Mój sprzęt

  • Nazwa zestawu: komputer do gier
  • Typ zestawu: komputer stacjonarny
  • Procesor: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz | OC procesora @4.0 GHZ
  • Karta graficzna: nVidia GeForce 500 GTX 570 | Gigabyte GTX 570 Windforce 3x
  • Płyta główna: chipset AMD 770
  • Pamięć RAM: DDR-3 1333 4 GB
  • Dysk twardy: Samsung
  • Dodatkowe informacje: <div>Inne elementy w&nbsp;moim komputerze: zasilacz OCZ ModXStream 700 W Do czego u&#380;ywam zestawu: 3dmark11 performance result 5432 punkty po drobnym overclockingu http://imageshack.us/f/3/3dmark11default.jpg/ </div>

Komentarze

  • Tom Clancy's The Division - testy wydajności kart graficznych

    Ocena komentarza: 1
    Dziwne, że tyle negatywnych opinii jest na temat korporacji Ubisoft. W ostatnim czasie firma ta wypuściła gry co najmniej przyzwoite - Rainbow Six Siege, Assasin's Creed Syndicate, Far Cry Primal czy The Division. Każda gra ma jakieś wady bo nie ma tytułów idealnych, ale trzeba sobie wyobrazić jak bardzo uboższa byłaby branża gier komputerowych gdyby nigdy nie było Ubisoft'u. Ta firma (przeważnie) umie robić tytuły wciągające, z pomysłem. Na przykład Far Cry Primal to bardzo dobre odświeżenie serii.... Co do jakości grafiki, według mnie The Division zajmuje teraz drugie miejsce (po Star Wars Battlefront),

    60

  • Unreal Engine 4 teraz darmowy dla wszystkich

    Ocena komentarza: 0
    No i żeby być "dobrym" producentem gier to powinno ogólnie dużo grać w gry komputerowe, np. jak ktoś chce stworzyć FPS-a to powinien sam też grać w konkurencyjne gry. Trzeba się zastanowić dlaczego gra X została kupiona przez 1 milion użytkowników, a jakaś tam mało znana gra Y dostaje oceny 2/10, ile osób robiło daną grę itp.

    31

  • Unreal Engine 4 teraz darmowy dla wszystkich

    Ocena komentarza: 1
    Od wczoraj Unity 3D 5.0 w wersji Personal Edition jest do pobrania za darmo.

    31

  • Zaginięcie Ethana Cartera - interaktywna opowieść grozy

    Ocena komentarza: 5
    Po pierwsze, nigdzie nie musisz skakać w dół szybu windy, bowiem wejście do kopalni znajduje się w innym miejscu dlatego nie działają klawisze przywołania, a jedyne miejsce w grze gdzie musisz kucnąć to akurat wyjście z kopalni (przeczytaj sobie dowolny poradnik do tej gry). Zresztą w dzień po premierze autorzy poprawili błąd "nieśmiertelności" Prospero po skoku, wydając pierwszy patch do gry.
    Po drugie Alana Wake'a (który według mnie jest też bardzo dobrą grą) robiło studio złożone z dużo większej ilości pracowników w kilka lat niż ośmioosobowe The Astronauts w rok czasu.
    Po trzecie jak sobie wyobrażasz prawdziwe śledztwo ? Przecież to normalne że trzeba szukać dowodów zbrodni na ziemi a nie w powietrzu, akurat akcja dzieje się w leśnych rejonach tak więc poszlaki znajdują się w lesie i przyległych terenach, logiczne ?
    A zagadki są logiczne, bowiem polegają na rekonstrukcji zdarzeń minionych. Akurat w momencie grania dom jest opuszczony, ale w przeszłości nożyczki były narzędziem samobójczej śmierci ojca Ethana (sorry za spoilery ale musiałem). R-E-K-O-N-S-T-R-U-K-C-J-A ! Zapamiętaj sobie to słowo......
    A graficznie to obecnie najlepiej wyglądają gra na rynku, mam porównanie bo mam zainstalowane na dysku Crysis 3, Battlefield 4, Metro Redux, Far Cry 3 i nie mam problemów ze wzrokiem.
    I nie mam też żadnego interesu w tym że staję w obronie Vanishing of Ethan Carter. Po prostu gra jest wybitna i może się obronić sama, a że komuś to przeszkadza że w Polsce robi się coraz więcej gier na światowym poziomie ???

