Wydarzenia

Zarządzanie małymi ośrodkami zdrowia

Redakcja  | Redaktor serwisu benchmark.pl
Dyskutuj z nami

System Impuls EVO dostosowany do administrowania danymi medycznymi

Firma BPSC wprowadziła na rynek system wspomagający zarządzanie przychodniami i niewielkimi sieciami medycznymi.

Firma BPSC dostosowała możliwości swojego systemu klasy ERP Impuls EVO do potrzeb mniejszych placówek medycznych. System pozwala teraz na przykład na ocenę opłacalności funkcjonowania placówki, ocenę kosztów poszczególnych procedur medycznych oraz kontraktów z NFZ. System o takiej funkcjonalności wdrożony już został w trzech ośrodkach FamiliaMed w śląskim Mikołowie.

- Stworzyliśmy ofertę przeznaczoną dla małych ośrodków zdrowia ze względu na rosnący rynek usług medycznych a także coraz większą świadomość zarządzających takimi podmiotami. Oferujemy im narzędzie, które pomogło w rozwoju ponad 600 polskich firm i które dostosowaliśmy do potrzeb służby zdrowia zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność, jak i koszty wdrożenia – tłumaczy Jarosław Iwanek, dyrektor ds. konsultingu i analiz w BPSC S.A..

Przy opracowywaniu branżowej, „medycznej” wersji Impuls EVO, BPSC wykorzystało swoje wieloletnie doświadczenie w informatyzacji placówek medycznych – przede wszystkim publicznych szpitali – oraz firm usługowych – Od strony biznesowej przychodnie czy gabinety specjalistyczne prowadzą bardzo podobną działalność. Z tego powodu procesy takie jak rejestracja i rozliczenia kontraktów z lekarzami wynajmującymi gabinety, automatyczne sugerowanie zakupu szczepionek, środków opatrunkowych czy rozliczanie rentowności procedur medycznych, z powodzeniem mogą zostać obsłużone przez system ERP wykorzystywany wcześniej przez firmy usługowe.– przekonuje Jarosław Iwanek z BPSC.

Wdrożenie w kilka tygodni

„Medyczny” Impuls EVO wspiera wszystkie istotne obszary działalności placówek służby zdrowia. Dzięki mechanizmom ewidencji i podziału kosztów, umożliwia on m.in. dokładną ocenę rentowności każdej z gałęzi prowadzonej działalności medycznej. Pozwala na analizę opłacalności funkcjonowania jednostek organizacyjnych (placówek medycznych), poszczególnych procedur medycznych, a także kontraktów z NFZ.

Impuls EVO jest alternatywą m.in. dla rozwiązań „pudełkowych”. Już na starcie oferuje on znacznie bogatszą funkcjonalność, dodatkowo można go dowolnie rozbudowywać wraz z rozwojem placówki medycznej - aż do poziomu wymaganego przez średnie i duże firmy. Jego zaletą jest też krótki czas wdrożenia. - Z takich modułów systemu jak kadry-płace, finanse-księgowość, gospodarka materiałowa, środki trwałe, dystrybucja czy CRM wydzieliliśmy te funkcjonalności, które w największym stopniu wspierają funkcjonowanie placówek medycznych. Dzięki temu wdrożenie Impuls EVO jesteśmy w stanie zrealizować w kilka tygodni. Placówka medyczna w zasadzie od razu dostrzega korzyści wynikające z implementacji systemu. – podkreśla Jarosław Iwanek z BPSC.

Pierwszy „mały” klient

Potwierdza to Celestyna Mędrala-Błaszczyk, Kierownik Działu Administracji w FamiliaMed – spółce ze śląskiego Mikołowa, która jako pierwsza zdecydowała się skorzystać z oferty BPSC. FamiliaMed to sieć 3 placówek medycznych, która świadczy usługi w ramach kontraktu z NFZ w zakresie m.in.: podstawowej opieki zdrowotnej, ginekologii, neurologii, ortopedii, alergologii oraz medycyny paliatywnej. Firma w zaledwie 8 tygodni wdrożyła moduły: Finanse-Księgowość–Koszty, Kadry-Płace, Gospodarkę Magazynową, CRM, Dystrybucję (wraz ze sprzedażą usług fiskalizowanych drukarkami fiskalnymi) oraz Środki Trwałe. Plany dalszej informatyzacji przewidują wdrożenie w kolejnych trzech placówkach FamiliaMed modułu Budżetowania oraz Zarządzania Obiegiem Informacji.

- Dzięki wdrożeniu systemu Impuls EVO, szybko uzyskaliśmy możliwość rezerwacji gabinetów medycznych, mamy też ich pełny podgląd na terminarzu graficznym. – tłumaczy Celestyna Mędrala – Błaszczyk. -Tworzenie grafików pracy personelu odbywa się za pomocą wcześniej zdefiniowanych wzorców harmonogramu, a po rozliczeniu czasu pracy system automatycznie przelicza pensje pracowników. Impuls EVO pomaga nam również w zaopatrzeniu – posiada mechanizmy sugestii zakupów szczepionek na podstawie zdefiniowanych stanów minimalnych oraz aktualnych, zarejestrowanych w placówkach zapotrzebowań. Dzięki temu, że system jest zintegrowany, raz wprowadzone informacje są dostępne dla wszystkich pracowników, co jest dla nas kluczowe przy zarządzaniu trzema placówkami medycznymi – zaznacza Celestyna Mędrala – Błaszczyk z FamiliaMed.

źródło: BPSC

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!