Avatar użytkownika Kamil

Kam9000

data dołączenia:

Moje komentarze (395)

    • Avatar użytkownika Kam9000
      Kam9000
      Jako użytkownik 240hz monitora TN, po przesiadce ze starozytnej 60hz TN'ki. Stwierdzam ze większość z was nie wie nawet o czym mówi. Naprawdę rozmawianie o czymś takim kiedy się tego na oczy nie widziało i krytykowanie woła o pomstę do nieba. Mogę rozwiać wasze wątpliwości. Czy taki monitor sprawi że będziecie lepiej grać? Tak zgadza się, ale jeżeli znajdzie się ktoś kto jest po prostu lepszy to zabije was nawet na 60hz, to nie cheat. Czy widać różnicę między 144hz a 240hz. Widać, jest dość subtelna, na początku ciężka do zauważenia, ale kiedy przegracie trochę czasu powrót do 144hz będzie widoczny od razu. Wszystko ma tą kropkę nad i w stosunku do 144hz.
      Ludzie zapominają że to nie oczy reagują tylko nasz mózg. Ktoś się śmieje że 3ms różnicy śmiech na sali. Być może. Mogę dodać od siebie że testy "refleksu" w moim przypadku ze zwykłego 60hz do gamingowego 240hz, to przepaść. Różnica to 170ms vs 220ms. 50ms różnicy, matematycznie nawet nie powinno tyle wynosić, ale jak widać wynosi.
      I najważniejsze, 240hz daje przede wszystkim idealny feeling tego gdzie w danym momencie celujesz. Na 60hz a nawet na 144hz masz po ruchu myszką lekkie opóźnienie w odczuwaniu gdzie wylądujesz po tym ruchu "zgadujesz gdzie będzie celownik". Tam nie zgadujesz, ruch widzisz od razu. Kompletnie inne uczucie.
      Czy to Ci potrzebne? Nie, nawet odrobinę, 144hz starczy każdemu zwykłemu graczowi. To tyle, nie bądźcie ignorantami, technologię mam i różnice są widoczne.
      3
      • Avatar użytkownika Kam9000
        Kam9000
        Ale biadolicie, moi koledzy "eksperci". Te konsole są procentowo naprawdę wydajne i to w porównaniu do topowych podzespołów, które są obecnie dostępne dla nasz pecetowców.
        Portowanie Gears 5 trwało niecały miesiąc, wierząc twórcom konsola osiąga poziom wydajności nawet ciut większy niż rtx 2080 (ponad 3 tys złoty). Ile procentowo tutaj osób ma sprzęt który to przebija? 10%? Na dodatek Procesor porównywalny do ryzena 3700x, który kosztuje około 1350zl.
        Szybkie,niemal (bądź) terabajtowe ssd. Wszystko w skrzynce za nie więcej niż 600 dolarów. Nawet biorąc pod uwagę następne generacje kart i procesorów. Nie ma nawet szans, żeby złożyć coś takiego w podobnej cenie.
        Więc jak ktoś chce mówić że te konsole odstają to niech się najpierw zaopatrzy w rtx 2080ti bo tylko ta karta jak na razie odstaje od specyfikacji tych maszynek :p
        2
        • Avatar użytkownika Kam9000
          Kam9000
          No tak zapomniałem każdy pretekst dobry żeby ceny kart z nowszej generacji podbić o kolejne 20 procent.
          Jak cen nie obniżą w stosunku do tego co jest teraz. To spory potencjalny rynek odejdzie do konsol. 10-12tflop navi to nie pitu pitu. Teraz się za niecałe 10tflop płacić każą 2 kafle, a gdzie reszta komponentów? Konsola zapewne koszt 2500zl. No albo w ciągu następnego roku obniżą ceny albo będą mieli zerową sprzedaż. Naprawdę sobie pojechali przez 3 lata rynkowe. Zmiany w cenach minimalne.
          0
          • Avatar użytkownika Kam9000
            Kam9000
            Eeee nie wiem skąd te założenia. Ja np. w ogóle się tym tytułem nie interesuję, a czytając coraz to kolejne newsy (np. o braku odrzutu na pc??? Co za debilny pomysł), tym bardziej.
            Pomijając fakt, że halo na pc kompletnie mi nie podeszło, o ile na padzie daje jako tako satysfakcję, tak na myszce strzelało się dość dziwnie, przynajmniej dla mnie.
            2
            • Avatar użytkownika Kam9000
              Kam9000
              Trochę się rozmarzyłeś, chyba pamiętasz jak z zasady robi się gry na obecne konsole prawda? Zawsze bierze się pod uwagę najsłabszy wspierany sprzęt, a wsparcie tego mocniejszego obecnie polega tylko na podbiciu rozdziałki ewentualnie podbicie rozdzielczości cieni, lepsza okluzja otoczenia. Rozmarzyłeś się nawet i dość sporo. Gry mają chodzić zarówno na starym xboxie jak i na nowym.
              0
              • Avatar użytkownika Kam9000
                Kam9000
