Procesory

Platforma i aplikacje testowe

 Procesory:
Intel Core i5 2400 3,1-3,4 GHz
Intel Core i3 2100 3,1 GHz
 Płyta główna:
Asus Maximus IV Extreme (Intel P67)
 Płyta główna:
Gigabyte H67A-UD3H (Intel H67)

Karta graficzna:
HIS Radeon HD 6850 1GB

Pamięć RAM:
Kingston HyperX Blu DDR3 2 x 2 GB 1333 MHz CL9

Twardy dysk:
Seagate Momentus XT 500 GB

Zasilacz:
Enermax Revolution 85+ 850W

System operacyjny:
Windows 7 Ultimate 64-bit

 

Aplikacje testowe

3D Mark 11

Najnowsza wersja niezwykle popularnego benchmarka firmy Futuremark. Wymaga do działania karty obsługującej DirectX 11 i garściami czerpie z  nowoczesnych technologii zaimplementowanych w tych konstrukcjach, jak choćby teselacja. Do naszych celów wykorzystaliśmy ustawienia Peformance (1280 x 720). Podajmy wynik ogólny (3D Mark Score), wynik karty graficznej (Graphics Score), oraz testu fizyki (Physics Score), który bardzo mocno obciąża procesor. Wszystkie wyniki wyrażone są w punktach - im więcej tym lepiej.

Pobierz 3D Mark 11 w wersji Basic

The Last Remnant

The Last Remnant jest przedstawicielką dość rzadko spotykanego na komputerach PC gatunku jRPG. Gra wykorzystuje już nieco leciwy Unreal Ungine, co pozwoliło nam sprawdzić wydajność obu chipsetów przy wysokim framerate. W testach wykorzystaliśmy samodzielny benchmark gry. Nie można w nim zmienić jakości wyświetlania grafiki, a jedynie rozdzielczość. W testach wykorzystaliśmy rozdzielczość 1680 x 1050. Test był przeprowadzany trzykrotnie, a wynik został uśredniony. Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.

Pobierz benchmark The Last Remnant (DX9)

Aliens vs Predator

Najnowsza odsłona serii Aliens vs Predator oferuje wsparcie dla bibliotek DirectX 11 (także teselacja). Do testów wykorzystaliśmy samodzielny benchmark gry. Benchmark uruchamialiśmy w rozdzielczości 1680 x 1050. Test był przeprowadzany trzykrotnie, a wynik został uśredniony.Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.

Pobierz benchmark Aliens vs Predator (DX11)

Lost Planet 2

Druga część Lost Planet firmy Capcom wyposażona jest w benchmark (jest on także dostępny jako oddzielny program), za pomocą którego możemy sprawdzić działanie gry za pomocą dwóch testów, w ustawieniach DirectX 9 lub DirectX 11. Wykorzystaliśmy test B (jego przebieg jest w zasadzie identyczny, w odróżnieniu od testu A) w rozdzielczości 1680 x 1050  w wersji DirectX 11. Test był przeprowadzany trzykrotnie, a wynik został uśredniony. Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.

Wersja DX 11 bardzo mocno odstaje od wersji DX 9 jeśli chodzi o szybkość działania gry - stąd niskie wyniki nawet wydajnych akceleratorów graficznych.

Pobierz benchmark Lost Planet 2 (DX9 i DX11)

SiSoft Sandra 2010

Jeden z najpopularniejszych benchmarków syntentycznych. Wersja 2010 przyniosła kilka zmian jak choćby testy dla DirectX 11, czy też OpenCL. Dostępna już wersja 2011 także wprowadza kilka nowości. Do sprawdzenia wydajności procesorów wykorzystaliśmy testy: Processor Arithmetic (możliwości obliczeniowe procesora dokonywane na liczbach całkowitych i zmiennoprzecinkowych), oraz Memory Bandwidth (przepustowość pamięci RAM).

Już niedługo przechodzimy na wersję 2011 tego programu, którą już teraz można testować w wersji Lite. Zwracamy waszą uwagę, by nie porównywać wyników wersji 2010 i 2011 - w części testów (np. instrukcji multimedialnych procesora) mogą się one znacząco różnić.

Pobierz Sandra 2011c Lite