Gry komputerowe

Crytek zaimplementuje obsługę Mantle API w silniku Cryengine

przeczytasz w 1 min.

Wprowadzenie Mantle API do silnika graficznego Cryengine to kolejny krok milowy dla tej technologii firmy AMD.

CryEngine 3 logo

Koncern AMD nawiązał współpracę technologiczną ze studiem Crytek, czego efektem będzie dodanie natywnego wsparcia dla Mantle API w najnowszej wersji Cryengine, a więc jednego z najlepszych silników do gier, który napędza produkcje już od 2004 roku.

Mantle API sprawia, że tworzenie gier na PC jest bardziej efektywne niż kiedykolwiek do tej pory. Ta wprowadzona w listopadzie 2013 roku technologia usprawnia komunikację pomiędzy procesorem a układem graficznym. W ten sposób zwiększana jest ogólną wydajność komputerów w grach poprzez eliminowanie efektu tzw. wąskiego gardła w przekazywaniu danych oraz lepsze wykorzystanie istniejących podzespołów. Warunkiem jest tutaj wykorzystanie akceleratora graficznego bazującego na architekturze GCN (Graphics Core Next).

„AMD jest zachwycone możliwością zapewnienia obsługi Mantle ogromnej grupie graczy i twórców gier, którzy wykorzystują Cryengine studia Crytek” – powiedział Ritche Corpus, Director w dziale ISV Gaming and Alliance w firmie AMD. – „AMD i Crytek wspólnie przecierają nowy szlak dla branży graficznej, ażeby API komunikujące się bezpośrednio z architekturą sprzętu lepiej wykorzystało możliwości zaawansowanych kart graficznych AMD znajdujących się w komputerach graczy”.

Sprawne połączenie technologii Mantle API oraz silnika Cryengine pozwala deweloperom gier na przyspieszenie opracowania produkcji dla komputerów i wydobycie z nich niespotykanej wydajności. Ponadto pozwoli ono licencjobiorcom Cryengine przygotować studia deweloperskie na przyszłość zdecydowanie bardziej skupioną na bliskiej komunikacji oprogramowania z podzespołami, czyli wizji, której pionierem jest AMD.

„Crytek szczyci się z zapewnienia silnikowi Cryengine najnowszych i najbardziej imponujących możliwości renderingu” – powiedział Cevat Yerli, założyciel, CEO oraz President w studiu Crytek. – „Poprzez zaadaptowanie technologii Mantle silnik Cryengine otrzyma niskopoziomowy dostęp do sprzętu, co umożliwi uzyskanie niezwykłej efektywności, wydajności i kontroli nad nim.”

Źródło: AMD, YouTube

Komentarze

38
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    sadys
    24
    nono brawo crytek - najpierw zapowiedz portu na linuxa ( open gl ) a teraz mantle :)
    • avatar
      Dazuo
      15
      Nvidia, teraz to ty musisz wziąć się do roboty!
      • avatar
        Konto usunięte
        7
        AMD się rozpędziło, i to bardzo pozytywnie, cry engine z mantle będzie śmigać.
        • avatar
          ALEKS_D_RAVEN
          5
          Jestem pod wrażeniem, tylko tak dalej.
          • avatar
            simon96
            4
            Jeśli mantle dalej będzie się rozwijać to amd ładnie zgarnie rynek kart, dla graczy, którzy nie chcą za dużo wydać. Pasjonaci nadal będą pakować w high-end, ale przeciętny Kowalski (o ile będzie wiedział co to mantle i jak to włączyć) kupiłby i3 + porządną grafikę, albo nawet same APU. Intel wtedy by nie chapał takiej kasy z procków.
            • avatar
              gregotsw
              4
              No to ładnie. Niedługo wszystkie liczące się studia i producenci przyklepią Mantle. Mamy już EA, Square Enix(Tomb Taider, Yhief, Hitman, Deus Ex, Dungeon Siege), BioWare(Mass Effect, Dragon Age, Neverwinter Nights), a teraz Crytek.

              Być może współpracujący blisko z Crytek Ubisoft także zechce wprowadzić Mantle do większej liczby tytułów?

              Wtedy praktycznie cały rynek gier będzie opanowany przez Mantle. Teraz już wiadomo dlaczego prace nad DX 12 nabrały rozpędu...


              Ciekawe tylko jak długo Nvidia będzie udawała, że nic się nie stało. Mogliby też przyklepać Mantle - zyskaliby na tym wszyscy konsumenci.
              • avatar
                MarTum
                1
                Teraz się skończą pytania czy pójdzie na tym Crysis :P
                • avatar
                  Geriavit
                  1
                  Zacnie się zapowiada. Bardzo mi się podoba wpływ pogody na otoczenie. Miło gdy woda od wiatru faluje, a szczególnie fajnie wygląda ostatnia scena gdy woda od słońca wysycha:)
                  • avatar
                    skalak23
                    0
                    Pare screnów DX v Mentle

                    http://forum.hardwarepal.com/battlefield-4-mantle-vs-directx-image-quality-comparison/
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      -2
                      No teraz wszyscy tak chwala AMD :D czekam na słowa skruchy od panów znawców którzy tak mocno kłócili się że "AMD to dziadostwo " pamietacie jak mówiłem "AMD IS FUTURE" ? :D jesteście tam panowie ?
                      • avatar
                        Balrogos
                        -2
                        Jak ostatnio napisałem że interesuje mnie mantle jako wydajniejsze API od DrectX to mnie zminusowali :
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Blad logiczny: "bliskiej komunikacji oprogramowania z architekturą".

                          PS. Ciekawy artykul.
                          • avatar
                            SoundsGreat
                            0
                            No niech działają, bardzo dobrze! Może to mnie przekona do Radka, bo przez ostatnie lata GTX wypadały lepiej - Keplery za stosunek wydajność/pobór prądu, Fermi były ogólnie wydajniejsze, nawet jeśli niedopracowane, a jeszcze wcześniej był GTX280 i 8800, które robiły co chciały (szczególnie ten starszy). Z drugiej strony jak AMD wydało świetne karty, to ceny jakoś specjalnie nie spadły. Teraz niby idą łeb w łeb, ale już dostępność kuleje. Ciągle było coś, co sprawiało że łatwiej było sięgnąć po GF.