    14

  • Unreal Engine 4: nieprawdopodobne dema odwzorowujące oświetlenie

    Ocena komentarza: 0
    W kwietniu była premiera pierwszej gry zrobionej na Unreal Engine 4. Nazwa tej gry to Daylight. W ostatecznym rozrachunku oprawa graficzna Daylight była delikatnie mówiąc, mocno przeciętna jak na 2014 rok (to już Outlast Whistleblower miał dużo, dużo lepszą jakość wyświetlanej grafiki).

    102

  • Unreal Engine 4: nieprawdopodobne dema odwzorowujące oświetlenie

    Ocena komentarza: 1
    Zapomniałeś dodać, że wiele dem technologicznych Unreal Engine 4 może każdy legalnie sobie przetestować na swoim komputerze za darmo bez kupowania pakietów UDK 4 i forum.benchmark.pl było jednym z PIERWSZYCH NA ŚWIECIE, gdzie można było znaleźć linki do ich skompilowanych wersji, nawet na dsogaming.com był artykuł gdzie w źródle podany był adres do naszego forum:

    http://forum.benchmark.pl/topic/125341-unreal-engine-4-realistic-rendering-room-demo-do-pobrania/

    Co do ograniczeń silnika CryEngine 2 nt. ilość wyświetlanych polygonów, polecam wszystkim eksperymentowanie z programem o nazwie Lumion 4. Jest to świetne narzędzie do tworzenia wizualizacji 3D w czasie rzeczywistym, pozwala na import obiektów w formacie m.in. 3DS, OBJ, SKP, MAX, DAE, DXF, obsługa SSAO, Real Time Planar Reflections, Volumetric Clouds, HDR, Godrays, Bloom, Normal Mapping, Real Time Global Ilumination........ Nie ma ograniczeń co do stopnia skomplikowania geometrii importowanych obiektów 3D oraz ilości tekstur (maksymalna rozdzielczość pojedynczej tekstury to 16k x 16k).
    Do tworzenia wizualizacji fajne jest połączenie programów Agisoft Photoscan (do tworzenia wysokiej jakości obiektów 3D) oraz Lumion.

    102

  • CV dobrego informatyka - jakie powinno być?

    Ocena komentarza: 0
    ZGADZAM SIĘ Z WIELOMA KOMENTARZAMI. MACIE RACJĘ. NA STAN GOSPODARKI W POLSCE OBECNIE SKŁADA SIĘ WIELE CZYNNIKÓW: MENTALNOŚĆ LUDZI W POLSCE, HISTORIA POLSKI, POŁOŻENIE GEOGRAFICZNE...

    ALE DOBRZE BYŁOBY COŚ Z TYM ZROBIĆ...

    JEŚLI W POLSCE JEST PRAWIE 3 MILIONY OSÓB BEZROBOTNYCH, TO POMYŚLCIE JAKA JEST TO ILOŚĆ LUDZI ! NIE MA W POLSCE GRUPY ZAWODOWEJ TAK LICZNEJ JAK BEZROBOTNI !

    JEŚLI KTOŚ NA POWAŻNIE MYSLI O BRANZY IT, TO MAM POMYSŁ: OSTATNIO W WOLNYCH CHWILACH ZAJMUJĘ SIĘ TWORZENIEM MODYFIKACJI DO GIER KOMPUTEROWYCH. ALE MOIM CELEM W PRZYSZŁOŚCI JEST PRODUKCJA WŁASNYCH TYTUŁÓW - OD STRONY TECHNICZNEJ WYSTARCZY DOBRA ZNAJOMOŚĆ ODPOWIEDNICH NARZĘDZI TYPU UNITY ENGINE (ORAZ OCZYWIŚCIE PROGRAMY DO MODELOWANIA 2D ORAZ 3D). WSZYSTKIEGO MOŻNA SIĘ NAUCZYĆ SAMEMU - POD TYM WZGLĘDEM PRACA Z KOMPUTEREM MA WŁAŚNIE PRZEWAGĘ NAD INNYMI ZAWODAMI JAK NA PRZYKŁAD MEDYCYNA. RÓŻNICA JEST TAKA, ŻE OSOBY ZAWODOWO ZWIĄZANE Z IT TWORZĄ LEPSZE PRODUKTY W KRÓTSZYM CZASIE PONIEWAŻ PO PROSTU WIĘCEJ CZASU POŚWIĘCAJĄ NA PRACĘ - AMATORZY I PASJONACI PRZEWAŻNIE PRACUJĄ W INNYCH ZAWODACH I NA ROZWIJANIE SWOICH UMIEJĘTNOŚCI MAJĄ MNIEJ CZASU. ALE NIE WOLNO NIKOGO PRZEKREŚLAĆ - TO ŻE KTOŚ URODZIŁ SIĘ W MNIEJ ZAMOŻNEJ RODZINIE, W MAŁYM MIEŚCIE CZY PO PROSTU TAKA OSOBA NIE MA WSPARCIA WŚRÓD NAJBLIŻSZYCH OSÓB NIE OZNACZA ŻE TEN CZŁOWIEK SIĘ DO NICZEGO NIE NADAJE.

