Słuchawki

MadCatz Tritton AX 720 - dwie słuchawki, dźwięk 5.1

Słuchawki polecane przede wszystkim fanom gier korzystającym z konsol PlayStation 3 lub Xbox 360. Zastosowanie standardów Dolby Digital i Dolby Pro Logic II zapewnia dobrej jakości dźwięk przestrzenny

Plusy:Minusy:

oryginalny design
bardzo dobra jakość dźwięku w grach
dobrej jakości dźwięk 5.1
kompatybilność z wieloma urządzeniami
łatwa, intuicyjna obsługa

zacinający się system regulacji
nauszniki wykonane z syntetycznego materiału mogącego wywoływać podrażnienia
nieprzystosowane dla osób noszących okulary
słaba jakość muzyki odtwarzanej poza trybem gry
zakłamania barw dźwięków podczas odtwarzania z PC
braki w niskich i wysokich tonach
 

Podsumowanie: Słuchawki polecane przede wszystkim fanom gier korzystającym z konsol PlayStation 3 lub Xbox 360. Zastosowanie standardów Dolby Digital i Dolby Pro Logic II zapewnia dobrej jakości dźwięk przestrzenny podnoszący realizm gry.

Ocena redaktora: 3,5/5

» Napisz komentarz

 

Słuchawki TRITTON AX 720 stworzono z myślą o graczach oczekujących wysokiej jakości dźwięku przestrzennego. Dzięki zewnętrznym procesorom Dolby Digital i Dolby Pro Logic II oferują dźwięk w systemie 5.1. Słuchawki dedykowane są przede wszystkim platformom PS3 i Xbox 360, ale współpracują również z komputerami PC oraz Mac.

Specyfikacja techniczna

ProducentMadCatz-TRITTON
ModelAX 720
Typsłuchawki zamknięte
KompatybilnośćPlayStation 3, Xbox 360, PC, Mac
KomunikacjaUSB, Audio Optical, jack
System dźwiękudźwięk 5.1
Przetworniki audio2 x 40 mm 106 dB
Pasmo przenoszenia25 Hz – 22 KHz
THD-97 dB THD
SNR (DB/V)95
Częstotliwość próbkowania8 kHz
Mikrofontak
Parmo przenoszenia mikrofonu25 Hz – 20 KHz
Długość kabla3,8 m
Jednostka sterującatak
Pilottak
Gwarancja2 lata



Budowa słuchawek

Tritton AX 720 to pełne, nauszne słuchawki wykonane głównie z tworzyw sztucznych oraz materiału tekstylnego. Zewnętrzna strona obudowy składa się z profilu z tworzywa „piano white” oraz czarnych nakładek antypoślizgowych. Wewnętrzna strona wykonana została z czarnego, matowego tworzywa sztucznego z domieszką gumy. Materiał ten ma właściwości antypoślizgowe, nie widać na nim odcisków palców oraz zanieczyszczeń. Niestety zewnętrzna strona obudowy została wykonana znacznie gorzej. Błyszczącego tworzywa „piano white” nie pokryto warstwami zapobiegającymi zarysowaniom, efektem są wyraźnie widoczne odciski palców, zanieczyszczenia oraz zarysowania zauważalne już po tygodniu użytkowania.

Od wewnątrz słuchawki wyłożone zostały mocowanymi na rzepach gąbkami dostosowującymi się do kształtu głowy użytkownika. Wykonane zostały one w całości z "nieoddychających" tworzyw sztucznych, które w kontakcie z delikatną skórą wokół ucha mogą wywoływać podrażnienia. Negatywne efekty nasilają się podczas długiego użytkowania, gdyż skóra pod słuchawkami silnie się poci. Biorąc pod uwagę cenę urządzenia jest to duży minus produktu.

