Pamięć RAM

Testy syntetyczne i rzeczywiste

przeczytasz w 2 min.

MaxMEM - odczyt z pamięci
[MB/s] więcej = lepiej

GOODRAM IRDM 2x 8GB 2933MHz (Dual) 25730
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Dual) 24299
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Single) 17955

MaxMEM - zapis do pamięci
[MB/s] więcej = lepiej

GOODRAM IRDM 2x 8GB 2933MHz (Dual) 32524
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Dual) 32245
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Single) 17488

MaxMEM - kopiowanie w pamięci
[MB/s] więcej = lepiej

GOODRAM IRDM 2x 8GB 2933MHz (Dual) 31583
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Dual) 28139
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Single) 18573

Pamięć w trybie 2-kanałowym oferuje dużo wyższą przepustowość względem konfiguracji 1-kanałowej, ale to chyba nie powinno nikogo dziwić. Warto zwrócić uwagę na wzrost wydajności po podkręceniu modułów, który jest obecny szczególnie w teście kopiowania.

GOODRAM IRDM DDR4

Cinebench 15 – renderowanie za pomocą wszystkich rdzeni
[punkty] więcej = lepiej

GOODRAM IRDM 2x 8GB 2933MHz (Dual) 988
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Dual) 980
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Single) 973

Test renderowania nie jest tak bardzo wyczulony na pamięć RAM, więc poszczególne konfiguracje oferują tutaj podobne osiągi.

HandBrake - konwersja wideo H.265
[s] mniej = lepiej

GOODRAM IRDM 2x 8GB 2933MHz (Dual) 210
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Dual) 214
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Single) 229

W teście konwersji wideo różnice są nieco większe. Podkręcenie pamięci pozwoliło skrócić czas konwersji wideo o 4 sekundy.

Rise of the Tomb Raider - 1920 x 1080 Bardzo Wysokie (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2933MHz (Dual) 112
82
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Dual) 104
72
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Single) 77
46

Wiedźmin 3 - 1920 x 1080 Uber (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej

  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2933MHz (Dual) 120
107
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Dual) 118
98
GOODRAM IRDM 2x 8GB 2400MHz (Single) 87
70

Jak to wygląda w grach? Przy wyborze odpowiedniego miejsca testowego, które mocniej obciąża procesor, wyższe taktowanie przekłada się na nieco lepszą płynność animacji.