Gry

Star Wars: The Old Republic - świetny wynik sprzedaży

Nowy rekord gier MMORPG

Po niedawnej premierze gry ze świata Gwiezdnych Wojen, co skomentowaliśmy w wiadomości, pt.: Star Wars: The Old Republic - premiera nowej gry MMO, zadaliśmy pytanie, ile czasu zajmie, aby na liczniku SWTOR znalazło się milion abonentów?

Nie musimy już zastanawiać się nad odpowiedzią. Otóż wystarczyło trzy dni, aby gra BioWare i EA osiągnęła ten spektakularny wynik! Gwiezdnowojenny hit jest jednocześnie pierwszym MMO, który tak szybko zdobył milion subskrybentów.

Star Wars: The Old Republic
Star Wars: The Old Republic rządzi?

Prezes i współzałożyciel BioWare – Ray Muzyka – tak podsumował niespodziewany sukces, cyt.: „Wszyscy, zarówno w BioWare i jak i LucasArts, jesteśmy bardzo szczęśliwi i jednocześnie czujemy olbrzymią odpowiedzialność wobec naszych fanów. Będziemy ściśle współpracować ze społecznością graczy w kolejnych tygodniach, miesiącach i latach, by stale i regularnie dostarczać fanom istotne treści i nowe funkcje w grze.” - stwierdził Muzyka. 

Star Wars: The Old Republic hit
Nie przestawaj! Musimy wybić z pół miliona graczy! Serwery nie wyrabiają!

EA podało przy okazji garść danych statystycznych dotyczących uniwersum SWTOR. Okazuje się, że użytkownicy graja przeciętnie 5 godzin dziennie, utworzyli już ponad 3,8 mln postaci, pokonali 2 miliardy przeciwników i spędzili w SWOTR łącznie 28 milionów godzin, czyli ponad... trzydzieści jeden wieków (3196 lat).

Dodajmy jeszcze, że gra kosztowała, według nieoficjalnych danych, ponad 135 milionów dolarów. Na koniec przypomnijmy, że dominująca na świecie, najbardziej utytułowana gra z rodziny MMO, czyli World of Warcraft, zarobił w ostatnim roku ponad 1 mld dolarów. Czy SWOTR ma szansę na równie nieprawdopodobne zyski?
 

Więcej o grach:

Źródło: gamasutra

produkt roku 2011/12

Komentarze

31
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    T850x
    7
    Najlepsze jest to jak ktoś pisze o no life, a sam gapi się w tv lub siedzi w necie na różnych YT i innych stronach nie mniej jak te no life :D hipokryzja pełną gęba, albo żal pewną część ciała ściska.
    • avatar
      tuqra
      2
      Klon Wowa LOL !!!
      Niestety ja nie uważam ze to klon World of Warcraft a wypowiedzi ludzi którzy nawet nie grali w Tora są żałosne.
      to tak samo jakby ślepy i głuchy poszli do kina i zostali krytykami filmowymi.
      Po co komentujesz stary jeśli nie grałeś nie widziałeś a piszesz głupoty .
      Trochę faktów z historii które Uniwersum zarobiło najwięcej w historii ? Warcraft ???
      Oczywiście że nie , tylko blizzard wypościł 7 lat temu tak bardzo rozbudowane MMO jak na tamte czasy a teraz BioWare na te
      porównywanie wowa i tora jest nie na miejscu.
      Co Tor sklonował z World of Warcraft?
      1 grafikę ???
      2 muzykę ???
      3 mowę ???
      4 profesje ???
      5 Ui ???

      no powiedzcie co?

