• benchmark.pl
  • Foto
  • 500px Prime: serwis wprowadza wyszukiwanie zdjęć według płci odbiorcy
Foto

500px Prime: serwis wprowadza wyszukiwanie zdjęć według płci odbiorcy

przeczytasz w 2 min.

Powiedz kim jesteś, a pokażemy zdjęcia, które ci się spodobają

500px Prime

Fotografowie tryumfują. Regulamin serwisu 500px Prime, który zakłada przeznaczanie 30% zysków ze sprzedaży zdjęć na tantiemy, został zmieniony. Od teraz można zarobić nawet 70% kwoty, za którą serwis sprzeda zdjęcia umieszczone w nim przez fotografa. Jak to się mówi - „Widać awantura pomogła.”. Ta zmiana wywoła jednak zapewne mniej dyskusji niż wprowadzenie nowej opcji filtrowania zdjęć, które wyszukiwane są w galerii 500px Prime.

Tą opcją jest płeć odbiorcy - osoby, która będzie oglądała zdjęcie i na której to zdjęcie ma wywrzeć odpowiedni efekt, czyli się spodobać. Wprowadzenie tej opcji ma związek z charakterem usługi 500px Prime. Jej klientami od strony odbiorcy treści są często instytucje, które zdjęcia chcą wykorzystać do celów marketingowych lub skierować do wybranej grupy osób. Mogą to być właśnie mężczyźni lub kobiety. Jak działa filtr „Lubiane przez mężczyzn” lub „Lubiane przez kobiety”? Serwis posiłkuje się wynikami badań, które zamieściliśmy w postaci infografiki na końcu tego tekstu. Pokazuje ona jak tematyka, kolorystyka i inne cechy determinują to, komu zdjęcia się spodobają.

Sprawdziliśmy jak działa ten filtr. Najpierw wyniki dla popularnego hasła - „natura”, które pokazuje, że kobietom proponowane są pastelowe, romantyczne barwy i tematyka, a mężczyznom ciemniejsze kolory i oczywiście zdjęcia kobiet w naturalnym otoczeniu.

Co lubi kobieta?

Co lubi mężczyzna?

Spróbowaliśmy innego hasła - „zdrowie”. Tutaj wyniki jeszcze dobitniej pokazują, o czym myśli przeciętny facet zdaniem 500px Prime.

Co lubi kobieta?

Co lubi mężczyzna?

Filtrowanie wyników wyszukiwania na podstawie płci oglądającego galerie to pierwsza z nowych funkcji, które dodane zostały do galerii 500px Prime. W przyszłości prawdopodobnie dołączone zostaną reguły bazujące na miejscu zamieszkania, przynależności kulturowej, a być może także takich cechach jak wykonywana praca. Całe szczęście, że są to jedynie filtry, bo nie chcielibyśmy, by serwis wmawiał nam, czego oczekujemy. Bo o tym, że reklama niestety często działa na takiej zasadzie, dobrze wiemy.

Poniżej wspomniana infografika. Wynika z niej, że podobne preferencje mają ludzie mieszkający w danym regionie geograficznym, osoby należące do tych samych grup kulturowych, nawet gdy są rozsiane po całym świecie, osoby, które wyrosły w danych społecznościach itp… Czasem jednak wyniki są zaskakujące. Ciekawe, czy się z nimi zgadzacie?

Infografika - preferencje oglądających zdjęcia

Źródło: 500px

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Balrogos
    8
    Adult content YEAH! =]
    • avatar
      yendrek
      -1
      Kupa gówna, jeśli czegoś szukam to sam chcę ocenić czy mi się podoba czy nie, a nie ktoś będzie ustalał co ma mi się podobać a co nie. Nie każdy musi mieć taką samą opinię i gust jak "bandwagon".

      In Before Flames - zdaję sobie sprawę że pewnie można to wyłączyć, tylko czy aby na pewno to działa do końca ? W końcu reklamodawcy (i może ci którzy chca się szybciej wybić) płacą za pokazywanie konkretnych treści.
      • avatar
        Konto usunięte
        -3
        I Jak teraz znalezc conchite...
        • avatar
          Konto usunięte
          -5
          Ciekawe co na to genderowcy co każą chłopcom w przedszkolach zakładać sukienki wmawiając ze nie ma różnić miedzy płciami.