Gry komputerowe

Zobacz zaawansowane możliwości fizyczne silnika PhysX w grze Hawken z gatunku FPS i MMO

z dnia 2013-02-04
Damian Szymański | Redaktor serwisu benchmark.pl
78 komentarzy Dyskutuj z nami

NVIDIA wciąż promuje swoją technologię PhysX

hawken gra wygląd technologia nvidia physx efekty fizyka

Mniej znane studio Adhesive Game we współpracy z firmą NVIDIA opublikowało materiał wideo ze swojej najnowszej gry Hawken, na którym prezentuje efektownie wyglądające działanie technologii PhysX.

O technologii PhysX ostatnio nieco ucichło, jednak za sprawą wspomnianego materiału wideo, NVIDIA stara się pokazać graczom, że rozgrywka z włączonymi efektami fizycznymi jest znacznie bardziej atrakcyjna. Hawken jest grą tworzoną przez Adhesive Game, o której po raz pierwszy usłyszeliśmy w ubiegłym roku. Jest to produkcja FPS z gatunku sieciowych gier MMO, a co ważne zgodnie z pojawiającymi się nowymi trendami jest dostępna w trybie Free to Play (F2P).

W grze Hawken gracz zasiada za sterem potężnego mecha, ogromnej, opancerzonej kroczącej maszyny, której zadaniem jest destrukcja wrogich jednostek. Gracz jako pilot musi stale rozbudowywać i unowocześniać swojego mecha, zarządzać, a także dostosowywać według swoich upodobań.

Gra ma być swoistym połączeniem Mech Warrior z Counter-Strike? O tym czy to faktycznie możliwe, możecie przekonać się sami, grając w otartych beta testach nowej produkcji za darmo. Aby tego dokonać, należy założyć konto na stronie playhawken.

Wracając jednak do tematu, NVIDIA wraz z twórcami produkcji zaprezentowała możliwości silnika fizyki PhysX, jakie będziemy mogli uświadczyć w grze Hawken. Już niedługo do gry trafi nowy patch wprowadzający obsługę wspomnianej technologii liczonej przez CPU (APEX) lub przez GPU GeForce i kilka innych nowości. Tak czy inaczej, zobaczcie sami, jak prezentuje się gra Hawken wykorzystująca silnik graficzny Unreal Engine 3,5 wraz z technologią NVIDIA PhysX - wszystko na poniższym materiale wideo.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Źródło: PlayHawken, GeForce

marketplace

Komentarze

78
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ta. Nie dało by się tego osiągnąć bez physx. No normalnie niemożliwe :)
    Zaloguj się
    30
  • avatar
    Cóż, w grze online albo będą wszyscy wyłączać, albo porobią się podziały, na tych co mają efekty (i widzą mniej, gorzej) i na tych bez efektów (widzą więcej, mniej jest dymu, fruwających kawałków, etc). W końcu kto by chciał grać z efektami, jeśli po drugiej stronie gość będzie bez i przez to będzie mieć przewagę...
    Zaloguj się
    28
  • avatar
    Max Payne mial lepsza fizyke (cz 1) od tego.
    Patrzac na filmik uwazam ze chyba specjalnie ubrzydzono wersje bez PhysX aby dzieciaki ktore to ogladaja naciagaly starego na karte od zielonych
    Zaloguj się
    13
  • avatar
    Ale łajno. Jeden i ten sam bezsensowny efekt cząsteczkowy powtarzany do znudzenia i jeszcze niby zaawansowana fizyka, a na mapie nic się nie niszczy. LOL
    Jeszcze muszą porównywać po 5 razy to samo ujęcie żeby w ogóle zauważyć coś innego. Porażka w 100%. W 2004 Ageia miała lepsze pokazówki, a nVidia jedynie wprowadziła totalną stagnację w dziedzinie fizyki w grach. Do pieca z wytatuowanym Chińczykiem.
  • avatar
    Troche swiatelek, ale gdzie zaawansowana fizyka i zniszczenia? :-(

    Jesli to ma byc PhysX to ja dziekuje i postoje czekajac na gry wykorzystujace naprawde potencjal sprzetu na rynku.
    Zaloguj się
    12
  • avatar
    Przypomina mi to sytuację za starych dobrych lat, jak w raz z kumplem graliśmy po kablu RS przerzuconym przez okno w któregoś z pierwszych need for speed.

