avatar
  • benchmark_user
  • dołączył do serwisu: 2012.02.23
  • wiek: 23

Kam9000

Interesuję się sprzętem komputerowym, programami, grami komputerowymi itp. Patrzę zwykle newsy.

Mój sprzęt

  • Nazwa zestawu: Staruszek :p nadal dzielnie mi służy :)
  • Typ zestawu: komputer stacjonarny
  • Procesor: Fx 8320 4.5ghz
  • Karta graficzna: R9 270 MSI 2Gb OC
  • Płyta główna: Gigabyte
  • Pamięć RAM: 8GB DDR3 1900mhz OC
  • Dysk twardy: 500GB 7200rpm + 320 7200rpm
  • Dodatkowe informacje:

Komentarze

  • Call Of Duty: Warzone i wyzwanie 240 Hz - widać różnicę?

    Ocena komentarza: 3
    Jako użytkownik 240hz monitora TN, po przesiadce ze starozytnej 60hz TN'ki. Stwierdzam ze większość z was nie wie nawet o czym mówi. Naprawdę rozmawianie o czymś takim kiedy się tego na oczy nie widziało i krytykowanie woła o pomstę do nieba. Mogę rozwiać wasze wątpliwości. Czy taki monitor sprawi że będziecie lepiej grać? Tak zgadza się, ale jeżeli znajdzie się ktoś kto jest po prostu lepszy to zabije was nawet na 60hz, to nie cheat. Czy widać różnicę między 144hz a 240hz. Widać, jest dość subtelna, na początku ciężka do zauważenia, ale kiedy przegracie trochę czasu powrót do 144hz będzie widoczny od razu. Wszystko ma tą kropkę nad i w stosunku do 144hz.
    Ludzie zapominają że to nie oczy reagują tylko nasz mózg. Ktoś się śmieje że 3ms różnicy śmiech na sali. Być może. Mogę dodać od siebie że testy "refleksu" w moim przypadku ze zwykłego 60hz do gamingowego 240hz, to przepaść. Różnica to 170ms vs 220ms. 50ms różnicy, matematycznie nawet nie powinno tyle wynosić, ale jak widać wynosi.
    I najważniejsze, 240hz daje przede wszystkim idealny feeling tego gdzie w danym momencie celujesz. Na 60hz a nawet na 144hz masz po ruchu myszką lekkie opóźnienie w odczuwaniu gdzie wylądujesz po tym ruchu "zgadujesz gdzie będzie celownik". Tam nie zgadujesz, ruch widzisz od razu. Kompletnie inne uczucie.
    Czy to Ci potrzebne? Nie, nawet odrobinę, 144hz starczy każdemu zwykłemu graczowi. To tyle, nie bądźcie ignorantami, technologię mam i różnice są widoczne.

    50

  • PS5 kontra Xbox Series X – specyfkacje, że aż szczęka opada... od ziewania

    Ocena komentarza: 2
    Ale biadolicie, moi koledzy "eksperci". Te konsole są procentowo naprawdę wydajne i to w porównaniu do topowych podzespołów, które są obecnie dostępne dla nasz pecetowców.
    Portowanie Gears 5 trwało niecały miesiąc, wierząc twórcom konsola osiąga poziom wydajności nawet ciut większy niż rtx 2080 (ponad 3 tys złoty). Ile procentowo tutaj osób ma sprzęt który to przebija? 10%? Na dodatek Procesor porównywalny do ryzena 3700x, który kosztuje około 1350zl.
    Szybkie,niemal (bądź) terabajtowe ssd. Wszystko w skrzynce za nie więcej niż 600 dolarów. Nawet biorąc pod uwagę następne generacje kart i procesorów. Nie ma nawet szans, żeby złożyć coś takiego w podobnej cenie.
    Więc jak ktoś chce mówić że te konsole odstają to niech się najpierw zaopatrzy w rtx 2080ti bo tylko ta karta jak na razie odstaje od specyfikacji tych maszynek :p

    49

  • Xbox Series X i PlayStation 5 mogą przyczynić się do wzrostu cen nowych kart graficznych

    Ocena komentarza: 0
    No tak zapomniałem każdy pretekst dobry żeby ceny kart z nowszej generacji podbić o kolejne 20 procent.
    Jak cen nie obniżą w stosunku do tego co jest teraz. To spory potencjalny rynek odejdzie do konsol. 10-12tflop navi to nie pitu pitu. Teraz się za niecałe 10tflop płacić każą 2 kafle, a gdzie reszta komponentów? Konsola zapewne koszt 2500zl. No albo w ciągu następnego roku obniżą ceny albo będą mieli zerową sprzedaż. Naprawdę sobie pojechali przez 3 lata rynkowe. Zmiany w cenach minimalne.

    54

  • Nvidia: ray tracing w PlayStation 5 i Xbox Project Scarlett to nasza zasługa

    Ocena komentarza: 2
    Trochę chyba jednak poleciał z tym stwierdzeniem. Tak naprawdę to AMD po prostu miało taką możliwość, a Microsoft i Sony za to zapłacili ot co. Tak naprawdę gdyby AMD nie miało takiej możliwości to Ray Tracingu na konsolach by nie było, a co za tym idzie ta technologia na pc również by szybko umarła, bo wiadomo że gry się przede wszystkim tworzy najpierw pod konsole.
    Jak dla mnie to powinni się cieszyć, że AMD im zrobiło taką niespodziankę, bo inaczej by wyszła klapa jeszcze większa na miarę physx tylko na CUDA. Przypisywanie sobie całej zasługi kiedy ich technologia mogła zostać zabita przez kilka decyzji, jak bardzo trzeba iść W PR kicz... to nawet nie skomentuje.

