Drukarki i skanery

Obsługa urządzenia

Instalacja oprogramowania drukarki musi zostać dokonana z dołączonej płyty lub po wcześniejszym pobraniu sterowników ze strony producenta. Do przeprowadzenia instalacji konieczne jest podpięcie drukarki do komputera za pomocą kabla USB (którego producent nie umieszcza w zestawie). Po kilku krótkich chwilach użytkownik może korzystać z pełnej funkcjonalności drukarki.

W razie chęci pracy przez sieć LAN należy zainstalować dodatkowy sterownik i przeprowadzić konfigurację. Jest to proces zdecydowanie bardziej skomplikowany, niż wszystkie inne czynności związane z tą drukarką i nie każdy pracownik biurowy, nawet mając instrukcję przed sobą, będzie potrafił sam poprawnie przygotować urządzenie do pracy w sieci. Czyżby producent planował, że do wszelkich zadań związanych z siecią i tak zostanie wezwany informatyk? Kilka dodatkowych instrukcji, bardziej przyjazny interfejs i nie byłoby takiej konieczności.

Obsługa urządzenia jest dość prosta i nie generuje większych problemów – bez względu na to, czy działania odbywają się bezpośrednio przez menu na drukarce, czy z poziomu komputera.

Z poziomu drukarki użytkownik ma możliwość między innymi kontroli liczby wydruków, kontroli poziomu żelu w pojemniku, zmiany ustawień wielkości lub gramatury papieru, zmiany ustawień łączności oraz wykonanie podstawowych czynności serwisowych, takich jak czyszczenie dysz, czy korekta ustawienia głowicy.

Z poziomu komputera prócz ustawień podstawowych, takich jak rozmiar papieru, liczba stron na jednej kartce (oraz ich ułożenie), użytkownik ma możliwość określenia rodzaju używanego papieru, jakości i szybkości druku oraz powiększenia wydruku w stosunku do dokumentu oryginalnego (w procentach).

Poziom jakości wydruku ustawiany jest przez wybór szybkości druku (4 poziomy) oraz poprzez określenie rodzaju grafiki (rastrowa, wektorowa) i źródła pliku (krzywe, obraz).

Producent przewidział możliwość szybkiego i seryjnego umieszczania znaków wodnych na wydrukach. Użytkownik ma możliwość stworzenia dowolnego napisu lub skorzystania z gotowych szablonów przygotowanych przez producenta.

Do dyspozycji użytkownika przekazany został również pakiet narzędzi serwisowych i diagnostycznych. Pozwala on uporać się z typowymi, najczęściej występującymi problemami, takimi jak nieprawidłowo działające dysze, czy problemy z podawaniem papieru.

Jego skuteczność mieliśmy okazję przetestować. Po zainstalowaniu nowego tuszu na wydruku pojawiły się pasy. Zgodnie z zaleceniami sprawdziliśmy ustawienia podawania papieru, które okazały się być prawidłowe. Wykonaliśmy test dysz, który wskazał nieprawidłową pracę jednej z nich. Zgodnie z instrukcją zostało wykonane czyszczenie dysz, które nie przyniosło rezultatu. Następnym krokiem było zalewanie dysz żelem, po którym ponownie przeprowadzono test dysz. Tym razem wyszedł prawidłowo, a pasy na wydrukach zniknęły. Cały proces diagnostyczny i serwisowy przeszedł sprawnie, instrukcje były zrozumiałe, a działanie skuteczne.