• benchmark.pl
  • wideo
  • Polubiłem tę hulajnogę. Jest szybka, solidna i wygodna. Testuję Motus PRO10 2022
Polubiłem tę hulajnogę. Jest szybka, solidna i wygodna. Testuję Motus PRO10 2022
Pojazdy

Polubiłem tę hulajnogę. Jest szybka, solidna i wygodna. Testuję Motus PRO10 2022

przeczytasz w 2 min.

Hulajnoga elektryczna Motus PRO10 2022 zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie pod względem komfortu, dynamiki i zasięgu. Ma świetne zawieszenie i po zdjęciu blokady może jechać do 50 km/h. Jaki ma zasięg i jakimi cechami się wyróżnia? Odpowiedź znajdziesz w tej recenzji.

ocena redakcji:
  • 4,5/5

Motus PRO10 2022 - recenzja na filmie

Hulajnogi elektryczne dają frajdę z jazdy i swobodę przemieszczania się. Na hulajnodze możesz zarówno wypoczywać, jak i po prostu dojechać do pracy. Warto jednak wybrać model, który ma duży zasięg, dobra dynamikę, wygodne zawieszenie i dobre hamulce oraz oświetlenie. I pod tym względem zupełnie szczerze zaskoczył mnie Motus PRO10 2022. Nie sądziłem, że ta hulajka okaże się aż tak fajna.

Zapraszam do obejrzenia poniższego wideo i sprawdzenia jak ten pojazd się sprawuje.

Motus PRO10 2022 to najnowszy model w tej serii. Ma całkowicie inne zawieszenie niż w poprzednim modelu. Nie korzysta ono z klasycznych sprężyn, lecz ma wahacze z wewnętrzną, schowaną amortyzacją na obu kołach. Moim zdaniem jest ono rewelacyjnie zestrojone - jednocześnie komfortowe, sprężyste i precyzyjne. Wybiera nierówności dość miękko i dobrze radzi sobie z uskokami, ale nie podskakuje i daje poczucie pewności prowadzenia.

Test Motus Pro 10 2022

Fabrycznie ma założoną blokadę prędkości do 20 km/h, ale można ją bardzo łatwo zdjąć. W mojej wideorecenzji objaśniam jak to zrobić. Po usunięciu blokady Motus Pro 10 2022 pojedzie prawie 50 km/h, oczywiście na obszarze w którym nie obowiązują limity prędkości narzucone przez polskie prawo.

Motus Pro 10 2022

Ma duże, solidne, 10-calowe opony dętkowe, szeroki, wygodny deck (podest), regulowaną wysokość kierownicy, duży, jasny wyświetlacz wielofunkcyjny, dobre oświetlenie oraz bardzo skuteczne hamulce tarczowe na obu kołach. Oferuje też kilka innych cech i zaskakujaco dobry zasięg, ale o tym przekonacie się oglądając film z recenzją.

Motus Pro 10 2022

Zachęcam do napisania własnej opinii o hulajnodze Motus PRO10 2022 w komentarzu. Udanego dnia!

Komentarze

35
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    slawp1224
    8
    Nie rozumiem troche tych co piszą że odblokowanie hulajnogi to jakaś zbrodnia,czy samochody tez trzeba zablokowac do prędkości wymaganej w przepisach bo w Polsce najszybciej sie da jechać 140 km/h samochodem czyli wg tego myślenia każdy samochód powinien miec blokade do 140 km.h.Mozna mieć odblokowaną hulajke tylko że nie można z tą predkością jeżdzić no i tyle.Ja to bym się bał jechać na hulajce 50 km/h bo oglądałem takie crash testy samochodowe przy 50 km/h i jak te samochody sie wtedy rozwalają to takie hulajnogi tym bardziej no ale są tacy wariaci co się nie boja nawet 100 km.h jechac hulajnogą.
    • avatar
      dekolt
      1
      Dobrze by było gdyby Motus zadbało o profesjonalną i dostępna w całym kraju sieć serwisową. Niestety próba dotarcia do jakiegoś serwisu na Dolnym Śląsku to porażka
      • avatar
        Virtus
        1
        Czy zamiast wyłączenia limitu prędkości można go zmienić na 30 km/h?
        • avatar
          Irrlicht
          0
          Jedną hulajkę już zużyłem, drugą zamęczam dojazdami do roboty i się nie mogę nadziwić, czemu te inżyniery robią ciurkiem te same błędy.