      A tak z historii to tor wiele rzeczy sklonował z Star Wars : Galaxies a nie z wowa. Taka jest prawda a ze niektórym historia zaczęła się na Wowie to już nie mój problem.
      • avatar
        Konto usunięte
        1
        średnio 5 godzin dziennie? przerażająca jest liczba no-lifeow.
        • avatar
          renholder1987
          0
          TOR nie jest jakiś super fajny a cena powala i odstrasza na starcie(jedynie bogata guwniarzeria może sobie pozwolić na 2-5 stów za gre i potem 60zł co miesiąca oddawać za darmo).ZObaczcie na ncsoft widzą co się dzieje na rynku mmo wszystko co było kiedyś z abonamentem robi się f2p od taki Aion chyba najładniejsze mmo(bo tery online nie miałem okazji testować,podobnie vindiktusa).Mmo jest dla ludzi ale jeżeli ktoś sprzedaje coś co już jest tylko w innej oprawie to jest idiotą :) Brawo lucas arts,EA,bio ware za zrobienie nie złej gry za złą cene :)
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Jest tyle naprawdę obiecujących projektów MMO, gier które nie mogą się wybić przez brak marketingu lub gier gdzie twórcom brakuje kapitału na ich dopracowanie.

            A mimo to grą, która zdobywa popularność, jest 135-milionowy klon WoWa, który nie wprowadza absolutnie niczego rewolucyjnego do gatunku.

            Świat jest żałosny.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              To co w takim razie robisz na benchmarku, czytając jakieś newsy o grach komputerowych? Marnujesz czas, a innych pouczasz.
              • avatar
                Konto usunięte
                -1
                Mówisz tak, bo cie na nią nie stać czy co? Zwykły człowiek może sobie kupić SWTOR'a i płacić co miesiąc 60 zł :)

                Zobacz WoW'a. Wszystkie ceny z dnia premiery:

                World of Warcraft - 250 zł
                -||- The Burning Crusade - 170 zł
                -||- Wratch of the Litch King - 200 zł
                -||- Cataclism - 260 zł
                -||- The Mist of Pandaria 200 zł

                Dolicz do tego abonament w postaci 70 zł za miesiąc, a ma BARDZO DUŻĄ POPULARNOŚĆ, więc nie wciskaj mi tutaj, że bogata "guwnarzeria" może pozwolić sobie na kupno gry.

                MMO daję tylę radości, otwartości, kształcenia różnych taktyk itp
                Ja przykładowo nie cieszyłem się jak dostałem 6 w szkole, tylko, jak zdobyłem upragniony item po zabiciu bossa.

                P.S.

                Piszę się "gównażeria" szerloku :)

                • avatar
                  xfire25
                  0
                  i tak E=mc^2

                  teoria względności - dla nas 3 dni spędzone w klimacie radosnych świąt - jak i 31 wieków w tył jeśli chodzi o ogólny rozwój człowieka.
                  czy jakoś inaczej :P
                  • avatar
                    jacy4
                    0
                    Popularna gra która ma abonament = szybki rozwój emulatorów serwerów lub przeciek plików serwerowych. Szczerze mówiąc mało słyszałem o tej grze i chciałem sobie ją przetestować ale nie ma żadnego dema ani nic.
                    • avatar
                      Gładziu
                      0
                      Zacznij pracować i załóż rodzinę a nie się mądrzysz na podstawie obejrzanych seriali w TV. Stać mnie na gry i mogę sobie pograć czasem kilka godzin dziennie jak dzieci i żona śpią. Nie co wieczór, bo to dla mnie rozrywka nie obowiązek, więc gram kiedy mam ochotę i ile czasu mam ochotę. Jak się przysiądzie o 21 i zarwie lekko nockę do 2 (bo o szóstej trzeba wstać) to nawet 5 godzin wyjdzie. Średnią zawyżą obiboki grający na laptopie podczas dnia pracy i inni studenci i się spina 3 godziny na dobę.
                      • avatar
                        baran
                        0
                        A ja i tak wolałbym KOTORA ;)
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Panowie o gustach się nie dyskutuje jeden wolli nieśmiertelnego Wow"a a drugi jakieś inne gówno LoL"a.
                          A co to ""gównażerii"" z całym szacunkiem wszystkich tu czytających są jeszcze pirackie serwy za free dające tyle samo zabawy. :D
                          • avatar
                            Moggster
                            0
                            A ja i tak wrocilem do WOW i teraz zaluje wydanej kasy. Za duzo gralem w Bete i mi apetyt minal >