    "ej stary nic nie widzę, przez ten padający śnieg"
    "?? Jaki śnieg"
    "no ten co mi się rozpłaszcza notorycznie na szybie"

    Zgadnijcie... ja miałem Voodoo2 z którym gra wyglądała ładniej... i czasami przeszkadzała.

    Sądzę że większość "pro" graczy i tak bajery wyłączy. W dużej mierze ograniczają widoczność.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ach ta marketingowa papka... Wali w budynek i się sypie, a normalnie nie... tyle że w obu przypadkach budynek stoi dalej taki sam. Czyli na logikę wersja bez physx jest bardziej realna. To samo z gruntem. Gdy efekty są włączone sypie się pod nogami i porównanie do gry bez - ale jak ma się cokolwiek sypać skoro droga po przebiegnięciu mecha jest taka sama w obu przypadkach. Czyli pytanie: co sypie się pod nogami mecha, skoro to nie jest grunt? Pytanie dodadtkowe: dlaczego mechy są tak stare, że się aż sypią? A może to sprawka Krecika? :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Szczerze to te latające cząsteczki jak się stoi przy wierzy czy jak strzela się przeciwnikowi w tarczę skutecznie zasłaniają cel lub ewentualne miejsce skąd może się on pojawić. W każdym FPS liczy się możliwość pierwszego ataku a takie nie wiadomo co bardziej przeszkadza niż czyni grę "fajniejszą". Podejrzewam że większość graczy FPS wyłącza np cienie czy inne rzeczy w grach tylko po to aby mieć lepszy widok, widzieć dalej czy tym podobne. Ja np teraz w becie Cry3 wyłączyłem motion blur dzięki czemu mogę dostrzec przeciwników będąc cała czas w ruchu.

    Jedyną tak naprawdę rzeczą którą bym zatrzymał w ustawieniach to te cząsteczki po rozwaleniu przeciwnika lub po strzale w jakiś beton itd. bo nawet te cząsteczki co się tworzą podczas chodu wyglądają raczej śmiesznie.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ale się uśmiałem z tą fizyką, ktoś dobrze napisał że lepsza była w max payne a co dopiero w painkiller, tam była fizyka to było czuć a tutaj więcej cząsteczek czegoś czego tak na prawdę niema?
    Zaloguj się
  • avatar
    Z tego co widać i słychać to rzadko kiedy da się grać na nv z włączoną fizyką dlatego moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem takiej sytuacji jest Hybrid PhysX czyli Amd dla grafiki i Nv dla fizyki. Sam stosuje takie rozwiązanie i jestem zadowolony oraz nie dostrzegłem żadnych problemów ze spadkiem płynności w grze. Dodam że grając tylko na karcie Nv z uruchomioną fizyką otrzymałem piękny pokaz slajdów.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak zwykle Nvidia kasę dała to physx jest ehhhh. Te efekty bawią tylko dzieci (mówię poważnie tylko dzieci się tym jarają). Nie są warte spadku wydajności i utrudniają grę. Są lepsze silniki fizyki i nie zjadają aż tak wydajności i oooo chodzą na każdym kompie. Tak sztuczne ograniczanie z poziomu sterowników, aby tylko geforce'y mogły to obsłużyć to kompletne dno i nie powodują żadnej ewolucji w dziedzinie fizyki w grach, bo przecież chyba nie zrobią osobnych gier, bo ktoś ma radeona, a ktoś geforce'a. Także physx byłby wykorzystywany szerzej kiedy wszyscy przesiedli się na geforce'y co nigdy nie nastąpi. Havok Engine i tyle. Ageia obsługiwała i radeony i geforce'y i fizyka była super.
  • avatar
    Nie mam nic przeciwko wykorzystywaniu fizyki w grze, ale dodane do Hawken efekty sa zwyczajnie brzydkie i od czapy. Dlaczego ze zniszczonego, palacego sie mecha unosi sie jakas zolta mgielka - ni to plomienie, ni stado much. Rozumiem, ze NVidia stworzyla jakies ciekawe efekty czasteczkowe, ale one tutaj kompletnie nie pasuja. Podobnie jak pokazany na koniec efekt sypania sie czesci/brudu z kroczacego robota - ani to realistyczne, ani estetyczne.
  • avatar
    Do osób które kupiły nowe karty od AMD , PhysX można zainstalować na Radkach :)