    DLATEGO JEŚLI KTOŚ BYŁBY CHĘTNY DO WSPÓŁPRACY NAD STWORZENIEM NIEZALEŻNEJ GRY KOMPUTEROWEJ - MAM KILKA CIEKAWYCH POMYSŁÓW DOTYCZĄCYCH MECHANIKI ROZGRYWKI - TO ZAPRASZAM.

    52

  • Konsolowy Wiedźmin 3 w 30 klatkach na sekundę

    Ocena komentarza: 0
    Jeśli tak popierasz konsole, to napisz która jest lepsza. Ktoś na forum może jest fanem i posiadaczem tylko Xbox'a 360 a wiele gier cytowanych przez rzekomych konsolowców to tytuły nie związane z X360 np. seria Killzone, Uncharted itp. Tak więc z Waszego toku rozumowania wynika, że trzeba kupić i PS3, i Xbox360 i może jeszcze PSP. A może najlepiej kupić jeszcze PS4 i XONE , no bo na stan dzisiejszy konsole nie są ze sobą kompatybilne. Tak więc żeby być prawdziwym konsolowym fanbojem, trzeba wydać ze 6000 zł na minimum cztery konsole i kolejne 2000 zł na exclusive'y....
    To więcej niż w ciągu ostatnich ośmiu lat wydałem na dwa komputery i oprogramowanie do nich...

    179

  • Konsolowy Wiedźmin 3 w 30 klatkach na sekundę

    Ocena komentarza: 1
    Na to też jest rada - myślę, że gra będzie dobrze zoptymalizowana, a jesli nie to najwyżej modderzy szybko usuną wilki z gry :)
    Rozumiem, że konsolowcy nie mają komputerów PC w domu skoro ukazują taką nienawiść do tych urządzeń...

    179

  • John Carmack oficjalnie opuścił id Software - ojciec Dooma w Oculus VR

    Ocena komentarza: 1
    Dla zainteresowanych polecam świetną książkę Masters of Doom, z której można w szczegółach wyczytać kulisy ID Software od początku istnienia firmy (1991) do końca 2001 roku (oraz o tym co robili w latach 80. XX wieku jej założyciele ). Ciekawe są różnego rodzaju anegdotki z życia John'a Carmack'a czy John'a Romero (głównego designera ID Software w latach 1991-1996).

    22

  • Radeon R9 270 vs GeForce GTX 660 – co lepsze do grania Full HD?

    Ocena komentarza: 3
    Co kilka miesięcy premiery nowych modeli kart graficznych. Żeby jeszcze tak dobrze było z wyborem gier...
    Nie ma dużego wyboru co do tytułów oferujących bardzo wysoką jakość oprawy graficznej: Crysis 3, Metro Last Light, Battlefield 4, FarCry 3, Hitman Absolution, Max Payne 3, Armed Assault 3, Shadow Warrior remake, Tomb Raider 2013, GRID 2...
    To tylko pierwsza dziesiątka, a powinno byc conajmniej dwa razy tyle tytułów do których się nada choćby ten GTX 660.
    Po co kupować te karty, skoro ktoś gra tylko w rozdzielczości maksymalnej 1920x1080 ?
    Sa też inne znane tytuły takie jak np. Assassin's Creed 3, Mafia 2, Splinter Cell Blacklist, Sleeping Dogs czy Batman Arkham City, mają dobrą oprawę ale "nie powalają na kolana".
    Jeśli by nie było nowych kart to da się zrozumieć to,że producenci po prostu projektują tytuły pod kątem starszych GPU i nie mogą sobie pozwolić na dodawanie lepszych efektów wizualnych. Ale w tej sytuacji co jest teraz ?
    Watch Dogs i The Division jeszcze nie wiadomo dokładnie kiedy będzie ich premiera, a reszta komercyjnych firm nadal tworzy na Unreal Engine 3 albo jeszcze lepiej na Source czy ID Tech 3 (jak twórcy serii COD).
    Te nowe karty chyba produkują dla ludzi, którzy mają naprawdę wiekowe komputery sprzed ładnych 10 lat i chcą sobie pograc w nowsze tytuły. A tak jak ja mam GTX 570 od prawie trzech lat to nie ma do tej pory tytułu, który by na 1920x1080 naprawdę "zdławił" ilość klatek/s, oferując jednocześnie oprawę godną nowej generacji. Zobaczymy co będzie w 2014 roku...