    89

  • To już nie jest śmieszne - wykryto kolejną lukę bezpieczeństwa w procesorach Intel

    Ocena komentarza: 2
    Jeżeli osoba nieupoważniona może zdobyć informacje na temat hasła root to dla mnie to luka, nie ważne czy wymagany jest dostęp fizyczny bądź nie. Komu byłoby do śmiechu gdyby jeden z pracowników mógł mieć dostęp do danych uwierzytelniana bez wiedzy innych. Dlatego tak, dla przeciętnego Kowalskiego może to nie jest istotne, w innych przypadkach już jest.
    Nie wydaje mi się, żeby te luki można było naprawić od strony mikrokodu. wydaje mi się że to już jest od dawna w architekturze. O ile dobrze pamiętam Intel pomija pewne kroki w jądrze systemu żeby uzyskać lekkie przyśpieszenie. Tu zyska kilka procent tam kilka procent, kombinowanie na potęgę, a potem nagle się okazuje, że rozwiązanie dziurawe. Nieciekawa sytuacja. AMD też nie jest święte, ale u nich luki pojawiają się rzadziej, jak również poprawki w mikrokodzie je naprawiają więc są w lepszej sytuacji.

    47

  • Red Dead Redemption 2 na PC - premiera już w listopadzie!

    Ocena komentarza: 1
    @Lara-Croft Wiesz nie to żeby coś ale porównywać gry z początku generacji a bliżej jej końca to tak trochę nie na miejscu. Nie mówiąc o znacznie większym budżecie rdr2. Redzi swoją grę musieli ostro ciąć dlatego, że nie wiedzieli nic, nawet w przybliżeniu o specyfikacji obecnych konsol. Rdr2 powstawało po wyjściu obecnych konsol. Jak na moje Wiedźmin 3 i tak się trzyma nieźle porównując go do reszty gier z tamtego okresu, arcydziełem nie jest, ale do graficznego śmiechu mu daleko także zluzuj Panie ;)

    63

  • Nvidia planuje zaskoczyć AMD - wkrótce premiera kart GeForce RTX 20 SUPER [AKT. 2]

    Ocena komentarza: -1
    Problem w tym że ja się bardziej odnoszę do tego że chciałbym GPU o mocy która mi starczy też na przyszłą generację (albo chociaż o zbliżonej mocy) w miarę normalnej cenie, z całym szacunkiem, ale średnio mi się będzie opłacać kupienie samego GPU za cene konsoli żeby pograć na podobnych detalach (myślę że wiele osób będzie myślało podobnie). Nie potrzebuje mocy GPU która starczy mi do gry w FHD w obecnej generacji kiedy właśnie już to mam, mija się to z celem.
    Generalnie lubię gaming na pecetach, swobodę, możliwości konfiguracji, rozbudowy, opcje. Mogę wszystko dostosować pod siebie, ale jeżeli zwykłe odpalenie gry w rozsądnych detalach będzie mnie kosztowało nie wiadomo ile... to chyba przestanę używać peceta do tego celu.

    48

  • PlayStation 5 przetestowane w benchmarku 3DMark - wydajność robi wrażenie

    Ocena komentarza: -1
    Od kiedy to 4 razy więcej mocy obliczeniowej oznacza 4 razy lepsze wyniki. Pomijając fakt, że porównujesz zupełnie inne architektury GPU.

    112

  • Nvidia planuje zaskoczyć AMD - wkrótce premiera kart GeForce RTX 20 SUPER [AKT. 2]

    Ocena komentarza: 1
    Czyli znowu zamiast jakichś obniżek dostajemy więcej kart za praktycznie takie same pieniądze. No brawo Nvidia, już lecę do sklepu po dwie sztuki każdej. Chryste panie zarówno AMD oraz Nvidia przez ostatnie 3 lata nie robią praktycznie nic a ceny i tak rosną. Przykro się robi człowiekowi jak pomyśli, że jeszcze kilka lat temu high end kosztował maks 2500zł, a teraz ma się teorytyczny "mid end" rtx 2060 za prawie 2 kafle. Przesiadka na konsole za półtorej roku wcale nie wydaje się już takim odległym pomysłem, a przykro mi bo preferuje myszkę i klawiaturę.

    48

  • PlayStation 5 przetestowane w benchmarku 3DMark - wydajność robi wrażenie

    Ocena komentarza: 4
    Jeżeli tak się prezentuje wydajność przyszłych konsol to wyczuwam niezły pogrom większości pecetów gamingowych. Jeżeli producenci kart graficznych w ciągu najbliższego roku nie zaprezentują drastyczniejszych spadków cen swoich produktów to śmiem twierdzić że kupowanie pc o podobnej mocy do konsol będzie cholernie drogie i nieopłacalne. A kupienie PC, który będzie zauważalnie lepszy od przyszłych konsol to już będzie zabawa za naprawdę niemałą sumkę. 8 rdzeni 16 wątków z trybem boost, 24GB RAM i navi w okolicach 10TF (czyli pewnie odpowiednik GCN o mocy 12TF), szybkie SSD. Ze smutkiem na twarzy muszę stwierdzić że być może zostanę zmuszony na przesiadkę z pecetowej elity.

    I darujcie sobie te gadanie że konsole słabsze od topowych pc once again. PS4 i xbox one mają obecnie śmieszną moc obliczeniową i być może na początku wystarczył gtx 750ti żeby pograć na takim samym poziomie, ale teraz już nie wystarcza. Tak samo będzie i w tym przypadku. Wydajność w okolicach gtx 1080 w zamkniętym opakowaniu jakim są konsole to nie popierdółka.

