Internet

Vimeo z usługą płatnej subskrypcji

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
5 komentarzy Dyskutuj z nami

Zapłać, a pozbędziesz się reklam i otrzymasz dostęp do dodatkowych materiałów wideo.

Vimeo wideo

Od jakiegoś czasu mówi się, że YouTube może wprowadzić odpłatną subskrypcję – ci, którzy się na nią zdecydują pozbędą się wszelkich reklam z filmików oraz otrzymają dostęp do dodatkowych materiałów. Teraz okazuje się, że Vimeo nie tylko może postąpić podobnie, ale wręcz na pewno tak zrobi. Dyrektor generalny platformy, Kerry Trainor przyznał w wywiadzie dla Re/code – „już nad tym pracujemy”.

Choć prace są w toku, Trainor nie ukrywa, że usługa subskrypcji nie pojawi się wcześniej niż w przyszłym roku. Nie mamy także co liczyć na informacje o cenniku czy też szczegółach nowego projektu. Jedyne co wiemy, to że usługa powstanie.

Płatne treści na wyłączność oraz likwidacja reklam to coś, czego oczekują użytkownicy oraz coś, na co decyduje się coraz większa liczba operatorów. HBO, AT&T oraz Chernin Group to tylko nieliczni z tych, którzy mają w planach wprowadzenie takich pakietów. Trainor uważa, że jest to tez dobre rozwiązanie dla Vimeo. 

Kerry Trainor zauważył, że Vimeo już od sześciu lat ma opcję subskrypcji – użytkownicy, którzy płacą mają więcej miejsca na filmiki oraz otrzymują więcej narzędzi do publikacji swoich materiałów. Od ponad roku Vimeo pozwala także twórcom na sprzedawanie i wypożyczanie filmów. Teraz jednak całość ma zostać bardziej ujednolicona i ustandaryzowana.

Każdego miesiąca Vimeo odwiedza  135 milionów użytkowników. Porównując do miliarda widzów na YouTube, wypada może i blado, ale jak widać zdecydowanie nie zamierza odpuszczać. 

Źródło: Re/code

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    A czy ktoś w ogóle tam ogląda cokolwiek? Kiedyś założyłem tam kanał, bo chciałem filmiki z gier robić, to okazało się że w tygodniu można tylko 500MB filmików wgrać! Koń by się uśmiał. Mój filmik po przerobieniu ma około 1 GB, a prawie codziennie przesyłam na Youtube nowe!
    Na Vimeo trzeba bulić kasę jak chcesz więcej wysyłać! Szukają tylko frajerów i tyle!
    Z taką polityką ten serwis nigdy nie będzie popularny i na zawsze pozostanie w cieniu nie tylko Youtube ale Dailymotion!
    3
  • avatar
    Powiedzmy sobie szczerze - vimeo to dobra jakość, sensowne i ambitne filmy, a youtube to śmietnik z kiepską jakością i masą reklam. Ograniczenia na Vimeo - jakoś użytkownikom to nie przeszkadza.
    2