Wydarzenia

Sony nie będzie już sponsorem FIFA

Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
10 komentarzy Dyskutuj z nami

Utrata tak znaczącego sponsora nie będzie niczym przyjemnym.

Sony FIFA sponsor

Sony kojarzyć może Wam się z wieloma produktami. Japoński producent cieszy się całkiem dobrą opinią i chyba nie chciałby aby w najbliższej przyszłości coś się w tej kwestii zmieniło. W związku z tym zdecydował się zamknąć pewien rozdział w swojej historii.

W oficjalnym komunikacie poinformowano, iż Sony nie będzie już sponsorem organizacji FIFA. Współpraca przebiegała pomyślnie przez ostatnich 8 lat, w trakcie których Sony gościło jako reklamodawca promujący chociażby konsole PlayStation między innymi na piłkarskich Mistrzostwach Świata. Nie za darmo rzecz jasna, ponieważ umowa opiewała na kwotę 222 milionów funtów.

Dlaczego zdecydowano się na zakończenie współpracy? Oficjalnie producent woli wykorzystać środki finansowe na "reformy strukturalne", ale nieoficjalnie mówi się, iż głównym powodem są oskarżenia o korupcję, jakie ostatnio ciągną się za FIFA.

W zmianę stanowiska Japończyków zdaje się wierzyć jeszcze FIFA, która w krótkim komunikacie nie przekreśliła szans na współpracę. Nic dziwnego. Utrata tak znaczącego sponsora nie będzie niczym przyjemnym.

"Dotychczasowa umowa z Sony obowiązuje do dnia 31 grudnia 2014 roku i obecnie jesteśmy w trakcie rozmów z tą firmą."

Co sądzicie o decyzji Sony? Czy Waszym zdaniem rzeczywiście mogła ona zapaść w związku z nie najlepszą opinią, jaką ma teraz FIFA?

Źródło: eurogamer.net, euronews

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Mariano_
    Tego betonu zwanego FIFA jak i polskiego PZPN nie warto sponsorować...
    33
  • avatar
    Q'bot
    Sony nie najlepiej przędzie, to i koszta tną w mniej istotnych rejonach marketingu...
    18
  • avatar
    jkbrenna
    AMD bylo( i moze w dalszym ciagu jest) sponsorem Ferrar)i i jak wyglada, prawie nikt juz na sponsorow nie zwraca uwagi, tak jak z reklama w TV...nawt na internecie robimy wszystko aby reklamy nie zapamietac, po prostu sie przed nimi bronimy..
    1
  • avatar
    severian
    Obcinacze palców z FIFA zapewne już są w drodze ...
  • avatar
    Konto usunięte
    Jak dla mnie, niezależnie od przyczyny, postąpili słusznie i zaoszczędzą na tym sporą sumę. Firmy Sony i marki PlayStation raczej nie trzeba nikomu przedstawiać, niech zajmą się promocją poszczególnych produktów a nie znaków handlowych.