Płyty główne

MSI P55A Fuzion: Testy Hydry

przeczytasz w 2 min.

3D Mark Vantage

Praca nad sterownikami Hydry przyniosła widoczne efekty. W testach wykorzystaliśmy sterowniki 1.5.109 oraz 1.6.105 beta. Dwa Radeony pracujące w trybie Hydra A są nie tylko widocznie szybsze od starszej wersji sterowników, ale nawet od tych samych kart działających w trybie CrossFireX. Jeśli tylko wyniki potwierdzą się nie tylko w 3DMarku, ale i w realnych testach w  grach, śmiało będzie można powiedzieć, że szykuje nam się mała rewolucja.

Niestety wysoki wynik to jeszcze nie wszystko. W stosunku do sterowników 1.4, które mieliśmy okazję testować przy okazji recenzji płyty Big Bang Fuzion, poprawiono wiele niedociągnięć (migotanie tekstur), ale momentami wciąż widać spory problem z mikroprzycięciami. Karty w konfiguracji CrossFireX wyświetlają obraz bardziej płynnie.

Resident Evil 5 Benchmark 

W benchmarku Resident Evil 5 tryb Hydra A musi uznać wyższość trybu CrossFireX. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że różnica jest niewielka. W dalszym ciągu nie uporano się z problemem wyświetlania artefaktów podczas cutscenek, natomiast sama gra w odróżnieniu od 3DMark Vantage nie ma większych problemów z płynnością rozgrywki przy wykorzystaniu Hydry. Całkowity zawód czekał nas tylko w jednej konfiguracji - po dołożeniu do Radeona HD 5770 karty GeForce GTS 250 - przyrost mocy jest właściwie niezauważalny. W stosunku do naszych poprzednich testów systemu Hydra widać jednak duży postęp.

Aliens vs Predator Benchmark 

Po raz kolejny CrossFireX okazuje sie lepszy od trybu Hydra A. Niewiele, ale jednak. Najbardziej istotne jest to, że w benchmarku Aliens vs Predator technologia Hydra działa bez najmniejszego zarzutu. Nie zauważyliśmy żadnego migotania tekstur czy mikroprzycięć. Hydra w końcu działa tak, jak powinna działać od samego początku.

Działając pojedyńczo karty HD 5850 i GTX 465 osiągają 40-45 kl./s, a w duecie już 75 kl./s. Skalowanie mocy jest więc jak najbardziej przyzwoite i takie połączenie w końcu zaczyna mieć sens. W teście nie wzięły udziału karty GTS 250 z powodu braku obsługi DirectX 11. Nie ma możliwości uruchomienia gier wykorzystujących tą wersję API Microsoftu, gdy tylko jedna z kart obsługuje DX 11.