    [LINK]http://www.youtube.com/watch?v=HzEVixM-L4s[/LINK]
    Zaloguj się
  • avatar
    dało by sie to osiągnac bardzo podobny efekt za pomoca skryptow bez obciazenia procesora i bez obciazenia grafiki (zauważalnego) tylko ze kazdy strzał np w osłone wyglądał by tak samo lub miałby kilka wersji animacji . W praktyce nie zauważyłbyś rożnicy , ale od czasu do czasu Nvidia zapewnia sobie takie "demo pokazowe" gdzie wręcz brak jest animacji tam gdzie ona powinna być , a z włączonym physX wszystko jest bo efekt jest realizowany na innej zasadzie ;).

    tak sie robi marketing i pieniadze bo kto nie chce takich pieknych efektow jak w physX , gdy bez niego tych efektow brak

    Tak wogole mam nv juz 3 rok z physX i w praktyce to KUPA , także nie dajcie się wkręcic w to.
  • avatar
    Ani ta gra ani tym bardziej wygląd i jakosć tych efektów do mnie kompletnie nie przemawia. Sztucznie to wyglada a i na starych gierkach niejednokrotnie takie efekty bez ,,fizix'' da sie znależć i to nawet lepiej wykonane. Dla mnie kicha.
  • avatar
    To jest silnik fizyki buahahahaha,można to nazwać silnikiem tylko widocznej fizyki.Jak by był tylko physX w grach to zamiast np. wpaść na beczkę przeszli byśmy przez nią ale spoko TO JEST FIZYKA !! ;]
    Zaloguj się
  • avatar
    Dało by się osiągnąć podobny efekt za pomocą skryptów czy np Havoka z tym że jakoś producenci gier nie kwapią się do tego nie wiedzieć czemu ? Wystarczy popatrzeć na efekty fizyki w grze Borderlands II Prawda jest taka że NV przynajmniej coś robi w tym kierunku dodając w wielu grach efekty PhysX czego nie można powiedzieć o konkurencji,która woli psioczyć na coś czego nie ma od lat i mieć nie będzie.
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Są ludzie którzy mają po 3/4 x GTX580 lub GTX680 opcjonalnie 2xGTX590 lub 2x GTX690 i ich to wali czy mają włączony physX czy nie.
    Ludzie ze słabymi kompami zawsze będą marudzili na physX.
    Jak się komuś nie podoba to niech nie włącza.

  • avatar
    Jak byście mieli kompy co to pociągną w 60-100 fpsach i łacza 100-200mbit na pewno byście grali z physX a że nie macie to musicie pocisnąć nvidii z zazdrości z zawisci aj głupi jesteście aż żal mi was, takie to typowe zmieszać z błotem co czego się nie może mieć lub coś co się nie podoba.
    Zaloguj się
    -6
  • avatar
    Mało co widać przez te wszystkie latające śmieci ładnie wygląda ale mało praktyczne w tego typu grach
  • avatar
    Niektórzy będą fapować bo im gruz podczas chodzenia po suchym asfalcie się sypać będzie jak nvidia zrobi na physx taki efekt chociaż w rzeczywistości coś takiego miejsca mieć nie powinno
  • avatar
    Bo to się wlacza żeby pooglądać ale jak sie nabija fragi to się tak ustawia grafikę żeby jak najwiecej klatek było i jak najmniej lagów.
  • avatar
    Mechy nie istnieją więc skąd wiesz że kilkunasto tonowy mech jak by stąpał nie kruszyl by asfaltu, płytek czy innego podłoża.
  • avatar
    No to skoro aż tyle się zyskuje po odpaleniu physXa to ja podziękuję.

    W zasadzie gra nie wygląda ani trochę lepiej. A że trochę odłamków tu czy tam się posypie raczej nie przekona nikogo do zakupu karty z physXem.

    Osobiście nawet tego nie włączam bo w takich wypadkach jak ten powyżej efekty są przesycone, sztuczne i zbyt zwracające na siebie uwagę.