Komputery

Testy wydajnościowe - gry

przeczytasz w 2 min.

Metro: Last Light jest grą, która przywróciła wiarę pecetowych graczy w produkcję tytułów, które wycisną z najbardziej wydajnych komputerów ostatnie poty.

Metro: Last Light - 1920 x 1080
[kl./s.]

Ustawienia GeForce Experience 74
56
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Optymalizacja za pomocą aplikacji GeForce Experience spowodowała wykorzystanie następujących ustawień: GPU PhysX - włączony, jakość - bardzo wysoka, wygładzanie krawędzi - SSAA x2, teselacja – bardzo wysoka, anizotropowe filtrowanie tekstur - x16. Nawet podczas gorącej akcji minimalne klatki na sekundę trzymały się poziomu powyżej 50 klatek na sekundę, a średnie przekraczały 70.

Wydajność komputera sprawdziliśmy również bez użycia aplikacji GeForce Experience, przy użyciu różnych ustawień graficznych.

Tomb Raider - 1920 x 1080
[kl./s.]

Wysokie FXAA 304
237
Ultra SSAA x2 141
115
Najlepsza SSAA x4 89
68
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Przy ustawieniach wysokich i wygładzaniu krawędzi FXAA komputer zaczyna generować szaleńcze ilości klatek na sekunde i nie ma powodu, by dalej obniżać detale gry. Przy najlepszych ustawieniach (włączona technologia TressFX) i najwyższym wygładzaniu krawędzi, minimalne klatki na sekundę nie spadają poniżej 60 - pełen komfort.

Ostatnim tytułem na którym sprawdziliśmy wydajność tej mega maszyny był Hitman: Absolution.

Hitman: Absolution - 1920 x 1080
[kl./s.]

Niskie MSAA off 77
60
Średnia MSAA x2 76
58
Wysokie MSAA x4 70
56
Ultra MSAA x8 67
54

Benchmark ostatniego Hitmana nie wykazuje wielkich różnic pomiędzy ustawieniami. Warto zauważyć, że benchmark wbudowany w grę jest wyjątkowo wymagający - szybkość działania w czasie rzeczywistej rozgrywki będzie na pewno większa.