Wydarzenia

Przedsiębiorcy skarżą się na tablety - 76 proc. z nich jest niezadowolona z zakupów

Redakcja  | Redaktor serwisu benchmark.pl
Dyskutuj z nami

Większość przedsiębiorców zgłasza problemy z funkcjonowaniem zakupionych przez nich tabletów

[źródło: Panasonic]

Większość firm, która w ciągu ostatnich dwóch lat zakupiła tablet jest niezadowolona z nabytku i zgłasza problemy z ich funkcjonowaniem. Najwięcej zastrzeżeń budzi krótka żywotność baterii, przegrzewanie się urządzenia i pękanie ekranów.

Jak pokazują badania przeprowadzone przez firmę Panasonic, tablety zakupione przez przedsiębiorców najwięcej kłopotów sprawiają ze względu na zbyt krótką żywotność baterii. Z usterką tą boryka się blisko 40 proc. respondentów. Do istotnych problemów należy również zaliczyć przegrzewanie się sprzętu oraz rozbicie bądź peknięcie ekranu. Usterki te zglasza co piąty użytkownik firmowego tabletu. Do innych mankamentów zaliczyć też można zbyt ubogi interfejs (16% uzytkowników), wadliwy ekran dotykowy i zbyt małą wytrzymałość urządzenia na uszkodzenia (obie wady wskazało po 12 proc. ankietowanych).

[źródło: Badanie Dynamic Markets]

Jak wybieramy służbowy tablet

Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że decydującym czynnikiem w momencie wyboru sprzętu przez przedsiębiorców jest jego funkcjonalność. Okazuje się, że 70 proc. z firmowych decydentów na ten element zwraca największą uwagę podczas zakupów. Kolejnym, najczęstszym kryterium wyboru podczas kupna służbowego tabletu jest jego wytrzymałość. Na tę cechę uwagę zwraca blisko dwie trzecie badanych. Dla 52 proc. kupujących sprzęt ważna jest również łatwość jego obsługi. Cena jest decydujjącym kryterium wyboru dla 56% uzytkowników. Wśród innych czynników ankietowani wymieniali kompatybilność urządzenia z systemami operacyjnymi, rozmiar ekranu oraz design.

[źródło: Badanie Dynamic Markets]

- Dla klientów biznesowych najważniejsza jest funkcjonalność i wytrzymałość, a dopiero w dalszej kolejności cena tabletu. Przedsiębiorcy coraz częściej zaczynają dostrzegać, że zakup tańszego urządzenia mobilnego, ale mało funkcjonalnego czy podatnego na uszkodzenia może przynieść firmie więcej strat niż pożytku. Częste uszkodzenia sprzętu to nie tylko przestoje w pracy, ale i groźba bezpowrotnej utraty kluczowych danych firmowych - mówi Jacek Wielgus, Head of CEE Region w Panasonic Computer Product Solutions.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Dynamic Markets na zlecenie firmy Panasonic. W ankiecie badawczej wzięło udział 2300 firm i użytkowników tabletów, w wypadku firm zatrudniających więcej
niż 50 osób. Badania przeprowadzono w jedynastu państwach europejskich. Były to: Polska, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Belgia, Holandia Luksemburg, Włochy, Hiszpania, Rosja oraz Turcja.

źródło: Panasonic

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!