    42

  • Microsoft planuje wydawać więcej gier na PC

    Ocena komentarza: 2
    Oznacza to, że będą ekskluziwy na platformę Windows 8 - tak aby kupować gry i jednocześnie mieć pretekst do kupowania nowych "okienek". Szkoda, bo przyzwyczaiłem się do Windows 7.
    A tak mówiąc ogólnie, rynek PC ma się dobrze, mimo występowania negatywnych zjawisk typu piractwo itp. Teraz powstaje więcej gier niż w latach 90. XX wieku i jakościowo też nie jest gorzej - kiedyś też były gry bardzo dobre i słabe, tak samo dzisiaj- oprócz produkcji nudnych, niegrywalnych jest też wiele pozytywnych tytułów, a co gorsza są to gry niedocenione np. w tym roku na przykład Outlast, Magrunner Dark Pulse, Eleusis, Shadow Warrior.
    A co do innego tematu na topie: Battlefielda 4, dla mnie kampania single player w tej grze to taki grywalny benchmark - całość można ukończyć w kilka godzin, ale oprawa graficzna w wielu miejscach powala na kolana. Mimo tego Crysis 3 i CryEngine 3 są jednak na stan dzisiejszy bardziej zoptymalizowaną technologią, ponieważ Crysis 3 ma także rozległe poziomy i wizualnie prezentuje się na podobnym poziomie, lecz ma mniejsze wymagania sprzętowe, zwłaszcza w kwestii zasobów pamięci RAM.

    24

  • Activision zadziwia wymaganiami sprzętowymi CoD: Ghosts

    Ocena komentarza: 0
    Oczywiście gdyby gra wymagała minimum 8 albo 12 GB pamięci, to szanse na uruchomienie na 4GB drastycznie spadną, ale te 6GB dają duże szanse.
    Co innego jak gra wymaga np. DirectX 10, to wtedy trzeba mieć karte z minimum DX10 i nic nie da kombinowanie.

    76

  • Activision zadziwia wymaganiami sprzętowymi CoD: Ghosts

    Ocena komentarza: 0
    Ja osobiście mimo wszystko postaram się najpierw uruchomić grę na swoich 4 GB pamięci. I wydaje mnie się, że nie będę musiał dokupywać więcej pamięci.....Co najwyżej poziomy będą się dużej ładować i czasem będą "chrupnięcia" podczas gameplay'a....
    To już ilość pamięci graficznej jest ważniejsza, bo przy jej niedoborze są widoczne odczuwalne skutki, a tak.... pamięć operacyjną zawsze mozna zwolnić, np. usuwając niepotrzebne programy z Autostartu czy wyłączając niektóre procesy systemowe...
    Szkoda, że premiery Watch Dogs oraz Routine przesunięte ba 2014 rok......

    76

  • Alien Rage - kosmiczny przeciętniak

    Ocena komentarza: 2
    Na Zachodzie ta gra otrzymuje oceny wyższe niż u nas... Może oceniamy Alien Rage zbyt surowo ?

    21

  • Zmarł Tom Clancy - pisarz i współtwórca gier z serii Rainbow Six i Ghost Recon

    Ocena komentarza: 8
    Z gier sygnowanych jego nazwiskiem najwięcej frajdy przyniosły mi : pierwszy Rainbow Six Vegas z 2006 roku i trzeci Splinter Cell Chaos Theory z 2005 roku. Obie gry jak na swoje czasy były naprawdę bardzo dobrze dopracowane pod wieloma względami. Poza tym całkiem niezły był zeszłoroczny Ghost Recon Future Soldier. Teraz czekam na The Division.

    12

  • Crytek zapowiada nową wersję silnika CryEngine - zobacz pierwsze demo technologiczne

    Ocena komentarza: 8
    Mimo że PS3 i Xbox360 były w 2006 roku bardzo zaawansowanym technologicznie spzętem dostępnym w sprzedaży, to jednak w praktyce nigdy nie ukazała sie żadna gra, która by lepiej wyglądała na konsolach niż jej odpowiednik na PC (przynajmniej jak o takim tytule nie słyszałem). Nawet pierwszy Lost Planet czy Oblivion lepiej prezentują się na PC. Tak więc jeśli komuś zależy na podziwianiu graficznych fajerwerków to tylko PC, konsole są to platformy dla wygodnych graczy którzy raczej wyżej cenią grywalność niż jakość wizualną.

    76

  • Światowa premiera gry Metro: Last Light - pierwsze oceny wyglądają bardzo obiecująco

    Ocena komentarza: 0
    Kolejny ciekawy artykuł:
    (..)