    112

  • Intel rzuca wyzwanie AMD - konkurujcie w prawdziwym świecie gier

    Ocena komentarza: 2
    Tak bardzo sporo wody że już w obecnej generacji pojawiają się gry, które potrafią wykorzystać 8 wątków +, tak wraz z nową generacją użycie do 16 wątków (i wyżej zapewne) stanie się powszechne i te ciut wyższe taktowanie intela będzie się nijak miało do wydajności.
    Ja bym się niskimi taktowaniami ryzenów w konsolach nie przejmował na Twoim miejscu, w obecnych masz cpu z tabletów o naprawdę żałosnej mocy a żeby odpalić te same gry na pc bez ciągłych dropów potrzebujesz czegoś znacznie mocniejszego.
    Nie będzie potrzeby korzystania z żadnych trików, w porównaniu do poprzednich procesorów nowe konsole mają Gigantyczną przewagę, powtarzam gigantyczną. To ponad kilka generacji sprzętu pod względem przyrostu wydajności. Dałbym sobie rękę uciąć że ten ryzen nawet na 1.0ghz kładłby na łopatki te tabletopodobne CPU, które teraz mamy. Powiem tyle, wraz wejściem nowych konsol na rynek, procesory mające maks 4 wątki/rdzenie zaczną umierać w kwestii zastosowań gamingowych, a bez API niższego poziomu trzeba by było naprawdę mocnych procesorów żeby zbliżyć się do poziomu konsol.

    78

  • Intel rzuca wyzwanie AMD - konkurujcie w prawdziwym świecie gier

    Ocena komentarza: 3
    Pomijając że te wyzwanie brzmi jak ktoś kto się obraził i rzuca byle jaki argument żeby tylko wyszło na jego to jasne pod względem gier pewnie będą do przodu o jakieś 5 % może 10% jak ktoś będzie miał dobrą sztukę i mocno podkręci, ale jednocześnie dostanie wtedy grzałkę pobierającą dużo prądu i na dodatek kompletnie nieopłacalną dla innych zastosowań w porównaniu do konkurencji. Tak czy siak trzeba pamiętać iż z czasem to ryzeny będą lepsze do gier. 8 rdzeni oraz 16 wątków na ryzenie w konsolach zrobi swoje.
    Ale co się dziwić tonący brzytwy się chwyta, amd wyda procesor który będzie lepszy praktycznie w każdym innym zastosowaniu za tą samą cenę, poza gamingiem na ultra mega low z rtx 2080ti gdzie będzie te dodatkowe 5fps do tych istniejących 200 paru ;p na ryzenie (pomijając że 95% ludzi nie kupuje takiej karty do gry na mega low w 1080p).
    Niech się skupią na dopracowywaniu 10nm, bo konkurencja zawsze na propsie, zamiast pokazywać palcem na innych, bo na razie są w tragicznej pozycji i nie pokazują niczego ciekawego.

    78

  • Nvidia szykuje karty GeForce RTX 20 Super? Znamy nieoficjalną specyfikację

    Ocena komentarza: 0
    Nie ma co wróżyć z palca. PS4 miało 8GB na start, a gry na PC z odpowiadajacymi efektami i teksturami do ustawień konsolowych odpalisz na kartach z 2 do 3 GB VRAM. Także wydaje mi się ze tragedii nie będzie i każdy kto ma przynajmniej 8gb ram nie zginie jako ze 1/3 z 24gb to właśnie tyle. Jasne pozostaje kwestia ile będzie zjadal system ale biorąc pod uwagę ze obecne systemy operacyjne konsol potrafią czasem trochę przymulić (wciąż lepiej niż w poprzedniej generacji) to raczej na to nie będą tak oszczędzać. Ogólnie bardziej bym się martwił mocą obliczeniową obecnych kart. Jak ceny się nie obniżą to za kartę porównywalna do tej w ps5 zapłacimy tyle co właśnie za konsole i PC stanie się platforma tylko dla użytkowników premium a średnio mi się to podoba.

    24

  • Premiera Ryzen 3000 - AMD daje prztyczka w nos Intelowi

    Ocena komentarza: 1
    Zależy od segmentu w innym mniejsza różnica w drugim większa, ale tak miejscami gigantyczna :p

    93

  • Premiera Ryzen 3000 - AMD daje prztyczka w nos Intelowi

    Ocena komentarza: 9
    Jak dla mnie super, wydajność w stosunku do odpowiedników intela prawie identyczna lub ciut wyższa za ciut niższą cene, pobór prądu niższy. Ciekawe jak z dostępnością po premierze i temperaturami. Jeżeli tutaj też lepiej od intela to zakup procesora od niebieskich mija się z celem, chyba że komuś zależy na wydajności jednowątkowej to zawsze może mieć te 5Ghz na 80 stopniach. Zawsze to będzie te kilka procent wyżej, niewielka różnica ale znajdą się i tacy co te 5% przytulą. A i jeszcze pozostaje kwestia obsługi pamięci, tutaj intel zawsze miał przewagę, znacznie wyższe maksymalne taktowanie. Zobaczymy co pokaże AMD w tym temacie.

    Podsumowując jest spoko, może lekki zawód w stosunku do cen ze względu na nierealne przecieki, ale ogólnie daje okejke. W końcu jakaś konkurencja.

    93

  • Nowe poszlaki sugerujące Red Dead Redemption 2 w wersji PC

    Ocena komentarza: 1
    Jasne, wszystko spoko, ale nikt tam nie skłamał, RDR 2 chodzi na xbox one x w natywnym 4k jak mało która gra, jasne jest to 30 klatek na sekundę, ale jednocześnie jest to najstabilniejsza wersja. Także powiem tyle, zanim coś powiecie to chociaż to wygooglujcie. I proszę nie wychodzić mi z jakimś tekstem typu ale to 30fps a nie 60, albo że grafika byle jaka. Gra chodzi w 4k tak czy siak, jak ktoś chce sprawdzić jakim cudem to niech zakupi sobie rx 580, podkręci go i w każdej grze ustawi 4k z detalami na poziomie konsol i jakie zaskoczenie gry chodzą tak jak na xbox one x. No po prostu magia.

    43

  • AMD potwierdza - karty Navi zadebiutują w przyszłym kwartale [AKT.]

