Akcesoria do konsol

Project Morpheus: gogle VR od Sony w nowej wersji i z datą premiery

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
10 komentarzy Dyskutuj z nami

Użytkownicy PlayStation 4 mogą być zadowoleni z kroków czynionych przez Sony.

Project Morpheus głowa

Mija rok odkąd firma Sony przedstawiła swoje własne gogle rzeczywistości wirtualnejProject Morpheus. Teraz, wykorzystując do tego targi GDC 2015, japoński producent zaprezentował nową, ulepszoną wersję gadżetu i zapowiedział, że trafi on do sprzedaży już w przyszłym roku.

Project Morpheus wykorzystuje jedną z najciekawszych technologii w branży elektronicznej rozrywki i powstaje z myślą o konsoli PlayStation 4 (współpracując z PlayStation Camera i PS Move). Dwanaście miesięcy testów zrodziły nową wersję gadżetu, który doczekał się kilku istotnych zmian.

Przede wszystkim zwiększony został wyświetlacz OLED – będzie miał przekątną 5,7" (a nie 5"). Poszerzone zostały ponoć także kąty widzenia, ale nie podano dokładnej wartości (w poprzedniej wersji było to 90 stopni). Rozdzielczość, niezmiennie, to 1920x1080 pikseli. Zlikwidowany został również problem rozmywania się obrazu.

W nowej wersji gogle Project Morpheus charakteryzują się też podwojoną częstotliwością odświeżania, która teraz wynosi 120 Hz. Wraz z tym zmniejszone zostały opóźnienia – mają one nie przekraczać 18 ms. Nie trzeba chyba dodawać, że ten element specyfikacji jest szczególnie istotny w przypadku tej technologii.

Firma Sony dodała też 3 kolejne diody LED, dzięki czemu łącznie jest ich 9. Ma się to przełożyć na dokładniejsze śledzenie ruchów głowy. Całości dopełnia natomiast lekka modyfikacja konstrukcji, która zapewniać ma nie tylko na ładniejszy wygląd, ale też zwiększenie komfortu użytkowania.

Project Morpheus wygląd

Premiera gogli Sony Project Morpheus odbyć ma się już w przyszłym roku. 

Źródło: PlayStation Blog

marketplace

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    prime27pl
    Wyglądają fajnie .
  • avatar
    limera1n
    okulary większe od głowy... miniaturyzacja tak bardzo
  • avatar
    UKBIB2012
    tutaj jakas nienawiśc do Sony panuje , same Samsungowe biedaki z Amd na tym portalu czy co ? Jak cos fajne i drogie i dobre to zaraz złe bo samsung lepszy i tańszy i taki bardziej plastikowy szajs szajs , hejt na samsunga ...
  • avatar
    Daniel Qoolik
    Jak myślicie, jak ten sprzęt (i inne typu "ramka do smartfona") mają się do, zdawać by się mogło najlepszego Virtual Reality, jakim ma być Oculus Rift? To jest jakaś alternatywa czy tylko wykorzystanie koniunktury, którą Oculus Rift stworzył i ciągle podgrzewa? A tak BTW, ma ktoś OR lub się tym chociaż pobawił, żeby mógł coś powiedzieć, co i jak...? A jakby jeszcze miał porównanie do tych tańszych zabawek, to chętnie bym się dowiedział jak to wypada przy OR?