Karty graficzne

Hynix rozpoczyna produkcję pamięci GDDR5 o taktowaniu 8 GHz

przeczytasz w 1 min.

Nowe pamięci Hynix GDDR5 znajdą zastosowanie w jeszcze wydajniejszych kartach graficznych.

SK Hynix pamięć GDDR5

W 2007 roku zaprezentowano standard pamięci GDDR5, natomiast rok później ruszyła jego masowa produkcja - pierwsze kości pracowały wtedy z efektywnym taktowaniem 3600 MHz. Obecnie na masową skalę wykorzystywane są już pamięci GDDR5 o częstotliwości nawet 7000 MHz, ale firma SK Hynix rozpoczęła masową produkcję jeszcze wydajniejszych kości.

Koreański producent pochwalił się kośćmi o oznaczeniu H5GQ4H24AJR-R4C – mają one pojemność 4 Gb (512 MB), są zasilane napięciem 1,55 V i pracują z efektywnym taktowaniem 8000 MHz. Wzorem innych modułów GDDR5, do komunikacji z procesorem graficznym wykorzystują magistralę 32 bit.

Gdzie znajdą zastosowanie tak szybkie pamięci? Tego jeszcze nie wiadomo, ale można podejrzewać nowe generacje kart graficznych AMD Radeon i Nvidia GeForce. Niewykluczone, że będzie to ostatni krok w rozwoju pamięci GDDR5, przed wprowadzeniem na masową skalę standardu GDDR6 lub HBM.

Źródło: Sweclockers, Hynix

Komentarze

23
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    johndobry
    4
    "Gdzie znajdą zastosowanie tak szybkie pamięci? Tego jeszcze nie ale wiadomo że można podejrzewać nowe generacje kart graficznych AMD Radeon" - przecież seria 390X ma mieć już HBM
    • avatar
      Konto usunięte
      3
      GDDR6 fakty się potwierdzają w nowszej następnej generacji z DX12 lub Mantle z przepustowością 640 GB/s w 2015 roku a NVIDIA ma dołączyć do grona producentów wykorzystujących pamięci HBM w 2016 roku wraz z serią Pascal. Ciekawe czy AMD pokona rywali Nvidia.
      • avatar
        kukucz
        1
        Tytuł - "o zegarze 8 GHz". No to rzeczywiście trzeba pogratulować "osiągnięcia";)
        • avatar
          Chiny_X
          0
          Jednostki teksturujące to TMU i są jak najbardziej "na czasie" i "nakładają" tekstury na obiekty.
          Jednostki cieniujące to właśnie Unified Shaders, które cieniują
          wierzchołki(vertex) albo piksele(piksel) bo są uniwersalne - po zmianie właśnie na SU z VS/PS.
          • avatar
            Vaclav
            -4
            Mam pytanko, jeśli DDR5 jest szybsze od DDR4 to dlaczego DRR4 dopiero raczkuje na rynku a grafikach śmiga DDR5?
            I skoro mowa o kartach graficznych - dlaczego nie robią kart kilkurdzeniowych, tak jak CPU (z kilkoma wyjątkami)? Czy jednostki teksturujące/cieniujące itp. to takie 'rdzenie'?
            • avatar
              Konto usunięte
              -16
              DDR4 8000mhz maja zastosowanie do nowych kart grafivcznych Radeon R9 390X z HBM w tej sytuacji przepustowość wyniosłaby rekordowe 640 GB/s w 2015 roku a NVIDIA ma dołączyć do grona producentów wykorzystujących pamięci HBM w 2016 roku wraz z serią Pascal.
              • avatar
                wdowa94
                0
                Na co komu GDDR5 jak już jest HBM