Karty graficzne

Benchmark Final Fantasy XV kontra GeForce GTX 1080 Ti

opublikowano przez w dniu 2018-02-02

Firma Square Enix udostępniła benchmark Final Fantasy XV - która to ma zadebiutować na PC już w marcu.

Wszyscy fani japońskich erpegów z pewnością czekają na pecetową premierę Final Fantasy XV (chyba, że mają konsolę). Przypomnijmy, że wersja PC stworzona we współpracy z NVIDIĄ będzie charakteryzować się lepszą oprawą graficzną. W ruch pójdą technologie Gameworks - Flow poprawi dynamiczne efekty ognia i dymu, VXAO wzbogaci głębię, a HairWorks, ShadowWorks i Turf Effects pozwolą tworzyć realistyczne efekty włosów, cieni i roślinności. Poza tym można liczyć na wsparcie Ansel i ShadowPlay Highlight. Dodatkowo gra zaoferuje wysokiej jakości oprawę dźwiękową dzięki obsłudze Dolby Atmos.

Japończycy chwalą się obsługą 4K (a nawet 8K), ale równocześnie w benchmarku nie można wybrać rozdzielczości QHD (2560 x 1440) - miejmy nadzieję, że w pełnej wersji gry będzie inaczej. Jest to również jeden z tych tytułów, w którym zaimplementowano obsługę HDR (10).

Sam benchmark ma niewiele opcji - mamy trzy ustawienia jakości grafiki, rozdzielczość i możliwość uruchomienia gry na pełnym ekranie lub w oknie. Wynik podawany jest w punktach, ale jako, że jesteśmy chytrzy, nagraliśmy materiał z benchmarka przy włączonym programie Fraps (wyłącznie do wyświetlania pomiaru klatek na sekundę).

Materiał z gry zgraliśmy za pomocą zewnętrznego grabbera, a konkretnie AverMedia Live Gamer Portable 2 Plus. Wykorzystaliśmy zgrywanie wideo bezpośrednio na kartę SD (Full HD, 60 klatek na sekundę). W bój poszła platforma spełniająca zalecane wymagania producenta do rozdzielczości 4K / HDR, a więc wyposażona w procesor Intel Core i7 7700K i kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti.

Na początek sprawdziliśmy działanie gry w ustawieniach wysokich i rozdzielczości Full HD (rozdzielczość 4K wkrótce!):

W takiej konfiguracji gra może działać nawet z szybkością 120 klatek na sekundę, ale i potrafi zwolnić do 60 fps. Benchmark możecie pobrać z oficjalnej strony.

Źródło: Square Enix, informacja własna

marketplace

Komentarze

33
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    UWAGA

    Od ustawień "High", z automatu włączają się: NvidiaFlow, NvidiaHairWorks, NvidiaTerrainTesselation, NvidiaTurf - co widać po wynikach.
    Gra robiona pod nVidię, więc na Radkach, oprawę graficzną najlepiej konfigurować ręcznie by selektywnie ominąć owe skrajnie nieoptymalne dla GCN wynalazki.
    Zaloguj się
  • avatar
    A gdzie tabelka z wynikami?

    EDIT: a no skoro byla tylko 1 konfiguracja i rozdzielczosc sprawdzona to fakt, nie ma czego pokazywac...
    Zaloguj się
  • avatar
    A gdzie opcja w ankiecie - To nie jest Final Fantasy na jakie czekałem!?
  • avatar
    Assassins.Creed.Origins-CPY

    mówi wam to coś ?
    Zaloguj się
  • avatar
    Jezu jak ta gra wygląda, normalnie port z konsoli, skąd i na co te wysokie wymogi?
    Zaloguj się
  • avatar
    Wynik był słaby u mnie na ustawieniach standard bo tylko ~3360 w fhd przy radeonie 480 ale z drugiej strony jak na 10 letnie cpu i tylko 6 gb ramu to jestem zadowolony. Liczby klatek na sekundę nie sprawdzałem jednak dla mnie na oko było wystarczająco płynnie. Nie wiem czy to wina mojego zestawu ale często się pojawiały małe chrupnięcia.
  • avatar
    A dlaczego gra znów nie obsługuje konfiguracji wielokartowych i tutaj mam na myśli karty Nvidii...???
  • avatar
    RX 580 High ok 40 spadki do 16 HEH 4690k 4,4GHz
  • avatar
    Crysis to to nie jest ;-)
  • avatar
    W konfiguracji : MSI 1080Ti Intel I7700k benchmark w rozdzielczości 4k "High" uzyskał 4563 pkt szybkość od 39-83 klatek na sekundę zdarzyło się 20 fps zobaczymy po premierze czy coś się zmieni w optymalizacji
  • avatar
    Tetris w 4k też wyglada rewelacyjnie,a ta gra jest po prostu brzydka
  • avatar
    No i co te cyferki ci powiedziały?
    Jaką widzę uzyskałeś dzięki poznaniu finalnego wyniku iluś tam tysięcy?
    Co to ci dało?
  • avatar
    Grafika niczego sobie, ale przez bardzo mocne AA wszystko jest rozmazane. Dopiero jak dałem downsampling z 4K, to obraz był dostatecznie ostry aby normalnie dostrzec wszystkie detale i docenić grafikę w tej grze. Trawa robi duże wrażenie, włosy postaci również, czy ogrom terenu na widoku, a wszystko ma też ciekawą stylistykę grafiki. Oczywiście w 4K wydajność średnia 45fps na high to nie jest ideał, ale jeśli pełna wersja będzie chodzić podobnie, to na padzie spokojnie mógłbym w to grać dając locka na 30 fps. Co do jeszcze tych efektów Nv, to nie zauważyłem jakiegoś znacznego spadku wydajności z nimi (tryb high). Wydajność bez tych efektów Nv jest tylko troszeczkę lepsza (tryb standard). Jedyny minus odnośnie grafiki (oczywiście poza rozmazanym AA) to pop up obiektów/cieni, te pojawiają się stanowczo za blisko.
  • avatar
    ustawienia standard (detale jak na konsoli) i high (zawiera bzdury od nvidii).....roznica nei wielka w grafice a klatki lecą na łeb....na moim 1070 high nie potrafi utrzymac 60fps w fullhd ;/...na standard juz wszystko fruwa 70-100fps...
    Zaloguj się
  • avatar
    FF XV ma zdecydowanie kiepski stosunek jakości grafiki do wymagań sprzętowych. Ponadto bardzo przeszkadza mi brak wyboru QHD w benchmarku, bo właśnie w takiej rozdzielczości zamierzam grać.