    Ocena komentarza: 4
    Vulkan nie jest rozpowszechniony dlatego że:
    - Trzeba się go nauczyć, jest bardziej skomplikowany niż nasze kochane DX11, które zna praktycznie cały rynek
    - Konsole mają procesory niskiej wydajności, tabletowej wręcz, vulkan ma głównie odciążyć procesor, ale jaki jest sens kiedy większość braci pecetowej (mówię tu o typowych gamerach, a nie o niedzielnych graczach counter strike'a na laptopie za 2500zl) ma komputery (w tym procesory) na tyle potężne że nawet pisząc gry pod DX11 osiągana jest zadowalająca wydajność (z pewnymi wyjątkami- assassin creed np.)
    - Koszty produkcji gier rosną, teraz wyobraź sobie że musiałbyś wydać jeszcze więcej pieniędzy żeby Twoi programiści ogarnęli nowe rozwiązanie, kiedy możesz wykorzystać fakt że wydanie gry na Dx11 jest tańsze a i tak to jakoś zadziała.

    Wszystko rozchodzi się o pieniądze.

    Prawdopodobnie popularność DX12 oraz Vulkana się zwiększy dopiero po premierze następnej generacji konsol, bo tam procesor już będzie znacznie wydajniejszy, więc odwalenie portu na Dx11 jako tako żeby działał już nie przejdzie, albo nie tak jakbyśmy sobie tego życzyli.

    Nie wiem kiedy AMD doda sprzętowe wsparcie dla RT, nie jestem jasnowidzem, ale jeżeli nie kłamali to zapewne wtedy kiedy będzie to tańsze, lepiej rozpowszechnione i zapewne wydajniejsze niż obecnie.
    Czy konsole będą coś takiego mieć? Ja wątpię, ale to Sony i Microsoft ustalają co chcą tam mieć, na razie wiadomo że to obsługują, czyli jak większość kart graficznych i tyle. Nie jestem jasnowidzem tylko podchodzę realistycznie do tego tematu.

    Nie bardzo rozumiem co ma sytuacja ekonomiczna w Polsce do faktu że producent nagle w tej generacji sprzedaje to same za tyle samo mimo 3 lat rozwoju technologicznego? Taka sama sytuacja jest na zachodzie. Dolar chyba wzrósł od tamtego czasu o zaledwie 0.1? Więc tutaj też nie szukałbym winy. Dodatkowo marketingowo chyba im się powodzi, skoro ludzie tak tego bronią.

    @blebleble
    Wiem co to jest Ray tracing, to nie jest żaden przełom, jest już od dawna, wiem na czym polega, 100% ray tracingu to my jeszcze w grach nie zobaczymy przez wiele lat.
    Dostaliśmy namiastkę RT w grach komputerowych, która dodatkowo musi łączyć stare i nowe rozwiązania żeby to w ogóle działało, to nie jest jakaś czarna magia. Jakością do prawdziwego RT się to nie umywa tak czy siak. Gdyby nie ten marketing, który każdemu próbuje wmówić że to jest przyszło

    68

  • AMD potwierdza - karty Navi zadebiutują w przyszłym kwartale [AKT.]

    Ocena komentarza: 6
    A gdzie jest napisane w zapowiedzi PS5 iż ma coś poza "wsparciem" RT? Ma też wsparcie dla 8k ale gier z taką rozdzielczością to raczej nie zobaczysz. RT jest wpierany przez większość kart graficznych. Jedyna różnica jest taka że Nvidia ma osobne rdzenie, coś na wzór wsparcia sprzętowego, oczywiście jest to wydajniejsze, ale nadal jak widać wolne.
    To chyba normalnie w takim razie że konsole będą go wspierać skoro są na architekturze GCN, która również to wspiera, ale nie sprzętowo.

    Poczytaj sobie przy okazji wypowiedzi starszych programistów z niektórych większych firm developerskich. Wypowiedzieli się iż w obecnej formie ray tracing na konsolach jest po prostu niepraktyczny.
    Albo developerzy tak jak crytek zaprezentował, znajdą sposób, aby lepiej to zoptymalizować, albo nici z Ray Tracingiem na konsolach, a w konsekwencji też i na PC.
    AMD już zapowiedziało wcześniej, że nie mają takich planów jak Nvidia póki nie będzie to opłacalne dla mainstreamu, co oznacza tylko samo wsparcie, ale nic co miałoby zwiększyć wydajność.

    DXR to dzieło microsoftu, które zapewne było współtworzone przez nvidie. Przed zapowiedziami kart z serii RTX ani widu ani słychu o DXR. Zapaliła Ci się czerwona lampka prawda?

    Plus jak to sobie wyobrażasz. Założmy iż konsole będą na tyle mocne żeby osiągać 4k 60fps w każdej grze i nawet będą miały wsparcie sprzętowe dla Ray tracingu.

    Nagle będziesz miał praktycznie marnowanie całej tej mocy i cofnięcie się do ery 1080p 60fps kiedy przez ostatnie 2-3 lata, hasło 4K GAMING CONSOLE. Przewija się wszędzie. Nierealne.

    Jeżeli chodzi u ułatwianie roboty, to jesteś w błędzie, dopóki ray tracing nie stanie się mainstreamem, tak trzeba będzie stosować dalej znane do tej pory sztuczki bo większość tego po prostu nie odpali, a więc nie zagra. Więc skończy się na jeszcze większej ilości roboty dla developerów, co przy rosnących kosztach produkcji, jest nie na rękę.

    68

  • AMD potwierdza - karty Navi zadebiutują w przyszłym kwartale [AKT.]