    71

  • Światowa premiera gry Metro: Last Light - pierwsze oceny wyglądają bardzo obiecująco

    Ocena komentarza: 0
    Mam wrażenie, że kilku użytkowników wypowiadających się w tym temacie to tak naprawdę jedna osoba. No ale nikt nie zabroni nikomu mieć multikonta...
    Były oczekiwania i Metro Last Light rzeczywiście jest pod wieloma względami lepszym tytułem niż Metro 2033.

    |||||||||||||||||||
    *************************************************************
    ***************TA GRA TO DZIEŁO SZTUKI I TECHNIKI. *************
    *************************************************************
    |||||||||||||||||||

    71

  • Światowa premiera gry Metro: Last Light - pierwsze oceny wyglądają bardzo obiecująco

    Ocena komentarza: -1
    A która gra na PC urywa, nie licząc żadnego z Crysis'ów ani FarCry 3 ?
    Ludzie cieszcie się że Metro Last Light w ogóle pojawiło się, bo po tych problemach z wydawcą THQ wcale nie było do końca pewne czy gra będzie miała swoją premierę. A gra ma swoje wymagania w pełni uzasadnione, gdyż nie ma w niej tzw. "fałszywej geometrii".
    Tutaj mam cytat z niedawnego wywiadu z Andriejew Prochorowem:

    Pytanie:
    "Wymagania sprzętowe gry Metro 2033 na PC były astronomiczne. Czy to niedopracowanie optymalizacji czy też graficzna część była tak trudna i jak to będzie z Metro: Last Light? "

    Odpowiedź:
    "Jeden z najbardziej gorących momentów to problem ze sterownikiem pod karty serii GeForce. Nvidia nie zdążyła wypuścić nowy sterownik “pod naszą grę” … to po pierwsze. Gra w najmniejszym stopniu nie pomagała graczowi w automatycznym dostosowaniu poziomu grafiki, a to niedobrze – to po drugie. Gra wchodziła na konsolę Xbox 360 przy FPS nie mniejszym niż 30 klatek. Już wtedy konsola była o wiele słabsza od średniej klasy PC – to po trzecie! W międzyczasie fani przysyłają nam prośby takiego oto rodzaju: “optymalizujcie grę, proszę, bo inaczej na wysokich ustawieniach, chwilami FPS spada u mnie poniżej 60 klatek”. Szczęka nam opadła: to ile trzeba do pełni szczęścia? To po czwarte – zawyżone oczekiwania graczy wobec posiadanego komputera. Po piąte – grafika “ciężka”: u nas mało sztucznej (fałszywej) geometrii w odróżnieniu od innych gier. Trzeba zaznaczyć, że to zarówno plus jak i minus… Z jednej strony w trybie 3D “wyprzedzamy całą planetę “, ponieważ wszystko zostało uczciwie wymodelowane, co od razu widać w tym trybie. Z drugiej jednak strony – cały ten system, rzecz jasna, wyciska siódme poty z komputera. I po szóste – myślę, że grafika jednak nie była zoptymalizowana w 100%. A co teraz? Wszystko powinno być dobrze. Jest automatyczne dostosowanie się poziomu grafiki. Przy dobrej woli można oczywiście włączyć wszystko i tym samym spalić nasz “młynek do kawy”. Mam nadzieję, że ze sterownikami problemów nie będzie. Jesteśmy już bardziej doświadczeni w dziedzinie optymalizacji."

    Cały wywiad:
    (..)

    71

  • Światowa premiera gry Metro: Last Light - pierwsze oceny wyglądają bardzo obiecująco

    Ocena komentarza: 3
    Koneserów i tak zainteresuje tylko jedna opcja graficzna czyli detale Very High. Ale rzeczywiście firma mogłaby się bardziej postarać w kwestii ulepszenia menu oraz opcji gry. Zwłaszcza, że znowu słyszałem o braku możliwości zmiany FOV, nawet poprzez edycję pliku user.cfg.
    Co nie zmienia faktu, że Metro Last Light to godny rywal Crysis'a 3 w sprawie najlepszej wizualnej produkcji na PC.

    P.S. Wczoraj NVIDIA wypuściła nowe tech-demo o nazwie FaceWorks.

