• benchmark.pl
  • Windows 8
  • Ponad 99% aplikacji pod Windows Phone 8 nie wymaga więcej niż 512 MB pamięci RAM
Systemy operacyjne

Ponad 99% aplikacji pod Windows Phone 8 nie wymaga więcej niż 512 MB pamięci RAM

Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
26 komentarzy Dyskutuj z nami

Jedynie 0, 24% aplikacji i 0,361% gier stworzonych dla systemu Windows Phone 8 nie zadziała z 512 MB pamięci RAM.

Windows Phone 8 aplikacje wymagania

Smartfony z systemem Windows Phone 8 dość często krytykowane są z racji specyfikacji zdecydowanie słabszej od tej, jaką legitymują się modele pracujące pod kontrolą Androida. Czy jednak negatywne opinie mają tutaj jakiekolwiek uzasadnienie?

Na tapecie najczęściej znajduje się brak ekranu o rozdzielczości Full HD i czterordzeniowego procesora, co jednak zmieni się to wraz z aktualizacją General Distribution Release 3, która to umożliwi mobilnym okienka współpracę a z takimi podzespołami. Bardzo często pojawiają się też głosy o małej ilości pamięci RAM, bo w przypadku smartfonów Windows Phone 8 najczęściej jest to 512 MB. Okazuje się, że jest to w zupełności wystarczająca wartość nie tylko do płynnego działania samego systemu, ale również gier i aplikacji tworzonych pod jego kątem.

Redaktorzy serwisu All About Windows Phone pokusili się o przeprowadzenie bardzo ciekawego testu. W jego ramach sprawdzonych zostało dokładnie 149 078 aplikacji i 17 029 gier przygotowanych dla mobilnych okienek. Okazało się, że jedynie 0, 24% aplikacji i 0,361% gier stworzonych dla systemu Windows Phone 8 nie zadziała z 512 MB pamięci RAM.

Windows Phone 8 aplikacje gry wymagania pamięć RAM

Jakie produkcje okazały się bardziej wymagające? W głównej mierze są to najnowsze lub też bardzo rozbudowane bądź oferujące szczegółową grafikę tytuły, takie jak Halo: Spartan Assault, FIFA 13, N.O.V.A.3, Tiger Woods 12, Mass Effect:Infiltrator, The Amazing Spider-Man, Cracking Sands, Gerbil Physics, MONOPOLY, Rocket Riot oraz The Sims 3.

Windows Phone 8 gra Halo wymagania

Wnioski nasuwają się same. Pakowanie do smartfonów z systemem Windows Phone 8 najwydajniejszych podzespołów mija się z celem. Potencjał takich urządzeń będzie bowiem, przynajmniej na obecną chwilę, niewykorzystany.

Źródło: tgdaily, allaboutwindowsphone

Komentarze

26
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    tukan6996
    13
    Lubie gdy ludzie komentują coś czego nigdy nie mieli w ręcę :3
  • avatar
    Maciej Lewczuk
    10
    Dobra optymalizacja softu i dostosowanie do konfiguracji sprzętowej to podstawa. W Andku rozstrzał różnych zestawień podzespółów jest tak duże, że optymalizacja jest niezwykle trudna. Rynek zweryfikuje, która koncepcja była lepsza.
  • avatar
    Konto usunięte
    4
    "W Andku rozstrzał różnych zestawień podzespółów jest tak duże, że optymalizacja jest niezwykle trudna"

    W tym temacie sie zgodze jak najbardziej ale mimo to android jest nieprzerwanie rozwijany, kazda wersja niesie za soba optymalizacje jak i skok wydajnosciowy dodatkowo jest to open source wiec do budowy przylacza sie spolecznosc, dzieki temu mamy rozne ciekawe mody. Czas pokaze jak faktycznie rynek zareaguje. Mialem do czynienie z windowsem najakims telefonie htc ale naprawde nie przypadl mi do gustu.
  • avatar
    Konto usunięte
    3
    Nokia C7 - Symbian Belle, 680MHz CPU i 256MB RAM - 720p w 100% płynnie, nie mówiąc o wyświetlaczu Amoled z Gorilla Glass. 2010.

    LG Optimus L5 - Android 4.0.4, 800MHz CPU i 512MB RAM - 720p zupełnie niepłynne, nawet z MX Playerem i kodekami. 2012.

