznie duzo wiecej niz w iPhonie mozna miec? HTC HD2 kosztuje tyle samo co iphone 3gs. Jakie zalety ma HTC czego nie ma iPhone? Chyba jedyny brak to brak AutoMapy na iPhona, ktora wedlug mnie jest najlepsza na Polskie warunki
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                Hmm :) Panowie trochę na looz :)
                                Ja mam SE P1i od 2007 roku i jeszcze ani razu mnie nie zawiódł :) pewnie prędko go nie zmienię... (pasuje mi half qwerty w tym fonie)
                                Co do Waszych kłótni to przypomina to już trochę walkę ATI vs NVIDIA ;)
                                A i żeby nie było... gdybym chciał to bym mógł kupić i iPhone'a i HTC HD2 ale najzwyczajniej wystarcza mi to co mam :)
                                Pozdrawiam
                                • avatar
                                  kubbak
                                  0
                                  Byle do 18 września był dostępny w Erze.
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    0
                                    mialem iphone'a 3gs, telefon super sprzedalem po 4 mieś, bo w sumie znudził mi sie i wolałem wypasiony monitor za te kase, ale jak go sprzedałem to ulzyło mi. wiecie dlaczego? bo teraz na moj telefon nie muszie huhać dmuchac, pilnować go bać sie o niego i w razie straty nie załamie się.. tak po za tym iphone nie ma rażących wad i tęskni mi sie za nim, zobaczymy jak wyjdzie hd moze znow sobie kupie :)
                                    • avatar
                                      crazeey
                                      0
                                      Wszystko to fajnie, tylko że 640p to nie jest rozdzielczość HD (no chyba, że Apple ma swoje kryteria).