    Ocena komentarza: 7
    Nie, mówię że za taką samą cenę dostaniesz taką samą wydajność jaką miałeś 2 lata temu z poprzednią generacją w wyższym segmencie, jedyne co dostajesz to rdzenie RT.
    Zauważ że 980ti oraz 1080ti na swoich startach kosztowały tyle samo, ale miałeś wzrost wydajności i to spory. Teraz 2080 o prawie identycznej wydajności co 1080ti kosztuje dokładnie tyle samo. Wzrostu nie ma, praktycznie wcale.
    RTX 2080ti jasne jest wzrostem wydajności ale maks do 30%, w niektórych grach różnice są znacznie mniejsze. Kosztuje ona grubo ponad 50% więcej.
    Kompletnie omijasz fakt że nvidia reklamą niechcianego przez większość osób RT, dała sobie pretekst do utrzymania cen. 2 lata i zero, powtórzę zero zwiększenia wydajności w stosunku do ceny w wyższym segmencie. Jeżeli według Ciebie nowa generacja powinna tak wyglądać to rozumiem że byłbyś szczęśliwy gdyby trzeba było jeszcze w następnej generacji wydać kolejne to 2000zl na następne średnie 25% przyrostu wydajności? Mnie to raczej niepokoi.

    68

  • AMD potwierdza - karty Navi zadebiutują w przyszłym kwartale [AKT.]

    Ocena komentarza: 5
    Czekaj skoro nie cena przemawia za produktem to w takim razie co? Czysto teorytycznie gdyby AMD Wydało kartę o wydajności 1660ti ale jednocześnie o 15% taniej i minimalnie większym poborem prądu to rozumiem że nadal wybierzesz Nvidie? Kultura pracy zależy często od wersji karty jaką kupisz, jeżeli ktoś kupuje najtańszego niereferenta to chyba logiczne że nie będzie odznaczał się taką samą kulturą pracy jak droższe wersje. Ta sama sytuacja zarówno po stronie AMD jak i Nvidii więc o czym mowa? Podkręcalność zwykle i tak zamyka się w 5-10% po obu stronach, jeszcze pozostaje kwestia na jaki silikon trafisz, a to loteria.

    Jeżeli chodzi o Ray Tracing. Jeżeli 3/4 moich znajomych uważa, że nie oferuje nic ciekawego w stosunku do wydajności jaką Ci realnie zabiera, to chyba jednak oznacza że większość przynajmniej w tej próbce (znajomi to jednak znajomi a nie np milion osób) wychodzi na to, że ludzie nie patrzą na to przychylnie (przynajmniej obecnie) i woleli by realny wzrost wydajności w niższej cenie, a nie coś co mogą sobie odpalić w kilku tytułach jednocześnie poświęcając granie w 4k bądz w 144hz+. Chyba ciężko zaprzeczyć że jeżeli rendering z użyciem RT nie stanie się wydajniejszy, to przez następne 5 lat + i tak go nie zobaczysz powszechnie a jedynie w grach opłacanych przez Nvidie, bo konsole tego nigdy nie zaaplikują, a to z myślą o nich są robione gry, a przynajmniej w większości.
    Gdyby to działało tak jak w demie od Crytek'a to jasne, nawet konsole mogłyby z tego skorzystać i wtedy miałbyś małą rewolucję. Ale na chwilę obecną jest to tylko ciekawostka, której ludzie nie chcą, ale jest im narzucana, praktycznie ta sama sytuacja jak z physx, który praktycznie umarł jako coś co miało sprzedawać karty Nvidii i obecnie jest wyliczany przez CPU i w mniej wymagających kwestiach, bo inaczej nie miałby racji bytu. Rozumiesz już problem?

    Nvidia próbuje zareklamować swoje karty jako REWOLUCYJNE tylko przez Ray tracing (pretekst do utrzymania cen), i jak widać skoro dla Ciebie ma to jakąś sporą wartość to chyba im się udało. A jestem prawie pewien że do momentu w którym będę chciał zakupić nową kartę graficzną (czyli pewnie okres 2-3 lat) ray tracing nadal nie będzie popularny lub będzie na tyle zoptymalizowany że ludzie którzy wydali kupę pieniędzy na nowe karty nvidii będą się czuli jak zrobieni w woła, bo będzie działał na większości kart przyzwoicie.

    68

  • AMD potwierdza - karty Navi zadebiutują w przyszłym kwartale [AKT.]

    Ocena komentarza: 14
    Wyluzuj chłopie. Nie AMD nie jest organizacją charytatywną, ale tak jak kolega wyżej napisał mają mniejszy udział rynku. Wystawienie kart o podobnej wydajności i podobnej cenie w stosunku do konkurencji tak naprawdę zrobi im więcej szkody niż dobrego. Są niejako zmuszeni do obniżki cen czy tego chcą czy nie, to jest logiczne. Przecież przez ostatnią dekadę (oprócz serii rtx 20x0) każda generacja wiązała się ze wzrostem wydajności i obniżką cen, jedyna różnica jest taka że Nvidia postanowiła tym razem kompletnie zniszczyć tą idee oferując praktycznie tą samą wydajność za taką samą cenę, jednocześnie argumentując to dodanymi rdzeniami do Ray Tracingu, mimo że większość tego nie chce. O cenie RTX 2080ti już chyba lepiej nie wspominać. Niecałe 25% więcej wydajności od 1080ti a cena wyższa o jakieś 75%.
    Powinniśmy trzymać kciuki za AMD bo jak tak dalej pójdzie kupowanie sprzętu na PC zacznie się mijać z celem.

