Technologie i Firma

Business Intelligence w praktyce. System Targit w Cross Jeans.

przeczytasz w 2 min.

Cross Jeans zdecydowało się na wdrożenie systemu raportowania Targit. Oto jak nowe rozwiązanie usprawniło funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

itintegro

Cross Jeans, międzynarodowe przedsiębiorstwo odzieżowe, zdecydowało się wdrożyć system ERP Microsoft Dynamics NAV, jako odpowiedź na dynamiczny rozwój firmy i wzrost potrzeb w zakresie systemów IT. Niemniej przed implementacją kompleksowego rozwiązania, wdrożony został nowy system raportowania, który usprawnił przepływ informacji w polskim oddziale firmy.

Partnerem Cross Jeans przy uruchamianiu systemu ERP była firma IT.integro, która wdrożyła najpierw narzędzie Business Intelligence Targit, a następnie system ERP Microsoftu. Przyjrzyjmy się jak wyglądał proces uruchamiania systemu Targit oraz jak udoskonalene zostały mechanizmy wewnątrz firmy.

Jednym z powodów zdecydowania się na wdrożenie systemu ERP były problemy z raportowaniem. Zajmował się tym tylko jeden analityk, a reszta pracowników nie miała dostępu do struktury raportów. Duża odpowiedzialność i mnóstwo obowiązków w rękach jednej osoby stwarzała ryzyko utraty płynności i transparencji podejmowanych działań.

Trudności sprawiały też same raporty, a konkretnie ich ilość, gdyż zajmowały one kilkaset arkuszy Excel. Powyższe problemy sprawiły, że najpierw wprowadzono system Targit, by ustandaryzować strukturę raportów, a dopiero później dokonano migracji na system ERP.

Targit oferuje wiele rozwiązań, wsród których warto zwrócić uwagę na Daily sales. Jest to rozbudowany raport, który codziennie pokazuje informacje z poprzedniego dnia oraz wysyła je do centrali. Następnie, ewentualne uwagi centrali dotyczą już konkretnych aspektów, a nie stanu ogólnego. Narzędzie to pozwala między innymi na analizy z punktu widzenia lokalizacji, wyników finansowych czy asortymentu. Umożliwia również rozbudowane porównania z wcześniejszymi okresami funkcjonowwania firmy.

Innym ciekawym narzędziem jest Profitability. Program ten umożliwia stworzenie zaawansowanego raportu sprzedażowego. Do zbieranych danych sprzedażowych dodawane są koszty, takie jak płace czy czynsze, co pozwala na analizę zysku netto.

Największą poprawą po implementacji systemu Targit jest usprawnienie raportowania. Każdy pracownik z dostępem do programu ma możliwość samodzielnego przygotowania raportu na własne potrzeby. Innymi słowy, do raportowania nie jest już potrzebny analityk ani programista.

Usystematyzowane raportowanie podniosło również jakość agregowanych danych i ich wiarygodność. Cross Jeans zyskało możliwość analizy efektów nowych kampanii marketingowych od razu po ich wprowadzeniu, co pozwala sprawniej reagować na ewentualne trudności.

Na przykładzie Cross Jeans widać, że sprawny system raportowania podnosi wydajność przedsiębiorstwa i wprowadza pozytywne zmiany w procesach biznesowych. Dostosowywanie systemów IT w miarę rozwoju przedsiębiorstwa jest niekiedy wymogiem, pozwalającym zachować spójność i optymalną szybkość przepływu informacji wewnątrz firmy, usprawniając przy tym planowanie działań marketingowych.

Źródło: IT.integro

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!