Smartfony

UOKiK ostrzega przed sklepami Bestcena oraz Dragonist

przeczytasz w 1 min.

Jednym z najpopularniejszych tematów ostatnich dni w polskim Internecie zajął się teraz także UOKiK. Obiecuje przyjrzeć się praktykom sklepów będących na cenzurowanym.

UOKiK ostrzega przed sklepami oferującymi wynajem smartfonów

Jeśli na co dzień korzystacie z Internetu to zapewne słyszeliście o ogromnym zamieszaniu związanym ze sklepem Bestcena. Poświęciliśmy temu oddzielną publikację, do której zapraszamy wszystkich chcących zgłębić temat. W największym skrócie przypomnijmy, że sprawa została nagłośniona nie tylko przez kontrolę skarbową, ale dokładne omawianie regulaminu sklepu, który mówił nie o sprzedaży, ale o wypożyczaniu sprzętu elektronicznego.

W wydanym dziś komunikacie UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) poinformował, iż docierają do niego sygnały od zaniepokojonych konsumentów, które dotyczą dwóch sklepów z elektroniką: bestcena.pl oraz dragonist.pl. Mówią o możliwości wprowadzania w błąd odnośnie charakteru zawieranej umowy, a mianowicie wspominanego wyżej wynajmowania, a nie sprzedaży sprzętu. Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, zapewnia, iż regulaminy oraz zasady działania wymienionych sklepów zostaną przeanalizowane.

Uważajmy na podmioty, które wynajmują sprzęt zamiast zawierać z nami umowę jego sprzedaży. UOKiK przeanalizuje regulaminy i zasady działania wymienionych powyżej sklepów internetowych.

Znów wracamy do najważniejszego - dokładnego czytania regulaminów

Poza powyższą deklaracją, UOKiK radzi dokładne zapoznawanie się z regulaminem przed złożeniem zamówienia i wszelkimi informacjami pojawiającymi się podczas dokonywania zakupów. W tym przypadku szczególną uwagę powinny wzbudzić wzmianki o tym, że klient zostaje „najemcą” lub płaci „czynsz”.

Nie ulega wątpliwości, że sprawa dotycząca powyższych sklepów będzie miała dalszy ciąg i zapewne jeszcze kilka razy o niej usłyszymy.

Źródło: uokik

Warto zobaczyć również:

Komentarze

28
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kalkulatorek
    12
    Jest pojęcie klauzuli niedozwolonej. To raz. Dwa jeśli ktoś zawiera umowę w której świadomie prowadza w błąd druga stronę itd, itd. Reasumując nikt nikomu fona nie będzie zabierał. Ale sklepy już są skończone. A inne ktore kantują swoich klientów na potęgę - mają się świetnie. Polska to dziwna kraina. Można minusować.
    • avatar
      romek.niewiadomek
      8
      "UOKiK ostrzega ....bla bla bla" ... lepiej późno niż wcale, a co do tej pory robiła ta instytucja (?) ....
      • avatar
        dolph
        7
        Dodajcie jeszcze NET-S. Kolejna kpina nie sklep!!! Przykład: cena zmienia się po włożeniu do koszyka (na stronie jedna, a w zestawieniu już +300zl). albo... 1 produkt w kilku różnych cenach. Wysylka po wpłacie - moze za tydzień, a może za miesiąc - jak będzie to wyślemy. ZERO możliwości kontaktu, jedynie mail na który - jak nam się zechcce to odpowiemy. Dramat... OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM !!!!
        • avatar
          Torrentowy Pirat
          -5
          Zacznijmy od tego, że nigdy nie robi się interesów ze złodziejami.
          • avatar
            Adrianwo
            0
            Akurat według mnie Bestcena jest chyba dziełem Mariana Kočnera, zleceniodawcy zabójstwa dziennikarza Jana Kuciaka
            • avatar
              develoop
              0
              Regulamin powinien być jasny i czytelny, a jego podstawowe wytyczne i najważniejsze informacje powinny być przeczytane przez każdego, dopiero po rozwinięciu np. "pokaż więcej" powinny być informacje bardziej wnikliwe ale nie zmieniające w żaden sposób znaczenia tych pierwszych. Bo wiadomo przecież że nikt przed zakupem nie będzie czytał 10 stron A4 by kupić telefon. Chcemy kupić po prostu telefon bo z góry zakładamy że danemu sklepowi możemy zaufać.
              • avatar
                k3tchup
                0
                Kupowałem ostatnio telefon na dragonist.pl i regulamin był w porządku, nie było i nie ma czegoś takiego jak "wynajem".
                Może chodzi o zakup ratalny ?
                • avatar
                  flash44
                  0
                  Dragonist podpadł mi kiedy chciałem coś na fakturę VAT. Pan z infolinii zaczął mi tłumaczyć, że VAT muszę zapłacić, bo podmiot jest z UK. Na co ja grzecznie, że właśnie dlatego nie powinienem go płacić, bo mam NIP europejski. Tu rozmowa przestała się już kleić zupełnie, przegrzanie obwodów nastąpiło po drugiej stronie linii i się rozłączyłem.
                  • avatar
                    raffal81
                    0
                    Jeszcze by mogli przed XTREEME bo ostatnio takie wałki robią że głowa mała.
                    • avatar
                      Pawlus
                      0
                      Czyżby dragonist.pl zmienił regulamin? Nie widzę w nim nic o wynajmie. A tu np czytam:

                      §4. ZAMÓWIENIA
                      5. Warunkiem złożenia zamówienia (złożenia oferty zawarcia umowy kupna-sprzedaży) przez Klienta jest poprawne wypełnienie Formularza Zamówień oraz zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu w momencie składania tego Zamówienia.
                      • avatar
                        szymcio30
                        0
                        Żaden regulamin nie jest ponad ustawą pytanie czy rzeczywiście da się udowodnić, że wprowadzali kupujących w błąd? Tak z ciekawości wszedłem na bestcena i coś jest na rzeczy bo żadnego telefonu nie da się zamówić
                        • avatar
                          Matrix1000000
                          0
                          https://tiny.pl/t6qkr