Mobile

Samsung przoduje na rynku gogli VR

Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
13 komentarzy Dyskutuj z nami

Koreański producent ma powody do zadowolenia. W 2016 roku zdominował sektor gogli VR.

Rzeczywistość wirtualna rozwija się może nieco wolniej niż niektórzy oczekiwali, ale bez wątpienia mówimy o procesie zauważalnym i pozwalającym coraz więcej zarobić. Trzeba jednak przekonać klientów do swoich produktów, a obecnie najlepiej wychodzi to firmie Samsung.

Jednoznacznie sugerują to wyniki sprzedaży gogli VR w roku 2016. Ogółem rozeszło się około 6,3 miliona egzemplarzy, co dało producentom około 1,8 miliarda przychodu. Zdecydowaną większość zgarnął dla siebie jednak właśnie Samsung.

Koreański producent sprzedał około 4,5 miliona swoich gogli. Druga pozycja w stawce przypadła Sony, ale na PlayStation VR skusiło się zdecydowanie skromniejsze grono osób - około 750 000. Dalej znalazło się HTC z zestawem Vive - 420 000 sprzedanych egzemplarzy, a dopiero na czwartej pozycji uplasowały się gogle Oculus Rift (250 000 egzemplarzy).

Co spowodowało tak znaczącą dominację Samsunga w tym sektorze? Jakość wykonania, a może relacja ceny do możliwości jego gogli? Zapewne nie bez znaczenia okazał się fakt, iż producent oferował je nie tylko oddzielnie, ale również w zestawach z flagowymi smartfonami.

Powyższym informacjom towarzyszy mała infografika, z której wynika, iż właściciele gogli chętnie sięgają po gry, a jedna sesja z gadżetem trwa średnio 7 i 12 minut, odpowiednio w przypadku korzystania z niego w zestawie ze smartfonem i komputerem lub konsolą.

gogle VR statystyki

Źródło: androidheadlines

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mutissj
    I co z tego, za mało tytułów jest dobrze grywalnych na te okulary 2x 720p przez hdmi, praktycznie same budżetówki, najpierw niech popracują nad grami VR, a potem nad sprzętem.
    3
  • avatar
    r_e_s_e_t
    2560x1440 to niestety jednak wciąż mało do VR, ale jako dodatek do telefonu moze być. Idealnie będzie dopiero w 8k lub goglach typu StarVR.
    2
  • avatar
    gormar
    Trochę mnie śmieszy zestawienie pudełka na smartfon wyposażonego w soczewki sferyczne w doniesieniu do kompletnego sprzętu jakim jest Oculus Rift lub HTC Vive.

    Przecież to odrębna kategoria użądzeń tego typu, która powinna nazywać się "gogle DIY VR", a porównianie sprzedaży to co najwyżej z Google Cardboard ;).
    2
  • avatar
    Kuciem
    Nie mam jeszcze ani jednych swoich ale juz probowalem i planuje zakup HTC, bo wydaja mi sie najlepsze aktualnie.

    A samsung pewnie polowe tych gogli rozdal przy okazji paczki z s7.