Gry

Wstęp do testów – ustawienia graficzne

przeczytasz w 2 min.

Całe otoczenie wygląda przyjemnie i schludnie, mimo że niektóre z tekstur nie są najwyższych lotów. Może to przez sterylność i pustkę w większości pomieszczeń? Producent najwyraźniej doszedł do wniosku, że lepiej stworzyć grę, która bez względu na konfigurację sprzętową będzie działać płynnie. Jeżeli taki właśnie był cel Valve, to został zrealizowany wyśmienicie. Wszystkie karty, których użyłem do testów spisały się na medal. Nawet leciwy GeForce 8600 GT OC był w stanie uciągnąć grę w maksymalnej liczbie detali. Zdarzyły się spadki do 15 klatek na sekundę, ale to i tak świetny wynik.

Trudno rozpisywać się o warstwie graficznej, gdyż składa się na nią stosunkowo niewiele elementów. Na poniższych zrzutach ekranu zobaczycie, że jedynie ustawienie dotyczące jakości cieni w istotny sposób wpływa na wygląd otoczenia.

Oto jak gra prezentuje się na poszczególnych poziomach ustawień


maksymalne

minimalne

Tryb anty-aliasingu (brak, 2x, 4x, 8x, 16x) - wygładzanie kształtów geometrycznych, usuwające ostre brzegi. Tryb x16 dostępny wyłącznie na kartach Nvidia GeForce.


x0

x2

x4

x8

Tryb filtrowania (dwuliniowe, trójliniowe, Anizotropowe x2, x4, x8, x16) - zwiększenie poziomu filtrowania polepsza wygląd tekstur w grze. Rzekomo.

Detale shadera (poziom niski, średni, wysoki, bardzo wysoki) - detale cieniowania określają dokładność oświetlenia i pojawiających się na powierzchniach cieni.


niskie

średnie

wysokie

bardzo wysokie

Szczegóły efektów (niskie, średnie, wysokie) - szczegóły efektów określają złożoność efektów wizualnych, a także dystans wyświetlania.


niskie

średnie

wysokie
 

Szczegóły modeli/tekstur (niskie, średnie, wysokie) - jakość wyświetlania tekstur i modeli decyduje o rozdzielczości tekstur wyświetlanych w grze oraz o złożoności wyświetlanych modeli.


niskie

średnie

wysokie
 

Wiele osób, jeszcze niedługo przed premierą spodziewało się, że kontynuacja hitu sprzed lat wykorzystywać będzie silnik Source 2. Portal 2 wykorzystuje jednak zmodyfikowany silnik Source, który ma już 7 lat. To tłumaczy w znacznym stopniu przeciętną, jak na obecne standardy, oprawę graficzną oraz notoryczne doczytywanie się kolejnych poziomów.

Zastosowanie stareńkiego silnika może wbrew pozorom zadziałać bardzo pozytywnie na sprzedaż. Im mniejsze wymagania sprzętowe, tym więcej osób będzie w stanie pograć.