• benchmark.pl
  • Gry
  • W Microsofcie potrafią docenić dobrą grę, nawet jeśli nie wychodzi na Xboksa
Gry

W Microsofcie potrafią docenić dobrą grę, nawet jeśli nie wychodzi na Xboksa

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
12 komentarzy Dyskutuj z nami

Szef Xboksa cieszy się, że gracze otrzymują takie gry jak Horizon: Zero Dawn czy The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Horizon: Zero Dawn czy The Legend of Zelda: Breath of the Wild to tytuły, które wiele osób wymieniłoby pewnie wśród najgorętszych gier ostatnich i nadchodzących miesięcy. Niespodzianką było jednak, że na swojej „liście” umieścił je także Phil Spencer, szef Xboksa należącego do firmy Microsoft.

Dlaczego niespodzianką? Ano bo ani Horizon: Zero Dawn, ani nowa Zelda nie wychodzą na Xbox One, a nawet na pecety. Podczas gdy branżowe koncerny znane są z polityki „exclusive’ów”, pojedynkowania się i wzajemnego dawania sobie prztyczków w nos, przyjemnie jest słyszeć, że jest tu także miejsce na wzajemne docenianie się.

Spencer twierdzi po prostu, że „premiery dobrych gier działają na korzyść branży”. I trudno się z nim w tej kwestii nie zgodzić. Tego zaś, że Horizon: Zero Dawn (gra, przypomnijmy, na wyłączność PlayStation 4) do tej grupy się zalicza, najlepiej dowodzą pierwsze oceny, których średnia oscyluje wokół „dziewiątki”.

Wcale jednak nie oznacza to końca gier na wyłączność od Microsoftu. Ba, gigant zapowiada, że w przyszłości będzie ich jeszcze więcej. Niemniej jednak oby było jak najwięcej pozytywnych emocji wśród konkurujących wydawców i zwolenników jednych lub drugich platform do grania. 

Źródło: PlayStation LifeStyle, Twitter (@XboxP3)

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    SirMichael
    exclusivy.. marketingowy bullshit służący wyłudzaniu pieniędzy.
    15
  • avatar
    ifeelveryblah
    Czas wycofać Minecrafta z konsol Sony :)
    2
  • avatar
    Konto usunięte
    jak dla mnie są dwa powody wydawania exclusivów:
    1. chciwość wydawców / właścicieli platform.
    2. oszczędność, bo robi się tylko na jedną platformę i nie trzeba uwzględniać różnic pomiędzy platformami.
  • avatar
    PS4MasterRace
    Nie dziwne że doceniają najładniejszy sandbox w historii gier video :)
    Kawał ciężkiej i dobrej roboty od 2011 tworzyli grę. Tylko pogratulować kunsztu :)
    -2