          Błotnik - niby prosty koncepcyjnie element, wystarczy nie wynajdować go od nowa, tylko skorzystać z doświadczeń kilku pokoleń. Nie, zróbmy błotnik malutki i ozdobny, zaczepmy tak, żeby się łatwo obłamał.

          Blaszka od przedniego światła też wygląda na podatną na zmęczenie - taki licznik nierówności pokonywanej drogi.

          Trochę głupie jest takie binarne odblokowywanie - może kiedyś ktoś wynajdzie hulajkę, w której można ustawić limity biegów niezależnie.

          Manetka pod kciukiem to IMHO koszmar, do używania tylko z tempomatem, na trasach, gdzie tempomat ma sens.

          Poza tym wiele elementów w tej hulajce wygląda fajnie - Autorze, czy można liczyć na recenzję uzupełniającą przy przebiegu np. 2000 km? Kiedyś, rzecz jasna :-)
          • avatar
            digitmaster
            0
            "Po usunięciu blokady Motus Pro 10 2022 pojedzie prawie 50 km/h"
            Wg. nowelizacji ustawy o ruchu drogowym z dn. 20 maja 2021, po chodnikach hulajnogą można poruszać się do ok 6km/h, a po ścieżkach rowerowych itp z prędkością 20 km/h.
            Zdejmowanie zabezpieczenia jest więc niepotrzebne i może być też kosztowne, bo można złapać mandat w wysokości nawet 5000 zł (za poruszanie się po chodniku z prędkością drastycznie większą jest traktowane jako zagrożenie dla pieszych i innych kierujących). I tego typu mandaty już się zdarzały w niektórych miastach, np. w Warszawie czy Wrocławiu :)

            "oczywiście na obszarze w którym nie obowiązują limity prędkości narzucone przez polskie prawo."

            Nie ma takich obszarów. Tam gdzie możesz w miarę bezpiecznie pojechać z prędkością większą niż 20 km/h złamiesz prawo. Tam gdzie nie obowiązuje ustawa o ruchu drogowym, są inne uchwały i regulaminy niższego rzędu (np. samorządów) ale pozwalające nałożyć mandat karny. Tam gdzie teoretycznie nie złamał byś prawa, złamiesz rękę albo nogę, bo teren nie będzie przystosowany do takich prędkości.
            • avatar
              agnus
              -1
              Pisanie o tym że hulajnoga jest szybka to jawne namawianie do łamania prawa. Nie ma dziś w Polsce wg prawa hulajnóg szybkich i wolnych. Wszystkie mogą jeździć do 20km/h. Porównanie do aut jest z pupy - nie bez przyczyny hulajnogom ograniczono prędkość ponieważ ścieżki. po których mają się poruszać nie są dostosowane do większych prędkości (prywatnie uważam że limit powinien wynosić 25 km/h, ale to moja prywatna opinia, prawo jest prawem).

              Rozumiem offowe fora miłośników elektryków. Ale pisanie na portalu o ściąganiu blokady to jawne zachęcanie do łamania prawa polskiego. Powinna się zająć prokuratura.
              • avatar
                silvver
                -7
                "Fabrycznie ma założoną blokadę prędkości do 20 km/h, ale można ją bardzo łatwo zdjąć. W mojej wideorecenzji objaśniam jak to zrobić. Po usunięciu blokady Motus Pro 10 2022 pojedzie prawie 50 km/h"

                Super, namawianie do obchodzenia zabezpieczeń i nie czarujmy się, nikt nie będzie tą hulajnogą jeździć po torach czy własnych placach tylko po drogach i chodnikach/ścieżkach.
                • avatar
                  que_pasa
                  -9
                  Pięknie Panie Duda, mam Pan w pompie przepisy i bezpieczeństwo innych. To teraz poprosimy o drogę hamowania takiej hulajnogi od 50 do 0. Może Pan osobiście przetestować.
                  • avatar
                    Irrlicht
                    0
                    [skasowany duplikat]
                    • avatar
                      nilhus
                      0
                      No i znowu niektórych piecze zadnia część o prędkość po zdjęciu blokady. Oczywiście że można znaleźć miejsce gdzie będzie legalność takich prędkości. I oczywiście że to nie chodnik czy ścieżka rowerowa. Nikt też nie każe jeździć z taką prędkością. Hulajnoga na pewno dłużej pożyje przy standardowych 20km/h niż cisnąc ją na maksa. Nie jest to już tani model ale faktycznie wydaje się być bardzo fajny. Mnie zastanawia tylko czy nie ma tu standardowych bolączek z luzowaniem się kierownicy lub innych problemów po stosunkowo małym przebiegu.