    68

  • AMD Navi - zdjęcia płytki drukowanej nowej karty graficznej

    Ocena komentarza: 2
    Bardziej miałem na myśli fakt, że mimo znacznie korzystniejszej oferty AMD (najbardziej w chwili obecnej) w niższym segmencie ludzie dalej wybierają nieopłacalne oferty Nvidii. Sam mam znajomych którzy myśląc wstępnie nad zakupem nowego mniejszego komputera do niedzielnego grania zawsze podsyłali mi zestawy do sprawdzenia i w 80% zawsze znajdował się tam 1050ti.
    Z tym że rx 570 wyszedł rok po 1050ti to prawda. Ale pamiętajmy że premiera rx 470 miała miejsce wcześniej od premiery 1050ti. A różnica w cenie między tymi modelami wynosiła w tamtych czasach 150zł. Jednocześnie te dwie karty dzieliła przepaść w wydajnościowa (jakieś 40-45% za 150zł), więc nadal sens zakupu 1050ti bardzo średni. Pamiętajmy że w obecnym high end za 40% różnicy w wydajności płacimy nawet i 60% więcej. Tak czy siak, jasne wtedy wybór w low endzie był jeszcze gorszy bo jak można uznać kartę od AMD za 900zł jako budżetówkę, więc mogę Ci przyznać częściową rację.
    Jednak powtórzę jeszcze raz, obecnie ludzie tak czy siak wolą kupować ofertę nvidii w niższym segmencie pomimo znacznie gorszej oferty. Jeżeli chodzi o gsync, no cóż patrząc na koszty zakupu porządnego monitora z gsync'iem (umówmy się że gsync 48hz-60hz ma moim zdaniem średni sens), zgaduje że ktoś kto posiada taki monitor raczej nie zastanawiałby się nad 1050ti, a bardziej nad 1060 wzwyż, aczkolwiek to moja opinia, sam posiadam 240hz monitor i nie specjalnie widzę różnicę między włączonym freesync a wyłączonym, przy takiej płynności tearing nie jest aż takim problemem.

    32

  • AMD Navi - zdjęcia płytki drukowanej nowej karty graficznej

    Ocena komentarza: 1
    Zgadzam się iż winę ponoszą konsumenci. Jeżeli chodzi o ceny świeżo wydanego 1650 od Nvidii to jest to zasługa jak najbardziej konsumentów jako, że 1050ti sprzedawał się po prostu lepiej (ankieta steam jako przykład większej popularności) aniżeli rx 570 który jest 50% wydajniejszy kosztując przynajmniej do niedawna taka samą sumę pieniędzy. Sam dopiero co zakupiłem radeona, odbierając go w sklepie widziałem obok ojca z synem, którzy kupowali nowy sprzęt i wybrali właśnie 1050ti. Więc tak, Nvidia może robić z cenami chore rzeczy, bo nieświadomi ludzie im na to pozwalają. Interesująca sprawa ten rx 570 kosztował mnie 600zł, tamten 1050ti kosztował wtedy około 50zł drożej. Dopóki Nvidia będzie nadal wyglądała lepiej w wyobraźni klientów (topowe karty również przyczyniają się do tego iż są lepiej postrzegani) tak nadal będziemy tyle płacić.

    32

  • Strange Brigade - Vulkan vs DirectX 12

    Ocena komentarza: 2
    Konsole nie muszą mieć sprzętowego wsparcia dla DX12 z tego prostego powodu, że mają własne API, które potrafi w pełni wykorzystać ich potencjał, mają możliwie jak najmniejszy narzut na podzespoły i wykorzystanie potencjału układu ma być z założenia znacznie łatwiejsze niż na PC.
    Nowe API na blaszakach właśnie starają się w założeniach być niskopoziomowe tak jak te z konsol (nadal nie tak dobrze, bo to po prostu niemożliwe).
    Warto wspomnieć że na DX11 część sprzętowych rozwiązań AMD po prostu nie zadziała, na DX12 czy vulkanie jest możliwość ich użycia, lecz nadal nie będzie dawało to takich zysków jak na konsolach.
    Podsumowując konsole wcale nie hamują rozwoju API na PC. Z tego konkretnego powodu że najzwyczajniej w świecie mają swoje własne i lepsze rozwiązania. Proszę nie siejcie tych głupot. Jedynym powodem zastoju jest fakt, iż DX11 jest już na rynku od dawna i jest prostszy. Jedynymi powodami braku poprawnych implementacji nowych API są koszta tworzenia gier oraz to iż programiści mają znacznie trudniejszy czas podczas ich nauki.

    32

  • Destiny 2 w wersji PC skazane na sukces?

    Ocena komentarza: 2
    Eeee nie wiem skąd te założenia. Ja np. w ogóle się tym tytułem nie interesuję, a czytając coraz to kolejne newsy (np. o braku odrzutu na pc??? Co za debilny pomysł), tym bardziej.
    Pomijając fakt, że halo na pc kompletnie mi nie podeszło, o ile na padzie daje jako tako satysfakcję, tak na myszce strzelało się dość dziwnie, przynajmniej dla mnie.

    21

  • Xbox One X przetestowany - faktycznie taki mocny?

    Ocena komentarza: 0
    Trochę się rozmarzyłeś, chyba pamiętasz jak z zasady robi się gry na obecne konsole prawda? Zawsze bierze się pod uwagę najsłabszy wspierany sprzęt, a wsparcie tego mocniejszego obecnie polega tylko na podbiciu rozdziałki ewentualnie podbicie rozdzielczości cieni, lepsza okluzja otoczenia. Rozmarzyłeś się nawet i dość sporo. Gry mają chodzić zarówno na starym xboxie jak i na nowym.

    58

  • Nvidia na konferencji GDC 2017 - co szykuje producent?

    Ocena komentarza: 0
    Rozmowy o async compute kiedy karty NVIDII nie obsługują tego standardu sprzętowo. Hmm ciekawe, pewnie następna generacja już będzie miała wsparcie sprzętowe :p

    27

  • Procesory AMD Ryzen przetestowane w 3DMarku - jest dobrze

    Ocena komentarza: 2
    Czyli wychodzi na to, że takt w takt, bardzo podobnie do intela, lecz przez to, że procesory mają znacznie niższe taktowanie niż u konkurenta, dokładają więcej rdzeni w ciut lepszej cenie. Intel nadal jest, królem pojedynczego wątku, ale nowe Ryzen są bardzo atrakcyjne dla typowego Kowalskiego, który nie oczekuje najwyższej wydajności, ale raczej procesora, który będzie się solidnie sprawował za uczciwą cenę.
    Intel raczej specjalnie nie ucierpi, ale według mnie gigant powinien troszkę spuścić z ceny (miejmy nadzieje, że tak zrobi, im więcej dobrych procesorów w niższej cenie tym lepiej dla nas konsumentów :D ).

