Gry

Reklamy Microsoft w grach Blizzarda?

Biegniesz przez kolejne mroczne pomieszczenie w Diablo III, wchodzisz do kryjówki pełnej potworów i innych niemilców, i widzisz…. Zaraz, zaraz, przecież to bilbord reklamujący najnowszy system Microsoftu!?

Na szczęście tak się nie stanie i Blizzard wyraźnie podkreśla, że podpisana z Massive umowa dotyczy co prawda reklam Microsoftu, ale nie takich, które będą się pojawiać bezpośrednio w grach i rozpraszać gracza.

Należąca do Microsoftu firma Massive, która zajmuje się reklamami w grach, właśnie podpisała umowę z bardzo popularną wśród graczy Blizzard Entertainment – studiem produkującym niezwykle udane tytuły, które często okazują się prawdziwymi hitami.

Obydwie firmy zgodziły się za kilkuletnią współpracę w zakresie reklam, które będą pojawiać się na terenie Stanów Zjednoczonych, Kanady, Europy, Korei Południowej i Australii.

Zawarta umowa, na szczęście, nie dotyczy reklam pojawiających się bezpośrednio w grach – był to najważniejszy warunek Blizzarda. Reklamy mają wyświetlać się na stronach internetowych należących do Blizzarda i w serwisie Battle.net.


WoW (Fot. Tom’s Hardware.com)

Blizzard podał do wiadomości publicznej, że zawarte partnerstwo nie dotyczy reklam w grach i firma Massive rozumie i respektuje takie warunki. – Zawarta współpraca nie obejmuje reklam pojawiających się w grach, które mogłyby rozpraszać lub nawet urażać naszych graczy – powiedział Paul Sams, Chief Operating Officer w Blizzard Entertainment.

W Battle.net ciągle znajdziemy graczy, który grają w starsze tytuły, takie jak StarCraft, Warcraft i Diablo, a zainteresowanie serwisem znacząco wzrośnie gdy Blizzard wprowadzi na rynek StarCraft II i Diablo III. Natomiast strony Blizzarda to także interesujące miejsca dla reklam, zwłaszcza jeśli chodzi o 11 mln subskrybentów z niezwykle popularnej gry online World of Warcraft.

Reklamy w grach komputerowych wyraźnie się rozwijają i wiele firm szuka ciągle nowych sposobów, by zachęcić graczy do kupna ich produktów. Na razie nie wiadomo, czego będą dotyczyć reklamy Microsoftu, które będą emitowane w serwisach Blizzarda.

Źródło:Tom’s Hardware.com

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Szymon331
    0
    Reklamy w grach podobają mi się tylko w kiedy poprawiają realizm gry. Np na tablicach reklamowych w samochodówkach albo gdyby pojawił się w mieście np Mirrors Edge. Nie wyobrażam sobie reklam w świecie fantasty.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      ee tam dobrym rozwiazaniem jest np jak w burnout paradise tam gdzie są bilbordy pojawiają się realne reklamy. n jade sobie a tam plakat lejdis xD
      • avatar
        bchrubas
        0
        Dawnymi czasami bywało że wychodząc z niektórych gir pokazywały się reklamy innych produktów producenta gry ale to chyba nie liczy się jako reklama w grze? ;-)
        • avatar
          19arek93
          0
          Ja bym mógł oglądać reklamy na bilbordach (w grach) non stop, pod jedym warunkiem - aby te reklamy odbiły się na cenie gier za które płacimy nie małe pieniądze.
          • avatar
            Szymon331
            0
            W Splinter Cell Haos Theory sprzed kilku lat w monitorach można było zobaczyć reklamę AMD Athlona Sam Fischer żuł Airwawes :)