Na topie

Far Cry 5 i dedykowane sterowniki dla kart Radeon

Autor:

Szef strefy Komputery

więcej artykułów ze strefy:
Komputery

W jakim stopniu sterowniki dedykowane danej grze poprawiają jej wydajność? Sprawdzamy na przykładzie Far Cry 5.

  • Far Cry 5 i dedykowane sterowniki dla kart Radeon
A A

Zwykle w przeddzień premiery największych hitów producenci układów graficznych szybko aktualizują sterowniki, tak by nowe gry działały jak najlepiej. Podobnie było z Far Cry 5.

Postanowiliśmy przeprowadzić szybki test i sprawdzić jak o graczy Far Cry 5 zadbała firma AMD. Przetestowaliśmy grę za pomocą wbudowanego benchmarka na sterownikach w wersji 18.3.2 i 18.3.4 (dedykowanych Far Cry 5).

Wykorzystaliśmy Radeona Vegę 64, a konkretnie niereferencyjny model ASUS ROG Strix RX VEGA64 OC. Grę przetestowaliśmy w rozdzielczości 2560 x 1440 przy użyciu ustawień ultra oraz niskich.

Różnice pomiędzy ustawienia ultra i niskimi są widoczne, ale nie ogromne. Najlepiej je widać na przykładzie cieniowania i odbić wody.

Far Cry 5 – 2560 x 1440, ustawienia ultra
[kl./s.]

18.3.4 76
63
18.3.2 73
60
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Far Cry 5 – 2560 x 1440, ustawienia niskie
[kl./s.]

18.3.4 91
77
18.3.2 86
72
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Poprawa wydajności nie jest może gigantyczna, ale całkiem przyzwoita, więc cóż... jeśli zapomnieliście o zaktualizowaniu sterowników do najnowszej wersji, może pora zrobić to teraz.

Źródło: informacja własna

Odsłon: 2895 Skomentuj newsa
Komentarze

4

Udostępnij
  1. Sharimsejn
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-04-12 19:35

    Ciut późno moim zdaniem ale lepsze to niż nic.

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-04-12 21:58

      nvidia blokowała prace nad sterownikami przed premiera

      true story

      Skomentuj

  2. Vaclav
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-04-13 11:04

    Co za czasy. kiedyś można było regulować jakość grafiki od 10 do 100%. Teraz ze 100% robi się 70 (thx konsole!) a regulacja odbywa się w przedziale 50-70.

    Skomentuj

  3. Gatts-25
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-04-13 20:26

    Musisz jeszcze trochę wytrzymać bo to co pokaże przynajmniej przyszła konsola SONY PS5 będzie powrotem suwaka na PC do 100% z czego konsola już w podstawowej wersji będzie oferowała jakość ,którą na PC trzeba było by ustawić suwak na poziomie 150%.
    Ciesz się ,że AMD wpadło na tak wspaniały plan ,żeby GPU modularne w końcu mogło ujrzeć światło dzienne i także za kooperację SAMSUNG/IBM i GF ,które także będą miały swój wkład w tym bo INTEL z pewnością zakładał ,że nowa litografia od GF ujrzy światło dzienne dopiero na przełomie 2021/2022 a tutaj co jedna głowa to nie trzy.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!