Technologie i Firma

Zrób to sam - zautomatyzowana obsługa klienta banku

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
6 komentarzy Dyskutuj z nami

PKO Bank Polski wprowadził do dwóch pierwszych lokalizacji samoobsługowe stanowiska, które mają uzupełnić ludzki personel oddziałów.

Podniesienie komfortu klientów i optymalizacja kosztów funkcjonowania placówek bankowych – takie zalety wymienia PKO Bank Polski, opisując swoje stanowiska samoobsługowe, które pojawiły się już w dwóch pierwszych lokalizacjach. Są one przeznaczone zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych. Umożliwiają wpłacanie i wypłacanie gotówki oraz inne funkcje dostępne już dziś z poziomu bankomatu, takie jak sprawdzanie salda. Na tym jednak nie koniec.

Cel jest taki, by korzystając z samej tej maszyny możliwe było wykonanie przelewu między własnymi rachunkami i na dowolne konto, założenie lokaty, uzyskanie pożyczki gotówkowej oraz realizacja przelewów do urzędu skarbowego lub ZUS-u. PKO zapowiada, że lista funkcji będzie dynamicznie wydłużana.

Aby skorzystać z którejś z funkcji klient musi użyć swojej karty debetowej i wpisać numer PIN. Wszystkie dokumenty zaś będą przekazywane na adres e-mailowy. Na razie usługa dostępna jest wyłącznie w Warszawie (oddziały 6 i 101) oraz w Jeleniej Górze (oddział 1). 

„Celem prowadzonego pilotażu jest ocena, w jaki sposób urządzenia te usprawnią proces obsługi klienta, sprawdzenie poziomu wykorzystania stanowisk samoobsługowych w naszych realiach. Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim m.in. w banku Barclays” – mówi Zbigniew Jancewicz.

Dodaje też, że „stanowiska samoobsługowe z jednej strony podnoszą komfort klientów, z drugiej optymalizują koszty funkcjonowania placówek bankowych - zmniejszają koszty obsługi klientów, obniżają niezbędne zaangażowanie pracowników w realizację operacji, dzięki czemu mogą angażować się w obsługę klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami”.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, kolejne stanowiska samoobsługowe staną w kolejnych lokalizacjach. Myślicie, że pójdzie?

Źródło: Centrum Prasowe PKO Banku Polskiego

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mutissj
    0
    banki powoli zaczynają się bać krypto-walut, i obniżają koszty funkcjonowania
  • avatar
    Tomecek
    0
    Czyli kolejni ludzie do zwolnienia :)
  • avatar
    sabaru
    0
    Skoro roboty będą pracować za nas to kto będzie korzystał z tych wszystkich usług jak nikt pieniędzy nie będzie miał.