Za elektrycznym Chevroletem Bolt stoją GM i LG

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
4 komentarze Dyskutuj z nami

Motoryzacyjny gigant łączy siły z gigantem elektronicznym - co z tego wyniknie?

Chevrolet Bolt

Eksperci radzą firmom motoryzacyjnym, by te nie opierały się tylko na własnych rozwiązaniach i częściach, lecz więcej zlecały innym podmiotom, być może bardziej w niektórych sprawach doświadczonym. Pewnie, większość z nich tak robi, ale wiele samochodów nadal jest wyposażonych w powolne i brzydkie systemy informacyjno-multimedialne. To właśnie w takich przypadkach prawdopodobnie rada ekspertów okazałaby się szczególnie pomocna.

Firma General Motors postanowiła jej posłuchać. W efekcie do współpracy przy jej najnowszym, elektrycznym Chevrolecie Bolt zaprosiła LG Electronics. Koreański producent na potrzeby tego samochodu przygotuje i dostarczy silnik elektryczny (oparty na projekcie GM), falownik, ładowarkę pokładową, akumulatory, elementy deski rozdzielczej, system multimedialny oraz wiele innych modułów związanych z elektroniką. 

Chevrolet Bolt wnętrze

„Chevrolet musi prężnie rozwijać swoje projekty, aby utrzymać pozycję lidera w elektryfikacji. Łącząc najlepsze części i rozwiązania technologiczne naszych inżynierów z elementami będącymi wynikiem doświadczenia grupy LG jesteśmy w stanie stworzyć pierwszy niedrogi samochód elektryczny o dużym zasięgu” – powiedział wiceprezes General Motors, Mark Reuss.

Nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie Chevrolet Bolt pojawi się w sprzedaży. W oficjalnej informacji prasowej General Motors ujawniło jednak, że jego masowa produkcja rozpocznie się pod koniec przyszłego roku. Po pełnym opodatkowaniu (według prawa amerykańskiego) samochód będzie kosztował około 30 000 dolarów i będzie w stanie przejechać ponad 320 kilometrów na jednym naładowaniu. Szykuje się więc poważny rywal dla Tesla Model 3.

Źródło: Digital Trends, General Motors, LG Newsroom

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Spichris
    Jeszcze jakby ten prąd był tańszy i bardziej ekologiczny...
    -2
  • avatar
    kokosnh
    szkoda tylko żeby przejechać 300 km nie możesz przekroczyć 20km/h
    -6
  • avatar
    Hedrox
    W środku wygląda pięknie. Z zewnątrz mniej, ale też ujdzie. Gdyby tylko mieć na to taką kasę...