    71

  • Najbardziej pożądane gry czekające nas jeszcze w 2013 roku

    Ocena komentarza: 0
    Ostatnio Techland zapowiedział nowa grę o nazwie Hellraid.
    A oto link do oficjalnej strony gry :
    http://hellraid.com/about.html

    70

  • Minimalne, rekomendowane oraz optymalne wymagania sprzętowe gry Metro: Last Light

    Ocena komentarza: 0
    U mnie odwrotnie - Metro 2033 na max detalach na PC bardziej właśnie przypomina gre pecetową - na konsolach nie ma gier o takich "ostrych" teksturach, a jeśli chodzi o Metro 2033 wydane na X360 to ta wersja jest podobna do pecetowej na najniższych detalach.
    Premiera gry za 25 dni, więc........

    77

  • Tomb Raider: grafika na PC vs Xbox 360 vs PS3

    Ocena komentarza: 0
    Dzięki za fachową odpowiedź - ciesze się, że od niektórych userów można się więcej dowiedzieć niż od redaktorów. Niestety na wielu stronach internauci nadal wypisują o portach, co rzeczywiście może wprowadzać w błąd innych. Ale za co dostałem tyle minusów ? Za to że napisałem w imieniu innych czy za to że nie przedstawiłem swojej opinii ?

    50

  • Tomb Raider: grafika na PC vs Xbox 360 vs PS3

    Ocena komentarza: -9
    Czyli można wywnioskować że jakość grafiki na PC vs konsole zależy od umiejętności/decyzji producentów gier. Widocznie silnik CryEngine 3 jest lepiej zoptymalizowany - lepiej zużywa zasoby sprzętowe , więc różnice pomiędzy platformami są bardzo duże. A w przypadku Tomb Raidera jest to typowy port z konsoli na PC-ty. Powyższe tezy są podstawie komentarzy innych userów - ja nie grałem jeszcze w Tomb Raidera 2013, natomiast w Crysis 3 grałem tylko na PC.

    50

  • Dokładna data premiery gry Metro: Last Light

    Ocena komentarza: 14
    Zostało 2,5 miesiąca. Czas szybko zleci. Nie wiem czy Wy tez macie takie wrażenie, że im jesteście starsi tym czas "szybciej" Wam płynie ?

    23

  • Unigine Valley: pobierz malowniczy benchmark i zbadaj wydajność swojego komputera

    Ocena komentarza: 0
    Może jakiś motyw widoczny w Samaritan demo będzie ukazany w jakiejś grze od Epic Games w przyszłości ? Podobna sytuacja była z UE 3.0, gdzie w 2004 roku był pierwszy zwiastun tej technologii, scena podobna do wydanego dwa lata później Gears of War.

    126

  • Unigine Valley: pobierz malowniczy benchmark i zbadaj wydajność swojego komputera

    Ocena komentarza: 0
    .........przełomem.

    126

  • Unigine Valley: pobierz malowniczy benchmark i zbadaj wydajność swojego komputera

    Ocena komentarza: 0
    W 2006 roku NVIDIA udostępniło Adrianne demo, już wtedy można było, korzystając z Geforce serii 8, osiągnąć pewien stopień realizmu. No ale wielokilometrowe przestrzenie bogate w detale zużywają wielokrotnie więcej mocy obliczeniowej niż dopracowany pojedynczy model ciała ludzkiego. Zresztą silnik Unigine istnieje od 2005 roku, obecne możliwości są tylko rozwinięciem tej technologii (np. dodanie teselacji, SSAO itp.) tak więc wiadomo było że Valley nie będzie .

    126

  • Unigine Valley: pobierz malowniczy benchmark i zbadaj wydajność swojego komputera

    Ocena komentarza: 1
    Wypowiedz się jakie są według Ciebie najlepsze pod względem jakości wizualnej gry, benchmarki lub dema technologiczne.

    126

  • Unigine Valley: pobierz malowniczy benchmark i zbadaj wydajność swojego komputera

    Ocena komentarza: 0
    Akurat ja napisałem że nie chodzi o "miodność" tekstur, tylko o "miodności" innych aspektach graficznych.
    Teraz wypowiedz się jaki jest Twoim zdaniem najlepiej obecnie jakościowo dopracowany program komputerowy (słowo 'program" może oznaczać zarówno grę, jak i demo technologiczne czy benchmark).

    126

  • Unigine Valley: pobierz malowniczy benchmark i zbadaj wydajność swojego komputera

    Ocena komentarza: 0
    Dla mnie Samaritan demo się nie liczy, bowiem na jego temat istnieją tylko materiały wideo. Jak będzie on dostępny do pobrania w wersji binarnej to wtedy będzie można go brać poważnie pod uwagę.

