Samochody elektryczne

Tesla Model 3 na linii montażowej - tak to jest zrobione

przeczytasz w 1 min.

Tesla Model 3 to samochód złożony z ponad 10 tysięcy elementów. Zobaczcie, jak powstaje każdy egzemplarz „elektryka dla mas”, będący owocem współpracy ludzi i robotów.

Tesla Model 3 ma sprawić, że samochody elektryczne staną się zdecydowanie bardziej przystępne. „Elektryk dla mas” łączy w sobie niezłe osiągi i stylowy wygląd, a wszystko to w (powiedzmy ostrożnie) niewygórowanej cenie. Europejski debiut tej maszyny zaplanowany jest na bieżący rok i zdaje się, że właśnie w związku z tym na kanale producenta pojawił się ciekawy, niespełna minutowy film.

Model 3 jest zwieńczeniem „master planu” Elona Muska, który w 2006 roku zapowiedział pojawienie się „przystępnego cenowo samochodu elektrycznego”. Projekt miał dojść do skutku, dzięki rozwojowi technologicznemu i optymalizacji kosztów oraz pieniądzom zarobionym na poprzednich, droższych pojazdach: Roadster, Model S i Model X. 

Od pewnego czasu rzeczywiście projekt ten jest realizowany, a w fabrykach montowane są już egzemplarze modelu z trójką w nazwie. To, jak ten proces przebiega od początku do końca (czyli od szkieletu do gotowego produktu) firma Tesla pokazała na 48-sekundowym klipie zatytułowanym „How Model 3 gets made”… 

Jak widać, na poszczególnych etapach część pracy wykonują roboty, a (większą) część pracownicy z krwi i kości. Jest to zgodne z tym, co Elon Musk powiedział kilka miesięcy temu. Stwierdził, że „ludzie są niedoceniani”, a stosowana w niedalekiej przeszłości „zbytnia robotyzacja Tesli była błędem”

Źródło: BGR, Interesting Engineering, Tesla. Ilustracja: Tesla

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    1
    haha firefox na głównym panelu :)
    btw. gdzie na tym klipie widać montaż akumulatorów?
    • avatar
      M.K.1984
      0
      Myśle że akumulator wytrzyma 5-8 lat maksymalnie, a wymiana na nowy z 4-7 tysiący złotych.