Gadżety

Najcenniejsza marka na rynku IT

z dnia
Paweł Mnichowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Paweł Mnichowski
7 komentarzy Dyskutuj z nami

Komputronik to najbardziej cenna polska marka na rynku komputerowym według najnowszego rankingu najcenniejszych polskich marek opracowanego przez dziennik "Rzeczpospolita".

Tegoroczną wartość marki Komputronik wyceniono na 155,2 mln zł, co oznacza 27-procentowy wzrost w porównaniu z 2009 rokiem. Dzięki temu największa polska sieć salonów ze sprzętem komputerowym i elektroniką użytkową awansowała na 85 pozycję wśród 330 najcenniejszych polskich marek. Rok wcześniej Komputronik został sklasyfikowany na 97 miejscu.

  Warto przeczytać:
 

"Udowodniliśmy, że polskie firmy potrafią bardzo dobrze radzić sobie w czasach kryzysu nawet w najbardziej konkurencyjnych branżach, do jakich zalicza się rynek IT. Konsekwentnie rozwijamy sieć salonów, inwestujemy w internetowy sklep Komputronik.pl,  a jednocześnie powoli zmieniamy profil z typowo sprzedażowego na usługowy. Skuteczna realizacja przyjętej strategii bardzo dobrze wpływa na siłę naszej marki. Szczególnie mocno cieszy nas wysoka stopa referencji, bo to oznacza, że nasi dotychczasowi klienci chętnie polecają nas innym osobom" - mówi Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik SA.

Komputronik zajął wysokie, 19 miejsce pod względem stopy referencji. Wskaźnik ten określa odsetek gotowości użytkowników danej marki do polecania jej znajomym lub bliskim osobom. Klienci referencyjni to są z punktu widzenia firmy klienci, których pozyskanie jest najtańsze. Dokonują oni zakupu nie pod wpływem kosztownych działań promocyjnych czy reklamowych, ale pod wpływem sugestii rodziny, znajomych itp. W czasach szybkiego rozwoju Internetu znaczenie referencji rośnie, ponieważ sieć umożliwia stosowanie referencji na niespotykaną wcześniej skalę.

Według autorów raportu "Marki polskie 2010" mocne marki pomagają swym właścicielom przejść przez gospodarcze kryzysy. Zestawienie przygotowywane jest od 7 lat w oparciu o wyniki finansowe i rolę marki w decyzjach zakupowych konsumentów.

Źródło: Komputronik

Polecamy artykuły:    
Karta do bicia rekordów - MSI GTX 480 Lightning
20 bezpłatnych aplikacji do Androida
Intel Core i7 970 - potwór wydajności w niższej cenie

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    assistant
    1
  • avatar
    cyferluu
    lol :D o\
  • avatar
    d i l
    To świadczy tylko o kupujących :P
  • avatar
    Passenger
    Może i komputronik jest drogi ale obsługę oraz gwarancję mają bardzo dobre. Kupiłem u nich już sporo części (salon Lublin i trochę przez neta) i w sumie polecam.