Gry

Jak testowaliśmy

przeczytasz w 2 min.

Konfiguracja testowa:

Komputer Geo-PC Power4U eXclusive:

  • procesor: Intel Core2 Duo E6400 2.13GHz (2MB cache L2)
  • płyta główna: ASUS P5B (i965P)
  • pamięci: Corsair XMS2 2x1024MB DDR2-675 CL4-4-4-12
  • dysk twardy: Seagate 320GB (16MB cache) SATAII
  • zasilacz: Chieftec GPS-450AA-101 A 450W

Uczestnicy testu:
* Aby dowiedzieć się więcej o testowanej karcie kliknij w linka. W nawiasie podaliśmy częstotliwości GPU i pamięci.

System operacyjny i  sterowniki:

  • Windows Vista Home Premium PL
  • ForceWare 158.45 - Vista
  • Catalyst 7.5 (8.38.0) - Vista

Gra w wersji 1.0 na potrzeby testu oczywiście została spatchowana do aktualnie obsługującej DX10 wersji 1.7. Pomiary wykonaliśmy na wbudowanym narzędziu benchmarkującym z powodu braku obsługi API DX10 przez program Fraps, oraz problemy z uruchomieniem gry z RivaStatistics Server pod Vistą.

Należy dodać, że instalacja patch'a 1.7 powoduje domyślne włączenie synchronizacji pionowej (vsync). Jak tłumaczy producent, w celu poprawy jakości obrazu - eliminacja negatywnego efektu "tearing". Do testu oczywiście synchronizacja pionowa została wyłączona przy uruchamianiu komendą -novsync.

Kilka słów o wykorzystanych ustawieniach i zabieramy się do testów ...

 

ustawienia
jakość
wysoka
jakość
ultra
jakość shaderów 
wysokie
Direct3D10
jakość modeli
wysokie
wysokie
Szczegółowość tekstur
wysokie
Ultra
Cienie
wysokie
wysokie
Odbicia
wysokie
wysokie
Szczegółowość budynków 
wysokie
wysokie
Fizyka
wysokie
wysokie
Jakość drzew
wysokie
wysokie
Szczegółowość terenu
wysokie
wysokie
Jakość efektów 
wysokie
Ultra
Zagęszczenie efektów 
wysokie
Ultra
Ślady na obiektach
włączone
włączone
Szczegółowość modeli
75%
100%

**) przełączenie w tryb 'Ultra' szczegółowości terenu oznaczone jako 'Ultra teren ' w wybranych testach

Metoda antyaliasingu użyta przy pomiarach, to polecane przez producenta 8-krotne wygładzanie krawędzi (przełącznik w grze: 8x dla karty ATI, oraz 8x Q CSAA dla kart nvidia). Wg producenta te dwie metody, dla tych kart, są ze sobą porównywalne z racji podobnej jakości, oraz prezentowanej wydajności.

Pod systemem Windows XP/2000 SP4 opcje odpowiedzialne za rendering wykorzystujący DirectX10 będą nieaktywne, nawet wtedy, jeśli posiadamy kartę zgodną z tym API. To samo dotyczy Visty i kart z modelem cieniowania do 3.0. Nowy przełącznik 'Ultra' dodaje terenowi w grze jeszcze więcej szczegółowości.