                Rozmowy o async compute kiedy karty NVIDII nie obsługują tego standardu sprzętowo. Hmm ciekawe, pewnie następna generacja już będzie miała wsparcie sprzętowe :p
                0
                • Avatar użytkownika Kam9000
                  Kam9000
                  Czyli wychodzi na to, że takt w takt, bardzo podobnie do intela, lecz przez to, że procesory mają znacznie niższe taktowanie niż u konkurenta, dokładają więcej rdzeni w ciut lepszej cenie. Intel nadal jest, królem pojedynczego wątku, ale nowe Ryzen są bardzo atrakcyjne dla typowego Kowalskiego, który nie oczekuje najwyższej wydajności, ale raczej procesora, który będzie się solidnie sprawował za uczciwą cenę.
                  Intel raczej specjalnie nie ucierpi, ale według mnie gigant powinien troszkę spuścić z ceny (miejmy nadzieje, że tak zrobi, im więcej dobrych procesorów w niższej cenie tym lepiej dla nas konsumentów :D ).
                  2
                  • Avatar użytkownika Kam9000
                    Kam9000
                    Są takie co obciążają 95% Liczy się? :D
                    1
                    • Avatar użytkownika Kam9000
                      Kam9000
                      Nie trzeba być geniuszem, żeby domyśleć się czemu tak jest. Odpowiedź jest prosta, procesory Intela są wyżej taktowane od Ryzen (już było tyle przecieków, że to jest pewne).
                      Skoro nie mogą dogonić ich w taktowaniu to muszą zachęcić ilością rdzenii lub ceną ;)
                      W danej chwili zestawianie 4 rdzeni Intela z serii i7 i 4 rdzeni amd z serii ryzen nie ma sensu jeżeli dzieli je najpewniej 700mhz różnicy. Oczywistym jest, że intel będzie oferował wtedy wyższą wydajność. AMD musi mieć ciekawsze oferty i tyle...
                      -5
                      • Avatar użytkownika Kam9000
                        Kam9000
                        Jeżeli dobrze pamiętam, to Nvidia miała bardzo podobny narzut (może ciut mniejszy), zanim AMD wydało Mantle. Czytałem wtedy artykuł że Nvidia zwróciła się do Microsoftu (który już wtedy tworzył dx12), aby pomógł im zmniejszyć overhead w grach dx11 dla ich kart (na poziomie sterowników). Współpraca się udała jak widać. To była zwykła kontra i odpowiedź na Mantle.
                        0
                        • Avatar użytkownika Kam9000
                          Kam9000
                          Warto dodać, że programiści kilku większych firm pochwalili Dooma i uznali, że jest bodajże pierwszą gra AAA, która może się pochwalić "prawidłowym zaimplementowaniem API niskiego poziomu". Także brawa dla twórców Dooma za to, że nie odwalili fuszerki.
                          18
                          • Avatar użytkownika Kam9000
                            Kam9000
                            W sumie jedynie mam obawy co do OC. Skoro celują w 3.4 i w ciągu kilku miesięcy przeskoczyli z 2.8 na 3.15, to można wywnioskować że wolno im idzie poprawianie taktowania i mają z tym trudności. Wyczuwam że finalnie nawet jak dobiją do 3.4 to procesory nie będą się tak wyśmienicie kręciły, myślę że typowe OC będzie na poziomie 4ghz-4.5ghz. Tylko moja opinia, nie hejtuję, to zaledwie obawa.
                            Nadal będą to bardzo dobre procesory o ile będą dobrze wycenione, ale jednak byłoby miło wiedzieć szanse na osiągnięcie 5ghz nie używając azotu :D
                            0
                            • Avatar użytkownika Kam9000
                              Kam9000
                              Testowane gry i tak używają realnie 4 rdzenie, może z wyjątkiem battlefielda 4 i Wieśka one bodajże 6. Więc te 8 rdzeni, nie jest w nich wymagane, różnice między liczbą rdzeni nie byłyby duże, jakiekolwiek byśmy zaobserwowali.
                              -4
                              • Avatar użytkownika Kam9000
                                Kam9000
                                Testowane gry i tak używają realnie 4 rdzenie, może z wyjątkiem battlefielda 4 i Wieśka one bodajże 6. Więc te 8 rdzeni, nie jest w nich wymagane, różnice między liczbą rdzeni nie byłyby duże, jakiekolwiek byśmy zaobserwowali.
                                0