Internet

Facebook zmienił logo. To dopiero początek nowości

przeczytasz w 1 min.

Niebieskie logo Facebooka zostało odświeżone. Od teraz będzie… nieco bardziej niebieskie. Meta zapowiada zmiany w systemie tożsamości tej popularnej platformy społecznościowej.

W “nowym” logotypie Facebooka na próżno szukać tak drastycznych zmian, jak na przykład w przypadku minionego “odświeżenia” Twittera, który w kilka godzin stał się X. Meta stawia na nieco mniej zauważalne zmiany i grafika przedstawiająca logo serwisu w praktyce nieznacznie różni się od poprzedniej wersji.

Facebook ma “nowe” logo

Różnicę pomiędzy kolorystyką użytą w obu wersjach logotypu – starej i nowej – widać gołym okiem. Odświeżona grafika jest “bardziej niebieska” w porównaniu do poprzedniej. Na tym jednak zauważalne dla każdego zmiany się kończą. Graficy odpowiedzialni za logo Facebooka zadbali też o niewielkie zmiany w literze “f” na niebieskim tle. Wprawne oko dostrzeże zmieniony kształt poziomej kreski w białym znaku.

Facebook: logo nowe i stare Od lewej: stare logo i nowe logo Facebook (Źródło: Facebook)

Meta wyjaśnia jednak, że “intencją było stworzenie odświeżonego projektu logo Facebooka, które byłoby odważniejsze, elektryzujące i ponadczasowe”. Odmieniona kolorystyka ma zapewniać większy kontrast, dzięki czemu litera “f” wyróżnia się na tle całego obrazu.

Gigant informuje też o innych zmianach, które mają być związane z odświeżeniem tożsamości wizualnej platformy. Graficy zajęci się więc również wyglądem ikon reakcji na Facebooku, które teraz mają mieć jeszcze więcej emocji oraz wymiarowości.

Odświeżone ikony reakcji Facebook Odświeżone ikony reakcji na Facebooku (Źródło: Facebook)

W najbliższej przyszłości można spodziewać się kolejnych zmian widocznych na serwisie należącym do Mety. Nie wiadomo jednak, które elementy Facebooka zostaną przeprojektowane i czy zapowiedź odświeżenia interfejsu ma związek z wprowadzeniem lub usunięciem jakichkolwiek funkcjonalności.

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    dawid2011
    20
    News który zmienił moje życie
    • avatar
      Rafs0n
      8
      Norbert takie newsy to trochę poniżej poziomu nie sądzisz? Coraz bardziej jestem zawiedziony poziomem wielu newsów
      • avatar
        KENJI512
        4
        1. Okurde. Nie poznałbym teraz Facebooka.

        2. Emotkę "haha" też zmienili i jest mniej szydercza :(

        3. Czy ktoś wie ile milionów premii dostał CEO od marketingu/grafik?
        • avatar
          Halavin
          1
          ŁAŁ! Ujednolicili kolor i niezauważalnie skorygowali kształt poziomej kreski w białym znaku. Ciekawe, ile taki zabieg kosztował?
          • avatar
            misterdex
            0
            wow, nowe f w kółeczku... spece od rebrandingu zrobili pewnie 10 spotkań i bum ... jest info na cały świat
            • avatar
              deflorator
              0
              Miernoty intelektualne zatrudnione tylko ze względu na przestrzeganie parytetów lpg+, koloru skóry, płci (odczuwalnej i nadanej) musiały się czymś wykazać. To jest ich poziom, nic innego nie potrafią, a ktoś mógłby im zarzucić, że dostają kasę tylko za sposób zaspakajania popędu płciowego.
              • avatar
                develoop
                0
                To ten Rak jeszcze istnieje?