    126

  • Unigine Valley: pobierz malowniczy benchmark i zbadaj wydajność swojego komputera

    Ocena komentarza: 2
    Najnowszy 3DMark jest bardziej zaawansowany technologicznie od Unigine Valley, natomiast Valley jest zdecydowanie bardziej efektowny i efektywny pod względem wizualnym. Czyli to oznacza że zastosowana technologia nie zawsze musi iść w parze z jakością oprawy wizualnej. No i  benchmarki od Unigine mają tą przewagę nad produktami Futuremark, iż jest dostępna w nich opcja Free Camera (można samodzielnie eksplorować renderowaną scenę 3D). Czyli podsumowując: moim skromnym zdaniem najlepszy do tej pory benchmark od fińskiego Futuremark to jednak poprzedni 3DMark11 ( pokryty rdzą wrak oraz "tonące" w blasku zachodzącego słońca starożytne ruiny jak dla mnie były i są najbardziej zbliżone do realizmu ), z kolei od rosyjskiego Unigine oczywiście numer jeden dla mnie od tej pory to Valley (Heaven mimo ostatniego podrasowania - wersja 4.0 - tylko miejscami zachwyca, całościowo nie robi tak dużego wrażenia). W Fire Strike z tegorocznego 3DMark'a też jest kilka ciekawych efektów, jak zniekształcenia symulujące efekt gorącego powietrza czy efekty cząsteczkowe - tekstury obiektów są tylko i "aż" przyzwoite, bez dużej rewelacji. W Valley tekstury z bliska też nie powalają na kolana, ale cieszy taka "miodność" - duża liczba obiektów bogatych w detale, efekty świetlne itp. Dla koneserów polecam też benchmarki: Gugila Real Time Shader, Passion Leads Army DX11 oraz dema technologiczne NVIDIA Human Head, NVIDIA Medusa, Quest 3D Azure Temple (rok temu znalazłem też benchmark o nazwie Hotel, tylko że teraz nie moge znależć aktywnego linku, ale jakby ktos był zainteresowany to moge wrzucić bo mam ten program nagrany na płytę DVD).

    126

  • Nowy benchmark Futuremark 3DMark - data premiery, zrzuty ekranu i galeria testów

    Ocena komentarza: 1
    No nareszcie premiera za kilka dni.

    11

  • Zadaj pytanie Cevatovi Yerli - prezesowi CryTec - studia tworzącego grę Crysis 3

    Ocena komentarza: 2
    Chyba że mam pytanie niezwiązanie bezpośrednio z grą Crysis 3 - mianowicie w jakie gry grali bracia Yerli w latach 90. , na jakich grach sie wychowali i co spowodowało że postanowili założyć firmę.
    A co do Crysis 3 niech robią swoje- na pewno będzie to dobra gra.

    70

  • Zadaj pytanie Cevatovi Yerli - prezesowi CryTec - studia tworzącego grę Crysis 3

    Ocena komentarza: 4
    Ja nie mam pytań - niech Crytek robi swoje.

    70

  • Crysis 3 będzie najlepszym benchmarkiem przez co najmniej 2 lata - Cevat Yerli

    Ocena komentarza: 1
    W lutym premiera Crysis 3 a w marcu będzie Metro Last Light. Jestem bardzo zadowolony z obydwu wydarzeń. Duża dawka grywalności w bardzo dobrej oprawie audio-wizualnej. Czego ja mam więcej oczekiwać od twórców ? Jedyne co mnie w tej chwili brakuje, to chyba tylko nadmiaru wolnego czasu aby te wszystkie chociaż ostatnie premiery ukończyć.
    Pozdrowienia dla Cevata Yerliego. Nie znam gościa osobiście, ale koleś jest w porządku.

    106

  • Sapphire Radeon HD 7750 Ultimate - test pasywnej karty graficznej

    Ocena komentarza: 0
    Recenzja bardzo dobra.

    33

  • Dokładna data premiery gry Crysis 3

    Ocena komentarza: 0
    Mam pytanie czy ktoś testował może paczkę tekstur MalDo dla Crysis 2 w najnowszej wersji 4.0 ??? Czy jest duża różnica względem oficjalnego texture packa od Cryteka ?

    59

  • Wymagania sprzętowe gry Crysis 3 - minimalne, zalecane i maksymalne

    Ocena komentarza: -1
    Jeśli ktoś lubi ambitne tytuły to niech pogra w grę pod tytułem Miasmata. Ta gra może pretendować do miana największego odkrycia 2012 roku.

    219

  • Zamawiając pre-order gry Far Cry 3 otrzymasz dwie dodatkowe misje jako bonus

    Ocena komentarza: 3
    Dwie dodatkowe misje tylko ? Phi.........
    To już można od dawna preordery zamawiać w sklepie Skidrowa albo Reloaded i to w atrakcyjnej cenie.....
    A na poważnie, gdybym miał sie bawić w jasnowidza, to Hitman Absolution będzie wspaniałą grą. Z kolei FarCry 3 to juz większa niewiadoma, no ale trzeba życ nadzieją że będzie dobrze.