    Nokia C7 bije go na głowę w szybkości i niezawodności działania.
    Wniosek: Android ssie.
  • avatar
    mat9v
    1
    Fajnie, że tylko tyle gier / programów w ogóle się nie uruchomi. Szkoda, że nie zbadali jak wygląda wielozadaniowość na systemach z 512 i 1024MB ramu. Jak długo przełączają się aplikacje, jak długo uruchamia aplikacja telefonu, sms, poczty kiedy w tle uruchomiona jest wymagająca gierka, co robi system z programami w tle kiedy pamięć jest wypełniona a chcemy uruchomić coś innego? To są dla mnie ciekawe tematy, wiem jak to wygląda w Andku i dlatego kupiłem telefon z 2GB, jak na takie obciążenia reaguje Windows - ma ktoś linki do takich testów?
  • avatar
    Maxdamage
    0
    Chyba sobie zartujecie ze nikt oprocz mnie nie zaglosowal na "Mialem ale mi sie nie podobal" .

    Dalem windzie tydzien (pozyczylem telefon od znajomego) i pod koniec tygodnia z ulga odpalilem moje s3.

    Mimo ze plynnosc windy nie ma co porownywac do lagdroida, to cala reszta to porazka.
    Ten interfejs oparty na wstazce jest niesamowicie nieporeczny - jak uzbieramy sobie dluzsza wstazke to nie da rady nic znalezc. Przewijasz to w gore i w dol bo wszystko jest tak samo niebieskie/fioletowe/zielone/cokolwiek i zanim znajdziesz to co chcesz minelo juz 8 epok.
    Co chwila trzeba wbijac w wyszukiwarke zeby znalezc potrzebna appke.
    W andku czy nawet ajfonie mozna znalezc wszystko 10x szybciej bo panele sa od siebie wyraznie oddzielone, przez co masz skojarzenie " ekran 3 , folder 2 , 3 z lewej" a w windowsie? " gdzies na srodku wstazki".
    Do tego niesamowity przerost formy na d trescia - dlaczego w kontaktach slowo "kontakty" nie miesci sie na ekranie? tylko wchodzimy na "kontak" a potem na "ontakt" a potem na "ntakty". Dziekuje za taki przerost dizajnu.
    Nie da sie tez niczego ustawic np. wlasnego dzwonka sms.Wlasnego koloru dla dowolnego kafelka. Podmienic podstawowych aplikacji (np. alternatywnych kontaktow). Interakcja miedzy aplikacjami slabiutka. Multitasking slabiutki. Filesharing slabiutki.Skydrive to nieporozumienie.

    Ogolnie andek na dobrym fonie to znaczie lepszy system.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    A nie jest przypadkiem tak, że tel z WP8 o takiej samej specyfikacji są droższe od Androidowych?
  • avatar
    Szymon331
    -1
    Szczerze to mylę że podobnie 99% aplikacji na Androida nie potrzebuje ponad 512MB pamięci RAM.

    Sam mam w telefonie 768MB pamięci RAM i instalując naprawdę wiele różnych programów nigdy mi tej pamięci nie zapchało do końca. Jedynie przeglądarka (opera mini) jak otworzę więcej niż 12 kart to potrafi załadować naprawdę dużo do pamięci.

    A tak nawet GTA III na telefonie pozostawia sporo wolnej pamięci.

    Myślę że gdybym miał telefon z 2GB pamięci RAM to niektóre aplikacje brałyby i 1.5GB a telefon maił ciągle około 1GB pamięci zajęte. I to nie dlatego że tyle potrzebuje system/aplikacje ale tak po prostu telefon działa sprawniej. Tak samo jak komputer. Ma więcej pamięci to więcej z niej korzysta a nie dlatego że na mniejszej pojemności przestanie poprawnie działać.
  • avatar
    Konto usunięte
    -13
    Debilizm. A czy wiecie że 99% programów na androida nie potrzebuje więcej niż 256mb RAM? To co dziwnego też w wypadku WP8? Benchmark już perfidnie reklamuje ten szajs. Jest to coraz bardziej serwis nastawiony na zarobek...
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Tyle jest tych aplikacji ... że dosłownie można w nich utonąć, przy czym 80% tego co jest to bezużyteczne wyjadacze baterii :)
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Oby tak dalej, Windows Phone juz powoli zaczyna doganiać ilością użytkowników Androida i Ios. Innowacyjnością już zaczyna powoli wygrywać zobaczyć to możemy na przykładzie nokii lumii.