Oprogramowanie

Nvidia zapowiada nowe sterowniki graficzne - wydajność nawet +71%

z dnia
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
51 komentarzy Dyskutuj z nami

Rewolucyjne sterowniki wkrótce zostaną udostępnione, a główne zamiany mają sprowadzać się do optymalizacji działania DIrectX.

Nvidia <a  data-cke-saved-href=

Niedawno zapowiadaliśmy rewolucyjne sterowniki graficzne dla kart GeForce, które miały radykalnie zwiększyć wydajność w grach i zrobić konkurencję dla interfejsu niskopoziomowego programowania Mantle API dla kart AMD Radeon. Nvidia ujawniła, że premiera sterowników zbliża się coraz większymi krokami.

Nowa wersja będzie nosić oznaczenie 337.50 Beta i zostanie udostępniona już w najbliższy poniedziałek. Główne zmiany sprowadzają się do optymalizacji działania interfejsu DirectX, a zatem też do poprawy wydajności w grach.

Oczywiście szczegóły zależą tutaj od podzespołów komputera, ale pierwsze pomiary dla platform z kartami graficznymi z serii GeForce GTX 700 (w konfiguracji pojedynczej i SLI) są bardzo obiecujące – poniżej znajdziecie porównanie do sterowników w wersji 335.23 WHQL.

 

Nvidia GeForce GTX 700 - konfiguracja pojedyncza:

  • do 64% w grze Total War: Rome II
  • do 25% w grze The Elder Scrolls V: Skyrim
  • do 23% w grze Sleeping dogs
  • do 21% w grze Star Swarm
  • do 15% w grze Batman: Arkham Origins
  • do 10% w grze Metro: Last Light
  • do 8% w grze Hitman Absolution
  • do 7% w grze Sniper Elite V2
  • do 6% w grze Tomb Raider
  • do 6% w grze F1 2013

Nvidia GeForce GTX 700 - konfiguracja SLI:

  • do 71% w grze Total War: Rome II
  • do 53% w grze Sniper Elite V2
  • do 45% w grze Aliens vs. Predator
  • do 31% w grze Sleeping Dogs
  • do 20% w grze CoD: Black Ops 2
  • do 10% w grze Hitman Absolution
  • do 9% w grze F1 2013
  • do 7% w grze Far Cry 3
  • do 6% w grze Metro: Last Light
  • do 6% w grze Batman: Arkham Origins

Sterowniki zostaną również wyposażone w nowe lub zaktualizowane profile SLI i 3D Vision, a także wprowadzą nowy tryb pracy technologii 3D Vision - 3D Compatibility Mode, który jeszcze bardziej zwiększy doznania w trybie 3D.

Nvidia GeForce sterowniki wydajność Star Swarm Thief

Gdy tylko producent udostępni zapowiadane sterowniki, będziecie mogli je pobrać w naszym dziale pliki - sterowniki graficzne GeForce.

Aktualizacja 07.04.2014 12:10

Nvidia GeForce 337.50 Beta sterowniki graficzne prezentacja

Nvidia GeForce 337.50 Beta sterowniki graficzne prezentacja

Nvidia GeForce 337.50 Beta sterowniki graficzne prezentacja

Nvidia GeForce 337.50 Beta sterowniki graficzne prezentacja

Nvidia GeForce 337.50 Beta sterowniki graficzne prezentacja

Nvidia GeForce 337.50 Beta sterowniki graficzne prezentacja

Nvidia GeForce 337.50 Beta sterowniki graficzne prezentacja

Nvidia GeForce 337.50 Beta sterowniki graficzne prezentacja

Znamy więcej szczegółów na temat zapowiadanych sterowników. Producent zoptymalizuje w nich wydajność oraz poprawi skalowanie konfiguracji SLI. Pozostaje tylko czekać na oficjalną premierę...

