Gry komputerowe

Pierwsze Diablo odtworzone w trzecim, z okazji 20-lecia

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
26 komentarzy Dyskutuj z nami

Nie lada gratka dla wszystkich miłośników serii Diablo. Część trzecia pozwoli poczuć klimat oryginału sprzed dwóch dekad.

Trudno uwierzyć, ale kultowe Diablo ma już 20 lat, jako że amerykańska premiera gry odbyła się ostatniego dnia grudnia 1996 roku. Aby uczcić fakt, że od tego czasu seria niezmiennie pozostaje w sercach milionów graczy na całym świecie firma Blizzard przygotowała niemałą ciekawostkę.

Ekipa odpowiedzialna za grę Diablo III odtworzyła 16 poziomów i 4 bossów z oryginalnego Diablo, przy wykorzystaniu obecnie używanych narzędzi. Twórcy postarali się o maksymalne upodobnienie „trójki” do pierwowzoru, a efekt tego naprawdę może się podobać. 

Producenci nie ukrywają, że przygotowując rocznicową aktualizację 2.4.3, starali się przede wszystkim jak najwierniej odwzorować świat, klimat oraz uczucie towarzyszące rozgrywce w Diablo. Efektem jest wypełnienie gry licznymi odwołaniami do tej, od której wszystko się zaczęło.

Zresztą zobaczcie i posłuchajcie sami, co mają do powiedzenia na ten temat:

Źródło: Blizzard

Komentarze

26
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Niestety jest to chybiona akcja, gracze chcieli diablo 1 z grafika diablo 3 a dostali diablo 3 z grafika diablo 1
    11
  • avatar
    Olewanie klientów powiadasz ?!? na pewno mówimy o grze wydanej 15 maja 2012 roku ? bo dziś mamy 2017 i czekamy na następny pacz, fakt..., to już 5 lat jak nas olewają bo wydali grę i zamknęli studio by tylko kasę zbierać ze sprzedaży...
  • avatar
    Ja również bym wolał odtworzenie starej gry z grafiką nowej.
    Czyli odwrotnie.

    Tak samo Starcraft 1 jakby zrobili w Starcraft 2 - te same misje, wszystko to samo, ale na nowym silniku, modelach w 3d itp

  • avatar
    miała być dziś a ni ma, jak zresztą zawsze blizz nawet w finale robi nas w bambuko -.- jest to jedyna firma która robi zjawiskowo dobre gry ale równie zjawiskowo olewa swoich klientów i robi ich w wała ;/
  • avatar
    Zadziała to jak ktoś ma tylko podstawkę tego gówno tytułu przezwanego 'Diablo' i dodanego 3 na końcu?
  • avatar
    Czy audio, głównie muzę, także z D1 zapodali?
    Jak dla mnie to większą cześć niedoścignionego klimatu D1 stanowiła oprawa audio.
    IMHO muza z dema D1 była o niebo lepsza niż z release ;)
  • avatar
    Jak chcę pograć w dobrego h'n's to uruchamiam Grim Dawn albo Titan Questa. Co do dbania o grę, to Path Of Exile otrzymało więcej dodatków i poprawek w krótszym czasie, niż Diablo 3 jest dni na rynku. Posiadam Diablo 3, ale w porównaniu do w/w gier, to grałem chyba tylko z sentymentu. Każdy jest sobie recenzentem, a dla mnie D3 jest po prostu słabe i żałuję, że go kupiłem. tyle...
  • avatar
    Odniosłem takie samo wrażenie już po wypuszczeniu na rynek SC2. Niby tyle czekania, niby super historia, ale wykonanie na średnim poziomie. Już wtedy SC2 nie umywał się graficznie do Warhammera 40K Dawn of War. Niby mapy bardziej szczegółowe, ale jednostki straszne, z pieńka cięte... No i te pomysły na jednostki, coś całkowicie oderwanego od tego czego bym chciał. Budowanie power rangers w postaci Thora był dla mnie strasznie naiwne. Nie doczekałem się tego co chciałem czyli starego Starcrafta w rozdzielczości FHD.. Dostałem produkt dla nastolatków i to tych bliżej dychy niż dwóch, właściwie uważam że 13 to górna granica wiekowa... Myślę że Blizz właśnie dlatego to zrobił bo w USA ta klientela to strasznie wielka część rynku - to widać po Overwatch... To samo jest z innymi tutałami, oni nie rozumieją że klienta zdobyli a klient trochę dorósł i chciałby żeby produkt dorósł wraz z nim. Łatwiej jest im wydać produkt dla tego samego typu klienta, a że kiedyś grami interesowali się pasjonaci komputerów, a dziś są to po prostu typowe nastolatki, lekko przytępawe to dlatego dostajemy taki produkt.

    Dziś widać to w każdej praktycznie produkcji... Nawet Gwiezdne Wojny stały się papką dla dzieciaków z ADHD. więcej akcji, więcej strzelania, szybsze tempo naiwna historia i nastoletni bohaterzy (lub o nastoletniej mentalności) - Panie i panowie świąt o jakim marzyliście niestety się skończył. Piękne są marzenia i pragnienia, ale co raz mniej ludzi może je realizować. Akcjonariusze chcą forsy i dywidend, dlatego dobra produkcja dla węższego grona odbiorców przegra z papką dla ubogich umysłowo.

    Dla mnie, chłopcy od Blizz pojechali na chwale pierwszego SC. To samo było niestety z D3 - sam nie grałem, bo nie lubię naparzania w klawisz myszki z prędkością 500klicków na minute, ale moi kumple którzy w to grali nie zostawali suchej nitki... Ambitne produkcje mogą robić ludzie którzy mają ambicje, wierzą w jakość a nie ilość i nie są spętani przez ekonomistów próbujących wycisnąć każdego centa z produkcji. Niestety mało osób/firm może sobie na to pozwolić, a jeszcze mniej potrafi się oprzeć pokusie mnożenia dolców na koncie, kosztem odbiorcy.

    PS. Ale graficznie lepiej wygląda kolorystyka (nie pisze o szczegółowości) po zastosowaniu filtra. IMHO D3 w oryginale jest zbyt kolorowe, fajerwerkowe. Trochę się kojarzy ze straganami w odpust...