    94

  • AMD chwali się upakowaniem rdzeni Zen

    Ocena komentarza: 1
    Są takie co obciążają 95% Liczy się? :D

    55

  • AMD chwali się upakowaniem rdzeni Zen

    Ocena komentarza: -5
    Nie trzeba być geniuszem, żeby domyśleć się czemu tak jest. Odpowiedź jest prosta, procesory Intela są wyżej taktowane od Ryzen (już było tyle przecieków, że to jest pewne).
    Skoro nie mogą dogonić ich w taktowaniu to muszą zachęcić ilością rdzenii lub ceną ;)
    W danej chwili zestawianie 4 rdzeni Intela z serii i7 i 4 rdzeni amd z serii ryzen nie ma sensu jeżeli dzieli je najpewniej 700mhz różnicy. Oczywistym jest, że intel będzie oferował wtedy wyższą wydajność. AMD musi mieć ciekawsze oferty i tyle...

    55

  • DirectX 12 i Vulkan - test nowych API w 7 popularnych grach

    Ocena komentarza: 0
    Jeżeli dobrze pamiętam, to Nvidia miała bardzo podobny narzut (może ciut mniejszy), zanim AMD wydało Mantle. Czytałem wtedy artykuł że Nvidia zwróciła się do Microsoftu (który już wtedy tworzył dx12), aby pomógł im zmniejszyć overhead w grach dx11 dla ich kart (na poziomie sterowników). Współpraca się udała jak widać. To była zwykła kontra i odpowiedź na Mantle.

    70

  • DirectX 12 i Vulkan - test nowych API w 7 popularnych grach

    Ocena komentarza: 18
    Warto dodać, że programiści kilku większych firm pochwalili Dooma i uznali, że jest bodajże pierwszą gra AAA, która może się pochwalić "prawidłowym zaimplementowaniem API niskiego poziomu". Także brawa dla twórców Dooma za to, że nie odwalili fuszerki.

    70

  • Pierwsze testy procesora AMD Ryzen - jest dobrze

    Ocena komentarza: 0
    W sumie jedynie mam obawy co do OC. Skoro celują w 3.4 i w ciągu kilku miesięcy przeskoczyli z 2.8 na 3.15, to można wywnioskować że wolno im idzie poprawianie taktowania i mają z tym trudności. Wyczuwam że finalnie nawet jak dobiją do 3.4 to procesory nie będą się tak wyśmienicie kręciły, myślę że typowe OC będzie na poziomie 4ghz-4.5ghz. Tylko moja opinia, nie hejtuję, to zaledwie obawa.
    Nadal będą to bardzo dobre procesory o ile będą dobrze wycenione, ale jednak byłoby miło wiedzieć szanse na osiągnięcie 5ghz nie używając azotu :D

    98

  • Pierwsze testy procesora AMD Ryzen - jest dobrze

    Ocena komentarza: -4
    Testowane gry i tak używają realnie 4 rdzenie, może z wyjątkiem battlefielda 4 i Wieśka one bodajże 6. Więc te 8 rdzeni, nie jest w nich wymagane, różnice między liczbą rdzeni nie byłyby duże, jakiekolwiek byśmy zaobserwowali.

    98

  • Pierwsze testy procesora AMD Ryzen - jest dobrze

    Ocena komentarza: 0
    Testowane gry i tak używają realnie 4 rdzenie, może z wyjątkiem battlefielda 4 i Wieśka one bodajże 6. Więc te 8 rdzeni, nie jest w nich wymagane, różnice między liczbą rdzeni nie byłyby duże, jakiekolwiek byśmy zaobserwowali.

    98

  • Sonda: jak duży telewizor do gier?

    Ocena komentarza: 0
    Typowy telewizor ma znacznie większy input lag niż monitor więc jest to w pewien sposób odzwierciedlone w cenie.
    Nie bez powodu na ekran do oglądania telewizji mówimy "telewizor" jest do tego najlepiej przystosowany, skupia się bardziej na odtwarzaniu mediów. Monitory zazwyczaj nie mają pierdyliardów funkcji mających polepszyć wyglądów obrazu kosztem opóźnienia. Monitory są stricte do pracy, grania, zastosowań profesjonalnych. Telewizory są do salonu. Nie wierzysz to zadaj sobie pytanie czemu na LANach (nawet konsolowych) korzystają z monitorów :p

    28

  • Forza Horizon 3 - testy wydajności kart graficznych

    Ocena komentarza: 0
    Bardziej zastanawia jak to jest, że gra jest pod Directx 12, który jest znany z tego, że ułatwia wykorzystywanie wielu wątków, a w forzie wygląda to tak, że jeden działa na 100% a reszta w zależności od mocy procesora od 5% do 30%.
    Swoją drogą zgadzam się z Tobą, pewnie port nadal ma kawałki kodu, które sprawdzają się na konsolach, ale na pecetach się nie nadają i powodują problemy. Wychodzi na to, że dx12 wcale nie upodabnia PC do konsol, mimo zapewnień marketingowców ;) o niskim poziomie programowania.

    105

  • Forza Horizon 3 - testy wydajności kart graficznych

    Ocena komentarza: 0
    Może wyciek pamięci ;) Porty, którym nie poświęcono wiele uwagi i są robione na szybko często mają ten problem. Programista nie wyczyścił pamięci dynamicznej, wywołując nową i tak dalej i tak dalej, pamięć się zapycha i czyści dopiero po wyłączeniu gry.

    105

  • Forza Horizon 3 - testy wydajności kart graficznych

    Ocena komentarza: 0
    Tyle, że Apex nie działa w 90fps na konsolach, często spada do 40, na bank 90 nie osiąga no chyba, że mamy ścianę przed sobą.

    105

  • Forza Horizon 3 - testy wydajności kart graficznych

    Ocena komentarza: 0
    Tyle, że Apex nie działa w 90fps na konsolach, często spada do 40, na bank 90 nie osiąga no chyba, że mamy ścianę przed sobą.