Źródło: Nvidia, ComputerBase, Sweclockers

Komentarze

51
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    abukiewicz
    szkoda, że nie ma opcji w ankiecie: nie mam gtx700
    21
  • avatar
    gamerrxx
    Lepiej by poprawili w bf4, titanfall itp czyli tam gdzie płynność jest najważniejsza
    19
  • avatar
    Szymon331
    Oho, nVidia przestraszyla sie mantle. Niech lepiej wytlumacza co niby wplywa na fakt ze gra potrafi szybciej dzialac tylko po zastosowaniu nowszej wersji sterownika.
    13
  • avatar
    Krotock
    Na jednej karcie to jest jakiś żart. W jednej grze do 64%, a reszta na prawdę niewiele, biorąc pod uwagę że jest to "do" tej wartości, czyli w praktyce pewnie na mało jakiej konfiguracji faktycznie tyle będzie i to w grach, które wcale nie są tak wymagające. A tego Skyrima to oni mogą chyba optymalizować w nieskończoność, bo już kilkukrotnie w nowych sterownikach był wzrost rzędu kilkadziesiąt procent.
    12
  • avatar
    Konto usunięte
    taaaa.... gsyby nie mantle to by w dupie mieli optymalizacje sterownikow. a i tak pewnie bedzie najbardziej odczuwalne na topowych kartach. Na co ponad 100 klatek skoro większość ludzi ma monitory z odświętniem 60 hz. lepiej by się skupili na kartach pokroju 650, 640 gdzie największa grupa ludzi takowe posiada .
  • avatar
    AndreoKomp
    Szkoda, że nie ma podanych gier Thief i BF4. To na grach, które obsługują Mantle NV na pewno skupi największą uwagę przy optymalizacji sterowników.
  • avatar
    zomb6t
    licząc metodą skoczków (odrzucamy najwyższy i najniższy wynik - z reszty wyciągamy średnią) to mamy ok 15% wzrost za darmo - fajnie.
  • avatar
    mario108
    Tak jakby nie mogli zrobić tego wcześniej.
  • avatar
    szynszyl1337
    Czyli skoro AMD zrobiło API i w jakiś sposób zaistniało to my musimy zrobić troszkę lepszą optymalizację, ewentualnie zmniejszyć jakość grafiki (jak to nvidia już kiedyś zrobiła) jako punkt wydajności porównać szczytowy skok fpsów i mamy reklamę. - Czy dobrze rozumiem, że to ma działać na takiej zasadzie?
  • avatar
    marcosdnb
    Mantle jest technologią która docelowo będzie najpewniej dla konsol, a pc jest w tym wypadku tylko poligonem doświadczalnym.
  • avatar
    Geriavit
    Chciałbym zobaczyć porównanie do Mantle ale na jakimś i3, i5 lub fx8350 gdzie Mantle robi największą robotę. Porównują to na wykresach do Mantle z prockiem i7 3930K gdzie Mantle nie wykazuje praktycznie żadnego wzrostu wydajności. Żenada.
  • avatar
    Detrioux
    71% ? hehe na pewno. Wyniki z kosmosu się nie biorą..
  • avatar
    Seth93
    Ach te 3 fps'y. Wielu ludziom z pewnością umilą życie
  • avatar
    Lubiem placki
    No nie mogę się doczekać, może w końcu jakimś cudem ,przypadkowo przestanę mieć artefakty w TitanFAIL.
  • avatar
    vekio
    Mantle jest już praktycznie martwe a directx 12 będzie gwoźdźiem do trumny! Nawet Open Gl przybije gwoźdźa swojego, bo za sprawą Steam Machines, zyska bardziej na popularności! AMD może chciało dobrze a wyszło jak zawsze do kitu!Z AMD to kupić można sobie tylko konsolę, a do poważnych zadań specjalnych jest Nvidia i Intel!
    -12
  • avatar
    dovahkiin
    Jak mantle może być lepsze skoro działa na paru grach i jeszcze do tego pogarsza grafikę ?!?! wtf
    -31
  • avatar
    szahi
    z procesorem to ich chyba troche poniosło : I7 3930K :)
  • avatar
    Konto usunięte
    W sumie jak to jest, bo już się gubię ? Kiedy AMD ogłasza wzrost w jakiejś grze to wszyscy ciamkają i pieją z zachwytu nad geniuszem firmy, kiedy zrobi to Nvidia to wszyscy obrzucają firmę łajnem i wyzwiskami.
  • avatar
    HansKlops
    Niech zrobią sterowniki aby GTX 500 dostały chociaż +20% w nowych tytułach ;).
  • avatar
    actchris
    Ciekawe czy wzrost wydajności będzie też w wersjach mobilnych.
  • avatar
    gicior12345
    To tylko sie będzie tyczyło wersji 700 resztę nvidia ma w dupie...
  • avatar
    deeveejay
    dla mnie w chwili obecnej pokazuje to tylko jak kiepsko zoptymalizowany jest Total War :p te wzrosty sa co najwyżej "srednie", wszystko i tak zależy od configa, poza tym ciekaw jestem jak się będą miały te stery gdy ktoś tak jak ja ma np. GTX 6xx.
  • avatar
    interman
    Stery już wyszły! Pora zasysać :D
  • avatar
    Konto usunięte
    ciekawe co pocieli w grafice tym razem zieloni ze takie wzrosty, az strach sie bac :/
    wiemy juz ze mantle pogorsza jakosc grafiki i sad ten "dramatic improvement", to samo u zielonych bo licza sie slupki i benchmarki, ehh... :(
  • avatar
    kerry_sd
    z tą wydajnością to jak z obniżkami w Biedronce - ceny w dół nawet do 70%!... tyle że dotyczy to tylko jednej gry