Gry

Unreal Engine 4 teraz darmowy dla wszystkich

przeczytasz w 1 min.

Firma Epic Games postanowiła udostępnić najnowszą wersję swojego silnika. Wszystkim. Za darmo.

Unreal Engine 4 darmowy

Unreal Engine 4 to silnik dający niezwykle duże możliwości i wykorzystujące go gry (pełną listę znajdziecie tutaj) wyglądają przeważnie naprawdę świetnie. Tym bardziej miłą niespodzianką jest najnowsza zapowiedź firmy Epic Games: Unreal Engine 4 właśnie zostało udostępnione publicznie, za darmo, dla wszystkich i ze wsparciem technicznym w formie aktualizacji.

Firma Epic Games postanowiła udostępnić silnik Unreal Engine 4 wszystkim zainteresowanym. Możemy zatem wykorzystać go do tworzenia gier, projektów architektonicznych, filmów, animacji czy wizualizacji do technologii rzeczywistości wirtualnej. Silnika używać możemy za darmo, chyba, że na stworzonym dzięki niemu produkcie zarobimy więcej niż 3 tysiące dolarów brutto – wówczas oddamy Epic Games symboliczne 5 proc. dochodów.

Unreal Engine 4 to silnik wykorzystywany w grach – od niezależnych po tytuły AAA. Obsługuje wszystkie najważniejsze platformy – zarówno pecety, jak i konsole, a nawet urządzenia mobilne. Ważną cechą jest też struktura w stu procentach bazująca na kodzie C++. Ponadto, UE4 to pełny ekosystem – narzędzia, źródła, dokumentacje, platforma marketplace z szablonami innymi elementami oraz forum.

Na początku ubiegłego roku silnik Unreal Engine 4 został udostępniony wszystkim chętnych w ramach subskrypcji (19 dolarów za miesiąc). Teraz Epic Games poszło o krok dalej i z aktualizowanej na bieżąco platformy wszyscy mogą korzystać zupełnie za darmo. Ci, którzy kiedykolwiek wykupili abonament natomiast otrzymają 30 dolarów do wykorzystania w Unreal Engine Marketplace.

Zarejestruj się i pobierz Unreal Engine 4
Zarejestruj się i pobierz Unreal Engine 4

Źródło: UnrealEngine, SlashGear, Koola

Komentarze

31
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Amitty
    13
    no i teraz nikt nie powie że ładnie wyglądająca gra to koszty silnika :) tylko pomysł i wykonanie :)
    • avatar
      Konto usunięte
      7
      Ja już pół dnia kompiluje różne części silnika pod Linuksem. Teraz edytor kompiluje w czasie działania jakieś 2500 skryptów cieniujących.
      A kompiluje to wszystko dlatego, że jestem ciekawy.
      • avatar
        UKBIB2012
        4
        czy jest do tego jakaś instrukcja jak zacząc ?? jakis poradnik ?
        • avatar
          Konto usunięte
          1
          http://www.dsogaming.com/news/unreal-tournament-new-update-introduces-first-high-resolution-textured-map/

          Wydali teraz nawet alphe nowego UT, grafika niczego sobie
          • avatar
            Konto usunięte
            1
            "Sorry, there's nothing to see here right now. We're busy building this site. Please come back later."
            • avatar
              Skullek
              1
              No tak przecież nie można ściągnąć i pobawić się jeden dzień i zrobić tą śmieszną wysepkę. Nie ściągaj silnika , najpierw ściągnij Maye pobaw się 2 lata i dopiero możesz sprawdzić możliwości UE4 broń boże wcześniej...

              Nie wiem skąd biorą się takie umysły jak ModeratorChodziWRurkach
              • avatar
                bbodex
                1
                Po zarejestrowaniu się pokazuje komunikat:
                "Sorry, there's nothing to see here right now. We're busy building this site. Please come back later."
                • avatar
                  pentaggon
                  1
                  Od wczoraj Unity 3D 5.0 w wersji Personal Edition jest do pobrania za darmo.
                  • avatar
                    Atak-Snajpera
                    0
                    I tym sposobem silnik Unity idzie do piachu ;) Z tego co czytałem to ludzie piszą że generalnie Unreal Engine 4 jest bardzo miły w użytkowaniu czego nie można było powiedzieć o CryEngine. Ludzie wytykają że tzw. "workflow" jest znacznie lepsze w U4. Epic ma szanse tym posunięcem zdominować rynek silników. Teraz to chyba z 50% gier mniejszych studiów będzie lecieć na U4. Taki Hatred także na nim działa.
                    • avatar
                      UKBIB2012
                      0
                      W maxie i maya nie ma problemu dla mnie z modelami budynków i przedmiotów oraz innych pierdół z otoczenia gorzej z postaciami , ciekawi mnie jak się robi taki model broni co działa i strzela to mnie interesuje ... Maxa całego nie obczaisz w dwa lata , by zanimować postać i pokryć ją skórą i ubraniami trzeba raczej kilka ładnych lat doświadczenia więcej , no chyba ze jakiś model motion c jest za free pod postacią edytora ... bo jesli budowac postac od podstaw to razem z nauką raczej dłużej , co innego pluginy kupne itd itp

                      ...więc pytanie podstawowe czy przy pomocy tylko u4 da się zrobić grę od podstaw
                      • avatar
                        baca130
                        0
                        A ja i tak wolę Unity 3D, skoro już dobrze znam się na nim to nie chce mi się uczyć następnego.
                        • avatar
                          pentaggon
                          0
                          No i żeby być "dobrym" producentem gier to powinno ogólnie dużo grać w gry komputerowe, np. jak ktoś chce stworzyć FPS-a to powinien sam też grać w konkurencyjne gry. Trzeba się zastanowić dlaczego gra X została kupiona przez 1 milion użytkowników, a jakaś tam mało znana gra Y dostaje oceny 2/10, ile osób robiło daną grę itp.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Ze względu na konsole taka grafika jest nierealna. Może za 10 lat.