    105

  • Sony prezentuje PlayStation 4 Pro - witamy się z 4K [AKT.]

    Ocena komentarza: 0
    Pozostawię to bez komentarza. Nie chce mi się nawet tracić na Ciebie czasu.

    PS sami twórcy stwierdzili, że na 4k natywne nie ma co liczyć...

    166

  • Sony prezentuje PlayStation 4 Pro - witamy się z 4K [AKT.]

    Ocena komentarza: 1
    Litości 22 a średnio 28 to nie 30. Ewidentnie żeby osiągnąć frame rate taki jak na zwyklym ps4 ale w 4k będzie trzeba zjechać mocno z detalami. Będzie im bliżej do pecetowego low niż high lub podwyższyć rozdzielczość tylko trochę i zastosować upscaling do 4k.
    4k zjada dodatkowe 2GB Vram w porównaniu do FULL HD. Więc nie wiem czy te 512mb cokolwiek zmieni. Obecne gry na konsolach już "wymaksowują" dostępny limit i to w FULL HD. Te 512mb nic praktycznie nie da, jeżeli gra pojawi się w 4k to tak jak wyżej napisałem, rozpocznie się cięcie grafiki i tekstur i to spore.
    Optymalizacja pod konsole nic tu nie zmienia, cudów na kiju się nie spodziewajmy. Myślałem, że po licznych porównaniach konsol z 750ti, gdzie ten drugi często wygrywał mamy to za sobą. Optymalizacja na konsole pozwala na większą kontrolę nad zasobami, ale magicznych mocy to ona GPU nie dodaje.

    166

  • Sony prezentuje PlayStation 4 Pro - witamy się z 4K [AKT.]

    Ocena komentarza: 3
    Ta specyfikacja po prostu nie może wyświetlić 4k. Mówcie co chcecie, ale to nadal rx 480 z obniżonymi taktami. Możecie liczyć na coś w rodzaju 1440p (lub ciut wyżej) plus upscaling.
    Już nawet ram (8GB) nie pozwala na to. Te 512mb udostępnionej dodatkowej pamięci nie wystarczy do 4k, czego by nie zrobili. Marketing jak się patrzy. Ciekawe ile z tego było odpalone na pc ;d
    Chociaż cena wydaje się rozsądna, tak czy siak jak dla mnie 1080p i 60fps jest ok, wyżej niż 1440p to już marnowanie mocy według mnie

    166

  • AMD ujawnia szczegóły o mikroarchitekturze Zen

    Ocena komentarza: 9
    Być, może ustawiona była synchronizacja pionowa blokująca ilość klatek do 60. W ten sposób AMD nie wykorzystywało całej mocy układu, ze względu na ograniczenie i dzięki czemu pobór prądu był mniejszy. Takie luźne przypuszczenie, nie hejtujcie..

    55

  • AMD ujawnia nowe informacje o procesorach Summit Ridge "Zen"

    Ocena komentarza: 1
    Nie no nie mam xD Niby stać mnie na intela, ale ich obecne ceny naprawdę, nie są atrakcyjne z mojego punktu widzenia :p

    Napisałem dwa razy bo przeglądarka się zawiesiła i dwa razy wysłała to samo....

    63

  • AMD ujawnia nowe informacje o procesorach Summit Ridge "Zen"

    Ocena komentarza: 4
    Nie no nie mam xD Niby stać mnie na intela, ale ich obecne ceny naprawdę, nie są atrakcyjne z mojego punktu widzenia :p

    63

  • AMD ujawnia nowe informacje o procesorach Summit Ridge "Zen"

    Ocena komentarza: 4
    Hmm, no zobaczymy jak to będzie. Zen według tego co mówią ma moc 8 rdzeniowca intela przy podobnym taktowaniu, ale jeżeli ta obietnica nie zostanie spełniona to wyczuwam spory hejt. Miejmy nadzieję, że to nie obiecanki cacanki i rzeczywiście tak będzie, a także oby cena nie była zbyt duża, osobiście czekam na te procesory tylko przez to, że może się zacząć walka cenowa o klienta, na to właśnie liczę (i zapewne nie tylko ja sam :p ).

    63

  • 3DMark Time Spy - Radeon RX 480 vs GeForce GTX 970 OC

    Ocena komentarza: 9
    Eh.. znów się zaczyna "AMD jest daleko w tyle, wydało kartę która jest na poziomie kart konkurencji sprzed 2 lat !!!!!!".

    Ludzie zrozumcie wreszcie, że taki był wstępny zamysł i do takiego segmentu ta karta miała trafić, to tak jakby powiedzieć, że 1060 też jest w tyle, bo w założeniu ma być wydajności gtx 980 czyli karty z poprzedniej generacji. Logika nie boli...

    Swoją drogą testy trochę biedne.. tylko dwie karty, mało szczegółów.

    88

  • 3DMark Time Spy - benchmark korzystający z DirectX 12 już dostępny

    Ocena komentarza: 0
    Mam r9 270, ale Ci nie przetestuje :p
    Jeżeli Cię to interesuje, to w DOOMie wydajność podskoczyła o 50-100%. Po części też wina braku wsparcia, w postaci braku sterów dla starszych kart pod OpenGL.
    Gdyby AMD miało lepsze stery pod starsze karty, to wtedy pewnie różnica wynosiłaby zapewne około 30-50% zamiast 50-100%.

    39

  • Podkładki Mionix Alioth dla wymagających

    Ocena komentarza: 0
    To już wiadomo, że nic konstruktywnego o podkładkach byś nie napisał tak czy siak :d
    Podkładka zapewnia optymalną pracę sensora, nie psuje biurka, ślizgaczy i zwiększa komfort użytkowania.
    Generalnie każdy wypowiada się o podkładkach w ten sposób, dopóki nie użyje porządnej przez kilka dni.
    Co do ceny, gdyby tyle (69zł) kosztowała wersja L i zapewniała wysoką jakość to byłaby naprawdę ciekawą ofertą.

    6