Same słuchawki mimo masywnej budowy są bardzo lekkie, a szeroki zakres regulacji pozwala na dość dokładne dostosowanie ich do głowy użytkownika. Z systemu niezadowoleni będą użytkownicy dzielący się swoim sprzętem z innymi. Raz dostosowane słuchawki stabilnie trzymają się ustawień rozmiaru, jednak każda zmiana wymaga skupienia i cierpliwości, gdyż system regulacji dość często się blokuje. Wadą jest również silnie ograniczona ruchomość nauszników - niewielki zakres obrotu jest problemem dla osób z nietypowym kształtem głowy. Warto wspomnieć, że słuchawki nie zostały dostosowane dla osób używających okularów (silny nacisk na skroń i kość za uchem, po 10-15 minutach odczuwalny ból).

W prawej słuchawce znajduje się wejście na jacka, pozwalające na montaż dołączonego do zestawu mikrofonu. Słuchawki komunikują się z jednostką sterującą za pomocą przewodu o długości aż 3,8 m, który w przypadku tak lekkiej konstrukcji wydaje się nieprzemyślany – jedna strona słuchawek jest silnie obciążona i stają się one po prostu niewygodne, zwłaszcza jeśli jednostka sterująca jest odsunięta od użytkownika.

Budowa jednostki sterującej

Jednostka sterująca designem bezpośrednio nawiązuje do słuchawek. Wykonana została z białego matowego tworzywa sztucznego z pomarańczowymi wstawkami. Na froncie umieszczono czarną listwę z przyciskami włącznika, trybem DOLBY, regulacją głośności, wejściami słuchawkowymi oraz diodami sygnalizującymi pracę konkretnych trybów. Urządzenie jest niewielkie (31 mm x 128 mm x 140 mm) i lekkie. Materiały, z jakich zostało wykonane są odporne na zabrudzenia i zarysowania. Na spodzie umieszczono gumowe nóżki stabilizujące. Na tylnej ściance znajdują się wejścia USB, optyczne oraz zasilania. Jednostka sterująca zasilana jest niezależnie od komputera lub konsoli. Wadą dołączonego do zestawu zasilacza jest bardzo krótki kabel, kładąc jednostkę na biurku nie dosięgniemy do gniazdka znajdującego się na podłodze.

Budowa pilota

Pilot znajduje się na kablu pomiędzy słuchawkami a jednostką sterującą. Designem oraz zastosowanymi materiałami bezpośrednio nawiązuje do jednostki sterującej. Wykonany został z białego matowego tworzywa sztucznego i jest dość ciężki. Na froncie i po bokach zastosowano listwy z tworzywa „piano black”, na których umieszczono włączniki mikrofonu, regulację głośności dźwięku, mikrofonu oraz wejścia Xbox i źródła dźwięku.

Zastosowane technologie

Dolby Digital to powszechna nazwa A/52 - standardu stratnego kodeka dźwięku używanego na większości płyt DVD-Video. Dźwięk jest kodowany z oryginalnego zapisu PCM o częstotliwości próbkowania 48,1 kHz i próbkowania 16-24 bit, czyli o jakości wyższej niż CD-Audio. Taki zapis to ponad 5 Mb/s, jest więc kompresowany do 384 kbps lub 448 kbps dla dźwięku 5.1 albo 192 kbps dla dźwięku 2.0 z pewną stratą jakości.

Dolby Pro Logic II to format dekodowania dźwięku otaczającego, wykorzystujący dekodowanie matrycowe. Powstał w roku 2000, pozwala na zapis w sygnale stereo pełnej ścieżki 5.1 (głośnik lewy, centralny, prawy, lewy surround, prawy surround i głośnik niskotonowy subwoofer).

Wrażenie przestrzenności dźwięku potęguje również zastosowanie w słuchawkach osobnego kanału dla dźwięków gry oraz osobnego dla chatu. Efektem jest wysoki realizm dźwięku - rozmowy odbywają się w bliższym planie niż odgłosy przestrzeni, tak jak ma to miejsce w rzeczywistości.