Sprzęt do gier

Metro 2033, Metro: Last Light, Tomb Raider

przeczytasz w 1 min.

Metro 2033

Metro 2033

Metro 2033 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 98
73
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) 72
42
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 63
42
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 57
36
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 57
36
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 54
40
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 43
30
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 52
39
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) 42
28
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 38
26
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 33
18
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 33
18
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 27
20
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 24
16
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Choć już mamy następną część Metra, to jeszcze przez jakiś czas będziemy męczyć karty graficzne w poprzedniku. GeForce GTX 780 generował płynny obraz, ale polecamy grać co najwyżej w rozdzielczości Full HD. W wyższej brakuje niestety odpowiedniej liczby kl./s, obraz zaczyna przerywać, co oczywiście utrudnia rozgrywkę. W Metro 2033 sporym wyzwaniem dla GTX-a 780 okazał się HD 7970 GE, na którym notowaliśmy nieco mniejsze spadki wyświetlanych kl./s.

Metro: Last Light

Metro: Last Light

Metro: Last Light
1920x1080 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16

GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 60
52
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 60
52
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) 50
46
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500) 48
41
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Metro: Last Light
2560x1600 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16

GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 32
29
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 32
29
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500) 27
23
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) 26
23
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Hit z przed paru dni oferuje wysokiej klasy jakość obrazu, co się odbiło na wymaganiach sprzętowych. Do grania w rozdzielczości 2560x1600 przy użyciu akceleratora z jednym rdzeniem jeszcze chyba nie czas. Natomiast w ustawieniu 1920x1080 na GeForce GTX 780 w maksymalnych detalach i wygładzaniem krawędzi grało nam się bardzo komfortowo.

Tomb Raider

Tomb Raider

Tomb Raider
1920x1080, Najwyższe detale, FXAA, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 85
78
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 75
65
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) 69
62
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 61
57
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 61
57
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 53
45
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 51
43
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Tomb Raider
2560x1600, Najwyższe detale, FXAA, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 57
45
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 45
37
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) 42
36
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 36
34
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 36
34
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 30
26
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 27
22
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Fajna przygodówka, jaką niewątpliwie jest Tomb Raider w maksymalnych ustawieniach graficznych, w tym z TressFX, działała na GeForce GTX 780 co najmniej bardzo dobrze, ale polecamy raczej do rozdzielczości 1920x1080. W wyższej niestety brakowało odpowiedniej płynności. To jedna z niewielu gier w naszym zestawieniu, gdzie odnotowaliśmy tak sporą różnicę pomiędzy GTX’em 780, a Titanem.