Samochody elektryczne

Astronomiczna utrata wartości. Na podium elektryki

przeczytasz w 2 min.

Kupując nowy samochód, należy liczyć się z tym, iż zwykle zaraz po wyjeździe z salonu, auto odnotowuje utratę wartości. Ile na wartości tracą auta w pierwszych 12 miesiącach? O tym, jak wygląda sytuacja na rynku w USA pisze serwis iSeeCars.

W przypadku niektórych samochodów wystarczy nawet rok od zakupu, aby odnotować niemal 50-procentową utratę początkowej wartości. Z danych zgromadzonych przez firmę iSeeCars, która przygotowała ranking dotyczący amerykańskiego rynku motoryzacyjnego, wynika, że rekordzistą pod względem utraty wartości po pierwszych 12 miesiącach użytkowania jest elektryczny Mercedes-Benz EQS. Mowa o utracie na poziomie 47,8 proc. początkowej wartości.

Te samochody najszybciej tracą na wartości

Niekwestionowanym liderem w kontekście tego, jak bardzo samochód traci na wartości po pierwszym roku od wyjazdu z salonu, jest wspomniany Mercedes EQS. W kategorii samochodów elektrycznych drugie miejsce na podium zajmuje Kia EV6, która po 12 miesiącach traci 33,6 proc. swojej wartości.

Kolejne pozycje to ex aequo Hyundai Ioniq i Volkswagen ID.4 (spadek na poziomie 32,9 proc.). Dalej zaś znajdują się Ford Mustang Mach-E (-29,8 proc.) oraz popularny na rynku amerykańskim Chevrolet Bolt EV (-28 proc.).

Elektryki to jednak nie jedyne samochody, które tracą na wartości po zakupie. Nie inaczej jest w przypadku samochodów spalinowych, wśród których największy spadek cen po 12 miesiącach (przypomnijmy, że dotyczy to USA) notuje Jaguar F-Pace. W przypadku tego SUV-a mowa o utracie na poziomie 35,4 proc. Równie duży spadek odnotowują dwa modele Alfy Romeo: Giulia (-33,4 proc.) oraz Stelvio (-32,3 proc.).

Przyjrzyjmy się jednak drugiej stronie tabeli, czyli samochodom, które najmniej tracą na wartości. W tym przypadku niekwestionowanym liderem jest Land Rover Range Rover, który bynajmniej nie traci wartości, a ją zwiększa. Po 12 miesiącach Range Rover jest bowiem w USA wart o 2,8 proc. więcej niż w dniu opuszczenia salonu dealera. Drugie miejsce podium zajmuje niewielka Kia Rio, która traci tylko 0,1 proc. po roku od zakupu, trzecie miejsce to natomiast Mercedes-Benz klasy G (-2,3 proc.).

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    denali
    3
    taki z tego morał że nowe samochody mają bardzo wywindowaną cenę
    • avatar
      MokryN
      3
      Tak a ile będzie kosztowało składowanie i utylizacja tego złomu za 20 lat. Napewno będzie czysto i ekologicznie.
      • avatar
        oreonoreon
        2
        Tak samo smartfony. Wystarczy poczekać parę miesięcy od premiery i już można je kupić 30% taniej.
        • avatar
          Marek1981
          1
          Utrata wartości jest spora jak tylko elektryk ma uszkodzony moduł bateryjny. Prawie wszystkie są utylizowane
          • avatar
            Quassar
            0
            A tak wygląda wasz autonomiczny system ładowania elektryków xD

            https://www.sadistic.pl/niemieckie-ladowarki-samochodow-elektrycznych-vt590078.htm