    17

  • Przerażający Slender Man w darmowych grach Faceless, Slender: Arrival i The Legend

    Ocena komentarza: 0
    http://forum.benchmark.pl/topic/54197-slender-darmowa-gra-kandydatem-do-miana-najlepszego-horroru-2012-roku-wersja-nieoficjalna/

    dowiedziałem się że premiera Metro Last Light znowu została przesunięta na marzec 2013, niestety

    5

  • Polska premiera gry Medal of Honor: Warfighter - pierwsze oceny nie są zbyt dobre

    Ocena komentarza: 2
    Czym Medal of Honor Warfighter w pecetowej wersji wybija się ponad przeciętność ? (czytaj: co ratuje tą grę od tytułu Największe Rozczarowanie Roku 2012):

    1. W końcu to kolejny "medal", tak więc dla samej nazwy wiele osób będzie chciało zagrać, gdyby to miało inny tytuł to gra na pewno nie sprzedałaby lepiej

    2. W ciągu ostatnich kilku miesięcy nie było jakiś znaczących premier w kategorii gier FPS, tak więc "wygłodniali" fani gatunku na pewno z niecierpliwością czekali na premierę

    3. Po trzecie, dobra oprawa wizualna. W sumie to dla mnie jedyny znaczący plus Warfightera. Pod tym względem wygląda mniej więcej na poziomie Battlefielda 3.

    86

  • Ogromny świat Far Cry 3 w nowym wideo z gry

    Ocena komentarza: 14
    Czekam z niecierpliwością na premierę Far Cry 3 , Hitman Absolution oraz Metro Last Light.

    90

  • Premiera gry Doom 3 BFG Edition - zwiastun, minimalne i zalecane wymagania sprzętowe

    Ocena komentarza: 0
    Chodzi mi o to, że Lost Mission korzysta z tekstur podstawki Doom'a 3.

    91

  • Premiera gry Doom 3 BFG Edition - zwiastun, minimalne i zalecane wymagania sprzętowe

    Ocena komentarza: 3
    Zastanawiam się nad jedną sprawą. Skoro Doom 3 z 2004 roku był wydany na trzech płytach CD-ROM i po instalacji zajmował na HDD, o ile pamiętam, nieco ponad 1,5 GB , natomiast dodatek Resurection of Evil ważył około 800 MB, to nawet przyjmijmy że obie w oryginalnej formie ważyły łącznie maksymalnie 2,5 GB . A z tego co wiem to BFG Edition waży ponad 4 GB. Co wchodzi w skład tych dodatkowych półtora gigabajtów ? Bo chyba nie te Lost Missions, czyli kilka dodatkowych poziomów, które, co widać po zwiastunach, korzystają w większości z tych samych tekstur co w oryginale. Z drugiej strony jednak skoro tekstury są gorsze, no to co jest grane ?

    91

  • Gra Metro: Last Light bez trybu multiplayer

    Ocena komentarza: 1
    Gra Metro: Last Light bez trybu multiplayer.....................ale za to single-player z kapitalną oprawą audio-wizualną.

    14

  • Dwuprocesorowa karta VTX3D HD7990 z 6 GB pamięci dla najbardziej wymagających graczy

    Ocena komentarza: 2
    "WOW 6GB ram pogram we wszystko przez 5 lat".
    Jak będzie dalej taki zastój w rozwoju grafiki komputerowej (chodzi mi o praktyczne wykorzystanie, bowiem DX11 czy OpenGL 4 istnieją ale nadal tylko niewielka część ich możliwości jest prezentowana w najnowszych tytułach ), to może cytowane zdanie okaże się prawdziwe. 6 GB pamięci ? Hmmmmmmmm.............

    47

  • Wydajność CF 6850 przed i po zmianie platformy z AMD na INTELA

    Ocena komentarza: 0
    I jakoś ciężko uwierzyć, że po zmianie procesora na Intel zniknęły mikroprzycięcia.

    204

  • Wydajność CF 6850 przed i po zmianie platformy z AMD na INTELA

    Ocena komentarza: 1
    Ja nadal uważam, że jeśli ktoś chce kupić w Polsce wydajny i opłacalny sprzęt do grania to najlepsze rozwiązanie w obecnej chwili to duet czterordzeniowy procesor AMD plus karta graficzna NVIDIA z serii 400/500/600. Procesory Intela mimo wszystko mogłyby być troszeczkę tańsze.

    204