Technologie i Firma

T-Mobile zapowiada dynamiczny rozwój infrastruktury

przeczytasz w 2 min.

W nadchodzącym, 2016 roku T-Mobile zamierza znacznie przyspieszyć i rozbudować swoją infrastrukturę w odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów.

T-Mobile

Zapotrzebowanie klientów na usługi telekomunikacyjne nieustannie się zmienia. Jest to powodowane wieloma złożonymi czynnikami, w poczet których zaliczyć możemy powstawanie nowych osiedli mieszkalnych, hoteli, miejsc rekreacji i wypoczynku czy biurowców. Dlatego właśnie proces rozbudowy sieci jest projektem o charakterze ciągłym, wymagającym nieustannych inwestycji, co podkreśla T-Mobile starając się sprostać rosnącym wymaganiom rynku i konsumentów.

Operator korzysta obecnie z ponad 10 000 lokalizacji dla stacji bazowych, zaś w ciągu najbliższych lat planuje zainwestować w kolejnych 1 000 nowych. Zabieg ten pozwoli na płynne uzupełnianie zasięgu i pojemności sieci oraz na utrzymaniu najwyższej możliwej jakości usług. Warto podkreślić, że dla klientów końcowych równie ważna, jak stabilność sieci jest również prędkość przesyłania danych i ogólna jakość świadczonych usług.

Zamiany w wykorzystywaniu pasma i przyspieszenie LTE były jednym z pierwszych projektów, które nadzorowałem w T-Mobile w Polsce. W efekcie średnie prędkości wzrosły o ponad 20%, a klienci jeszcze chętniej korzystają z mobilnego Internetu. Dzięki planowanemu wdrożeniu projektów agregacji pasma, w przyszłym roku chcemy zaproponować klientom prędkości dochodzące nawet do 300 Mbps - podsumowuje Thomas Lips, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Technologii i Innowacji T-Mobile Polska.

T-Mobile infrastruktura

Priorytetem na nadchodzący rok jest utrzymanie najwyższej jakości świadczonych przez T-Mobile usług i utrzymanie przewagi nad konkurencją, jaką potwierdzają badania jakości sieci prowadzone w 2014 i 2015 roku przez niezależne przedsiębiorstwo. W pierwszej kolejności zadań T-Mobile zalicza potrzebę utrzymania jakości i ciągłości usług na szlakach kolejowych oraz drogach szybkiego ruchu i tych, łączących duże i średnie miasta w kraju.

Rok 2016 to będzie rok nowych technologii - zaznacza Thomas Lips, po czym dodaje - w ciągu najbliższych 12 miesięcy zaangażujemy wiele naszych sił we wdrożenia nowych technologii, nie tylko w zakresie wykorzystania posiadanych pasm, ale również całkowicie nowych rozwiązań.

Efektem działań T-Mobile będzie wdrożenie technologii Voice over LTE, dzięki której smartfon pracujący w sieci LTE nie będzie przełączał się na czas połączenia głosowego do sieci 3G. Nawiązywanie połączeń ma być dzięki temu szybsze, przy jednoczesnym utrzymaniu jakości na poziomie HD Voice. Nowa technologia pozwoli również na wydłużenie czasu pracy telefony bez potrzeby ładowania baterii.

Drugą innowacją, która testowana jest od kilku tygodni przez pracowników T-Mobile jest Voice over Wi-Fi. Operator zdecydował się na testowanie rozwiązania natywnego, niewymagającego od użytkownika instalowania żadnego oprogramowania.

Znajdujące się w fazie testów Voice over Wi-Fi działa w tle, bez angażowania użytkownika wybierając najlepszą w danej chwili technologię realizacji usługi. Rozwiązanie to zapewni wsparcie dla połączeń głosowych, SMS, MMS oraz transmisji danych przy utrzymaniu ciągłości usług przy przełączaniu między sieciami Wi-Fi i infrastrukturą operatora.

Źródło: cohn&wolfe

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    prime27pl
    8
    Proponuje zacząć od naprawy obsługi klienta .
    • avatar
      TicTac
      1
      "..Voice over Wi-Fi działa w tle, bez angażowania użytkownika wybierając najlepszą w danej chwili technologię realizacji usługi"
      Czy ja to dobrze rozumiem, zapłacę za połączenie które wykorzysta moje prywatne łącze Wi-Fi bo będzie lepsza transmisja/zasięg ?
      • avatar
        zmyslowasowa
        1
        Jakieś dwa lata temu też hucznie ogłaszali udoskonalenie sieci. W wyniku tych triumfalnie ogłaszanych działań straciłem zasięg w domu. Musiałem stać przy oknie, żeby móc porozmawiać. Teraz jestem w Virgin i mam doskonały zasięg w każdym miejscu mojej betonowej pustyni.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Wprowadzanie nowych usług to świetny ruch i dowód na rozwój operatora i szczerze mówiąc mało mnie interesuję czy podczas korzystania z połączeń za pośrednictwem WIFI będę płacił za nie normalnie czy nie. Dla mnie jest istotniejsze to czy poprawi się jakość i wole zapłacić za niezawodną sieć, bo to właśnie będzie niezawodność w takiej sytuacji a tego własnie oczekuję od operatora.
          • avatar
            Borkol
            0
            Polska mentalność,narzekać...
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Dobrze że pojawił się ten temat bo akurat skończyła mi się umowa mix w tej sieci Tak jak ktoś wyżej napisał ,trzeba zacząć od podejścia do klienta,a później wrażać jakieś nowe technologie.Oferta dla stałych klientów przedłużających umowę IDENTYCZNA jak tak dla nowych klientów.Aż 8 telefonów do wyboru w ofercie internetowej.Coś jeszcze dodać?
              • avatar
                Ricarrdos
                0
                Powiem szczerze, że przesiedziałem w tej sieci kilkanaście lat. Dopóki nazywali się Era obsługa klienta stała na najwyższym poziomie. Po zmianie na T-mobile zaczęli być coraz bardziej bezczelni (chodzi mi o całościowe podejście T-mobile do klienta). Czara przelała się jak dali mi do wyboru przejście na nową ofertę lub korzystanie z starej oferty ale z podwyższonym abonamentem. Wtedy skorzystałem z prawa do zerwania umowy za zmianę warunków. Nie mam zamiaru w najbliższym czasie wracać do tej sieci.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  ja akurat wróciłam do t-mobile i to świadomie. Zapowiadali duże zmiany i te wchodzą widzę w życie. to oni zagwarantowali mi najniższy abonament bez tych różnych opłat dodatkowych za papierowe faktury, za przepisywanie numeru albo za nieterminowe płatności. Wcześniejsza sieć mnie na to nabrała, ale nigdy więcej:P