Pamięć RAM

Testy - 3D Mark, VR Mark i gry

Testy przeprowadziliśmy w dwóch ustawieniach:

  • pamięć RAM 2133 MHz CL 15-15-15-36
  • pamięć RAM 3200 MHz CL 18-19-19-39

3D Mark Firestrike
[punkty] wynik ogólny

RAM 3200 MHz 16518
RAM 2133 MHz 15280

VR Mark – Orange Room
[punkty] wynik ogólny

RAM 3200 MHz 9422
RAM 2133 MHz 8813

SuperPosition – Full HD, High
[punkty] 

RAM 3200 MHz 10846
RAM 2133 MHz 10708

Resident Evil 7: Biohazard 2560 x 1440, ultra
[kl./s.] 

RAM 3200 MHz 102
85
RAM 2133 MHz 100
83
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Mass Effect: Andromeda - 2560 x 1440, ultra
[kl./s.] skalowanie rozdzielczości wyłączone

RAM 3200 MHz 56
50
RAM 2133 MHz 55
49
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Sytuacja z grami jest na tyle skomplikowana, że niektóry tytuły są znacznie bardziej czułe na wyższe taktowanie, a inne - na szybszy dostęp do pamięci (niższe timingi). Andromeda niespecjalnie przejmuje się szybszym RAM, również w rozdzielczości Full HD (RE 7 w Full HD wykazuje podobny wzrost co w QHD). Oczywiście wiele zależy też od miejsca - te bardziej wykorzystujące procesor mogą pokazać większy wzrost.