Gry komputerowe

Test gry Starcraft 2: Heart of the Swarm na karcie graficznej Nvidia GeForce GTX 650Ti

Marcin Jaskólski | Redaktor serwisu benchmark.pl
31 komentarzy Dyskutuj z nami

Sprawdziliśmy działanie Starcraft 2: Heart of the Swarm w trybie dla pojedynczego gracza

Starcraft 2: Heart of the Swarm: test gry na karcie Nvidia GeForce GTX 650Ti

Decyzja firmy Blizzard dotycząca drugiej części Starcrafta wzbudziła wiele kontrowersji, ale każdy fan tego uniwersum z pewnością czeka na kolejną część z zapartym tchem. Jakby na to nie patrzeć Blizzard droczył się ze swoimi fanami przez blisko 9 lat, w nieskończoność odraczając zapowiedź kolejnej części tej kultowej serii. Na koniec zafundował im dwie dość spore terapie szokowe - pierwszą była informacja o podzieleniu "dwójki" na trzy osobne części, drugą - dość kosmiczna cena.

Druga część o podtytule Heart of the Swarm traktuje oczywiście o rasie Zergów i Królowej Ostrzy. Kerrigan dyszy żądzą zemsty i nie ustanie w swoich wysiłkach, póki jej wrogowie nie zostaną pokonani.

Pod względem grafiki StarCraft 2: Heart of Swarm wydaje się nieco ładniejszy niż poprzedni epizod. Zmiany są jednak raczej kosmetyczne i dotyczą drobnych, choć miłych dla oka szczegółów takich jak światło padające z wizjera hełmu czy efekty tarczy energetycznej. Blizzard wyraźnie próbował wyciągnąć z tego silnika ile sie tylko dało.

Sprawdziliśmy działanie gry w czasie kampanii dla pojedynczego gracza, przy pomocy karty graficznej ze średniego segmentu, a konkretnie NVIDIA GeForce GTX 650Ti w wersji OC.

W testach wykorzystaliśmy następującą platformę testową:

  • procesor: AMD FX 8350
  • płyta główna: Gigabyte GA-990X-UD3
  • RAM: Corsair Vengeance 2 x 8GB 1866 MHz CL9
  • karta graficzna: Palit GeForce GTX 650Ti OC 1GB (1006/1375MHz)
  • dysk: Kingston SSDNow V200+ 128 GB
  • system: Windows 7 64-bit SP1
  • sterowniki: ForceWare 314.22 WHQL


 

Starcraft 2: Heart of The Swarm - 1920 x 1080
[kl./s.]

Niska 95
78
Średnia 58
49
Wysoka 52
44
Bardzo wysoka 47
39
Ekstremalna 46
38
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Przypominamy, że test dotyczył rozgrywki podczas kampanii dla pojedynczego gracza. Sytuacja podczas rozgrywki online może się znacząco różnić. Podkręcony GeForce GTX 650Ti radzi sobie dobrze praktycznie w każdych ustawieniach. Różnice pomiędzy ustawieniami Bardzo Wysokimi a Ekstremalnymi są na poziomie błędu pomiarowego.

Źródło: informacja własna

Komentarze

31
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Dajcie spokój już tym fxom. Wiadomo że lepiej będzie chodzić na i5 itd.
    Tutaj mamy dobrą alternatywę, niektórzy też mają dość pokazywania w każdym teście i5 czy 7.
    3
  • avatar
    Konto usunięte
    Nie macie innego procesora? Ciekawi mnie jakby gra wyglądała na np. i5 3470 albo czymś o podobnej wydajności.
    2
  • avatar
    Konto usunięte
    Sam mam tego FX'a i w połączeniu z Sapphire HD7870 XT + 8GB ramu HyperX i lata bez najmniejszego problemu na najwyższych; dużych spadków nie miałem... Ne rozumiem dlaczego wszyscy się czepiają tych FX'ów, dobre procki i tym bardziej przy tej cenie.
    2
  • avatar
    Konto usunięte
    Mi najbardziej podoba Mi się "ankieta" , typu "kto jest dla Ciebie bohaterem i dlaczego właśnie Towarzysz Lenin"
    1
  • avatar
    dysan112
    22-30% obciążenia. Procesor zwyczajnie sie nudzi, nie jest wykorzystywany, a jak znam życie jak na twardo nie ustawiło mu sie zegarów to nawet na znamionowej częstotliwości nie pracuje.

    To pokazuje jak oprogramowanie, gry itp jest w tyle za rozwiązaniami technicznymi.
  • avatar
    c0lin.
    A może lepiej w pierwszej misji na Char testować? Tam jest sporo jednostek, u mnie było grubo ponad 300, a gdy razem atakują na wrogą bazę to obciążają nieźle sprzęt - pytanie tylko, CPU czy GPU wtedy najbardziej obciąża? Bo to tak jakby tylko gdy atakują ścina ostro, a gdy po prostu idą lub stoją nie ma źle.. Więc pewnie CPU, racja?
  • avatar
    MalFurion
    Przetestujcie tę grafike w modzie do gry pt. MineralZ Evolution.

    Po 50 nocy na moim GF 460 na minimalnych ustawiniach klatki potrafią miejscami spadać do 3. To dopiero benchmark dla grafiki. Nie kampania w której jest 5 jednostek na krzyż( z wyjątkiem misji końowych, ale wy daliście SS z 1 misji gdzie steruje się dosłownie paroma jednostkami...)