Ciekawostki

Prawie Wolfenstein w 600 liniach kodu - zgadnijcie jaki to język zanim klikniecie

opublikowano przez Karol Żebruń w dniu 2016-01-20

Gdy pozbawimy grę obsługi skomplikowanych procedur wspierających oświetlenie czy renderowanie obrazu, kod będzie znacznie prostszy

AWK Wolfenstein kod

O tym, że optymalizacja kodu jest bardzo ważna nie tylko ze względu na jego czytelność, wie każdy kto liznął choć trochę programowania. O tym jak potężne mogą być języki skryptowe, zapewne też słyszeliście. Za pomocą skryptów sterowane są na przykład ogromne teleskopy astronomiczne.

Oto demonstracja możliwości jakie tkwią w znanym użytkownikom linuxa bardzo przydatnym narzędziu AWK, które dedykowane jest przede wszystkim manipulowaniu danymi w plikach tekstowych.

Kod w AWK, który można pobrać z tej strony liczy tylko, czy aż 600 linii. Jest napisany schludnie co ułatwia rozgryzienie działania poszczególnych procedur. A efekt? To gra, która przypomina legendarnego Wolfensteina. Oczywiście nie mamy tu grafiki 3D z wysokiej rozdzielczości teksturami, a jedynie 3D symulowane za pomocą kolorów i znaków ASCII.

AWK Wolfenstein
Tak wygląda Wolfenstein w AWKu

Najszybciej efekty mogą zobaczyć użytkownicy Linuxa, którzy muszą jedynie zainstalować (jeśli już nie mają zainstalowanego) interpreter AWK i wykonać skrypt. Poniżej polecenia jakie trzeba wydać by zainstalować gawk (wymagana wersja 4 lub nowsza), pobrać skrypt AWK i uruchomić go.

Polecenia AWK

Źródło: Hack A Day

marketplace

Komentarze

11
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Lepsze niż battlefield, a shadery jak w call of duty.
    Zaloguj się
  • avatar
    Słabo.

    W asemblerze na MS-DOS można to zrobić z teksturą w 128 bajtach (to mniej niż post na twitterze):
    http://finalpatch.blogspot.com/2014/06/dissecting-128-byte-raycaster.html

    W HTML5 można to zrobić w 256 bajtach (to mniej niż ten post):
    http://www.p01.org/wolfensteiny/

    A w 4 kilobajtach można już zrobić na MS-DOS wolfa ciężkiego do odróżnienia od oryginału:
    http://www.pouet.net/prod.php?which=6799
    Zaloguj się
  • avatar
    To jest karygodne wklejać obrazek z tekstem, którego nie można skopiować. Co ciekawe jeszcze zapisany w .gifie, w beznadziejnej rozdzielczości i powiększony. Za to powinni odcinać pewną część ciała :)

    J
  • avatar
    Kąsole zachomawoaly ten rozwuj.
  • avatar
    Tu jest wideło:
    http://www.rom-game.fr/news/1974-Wolfenstein+-+600+lignes+de+code+AWK+suffisent+!.html
  • avatar
    Tak z 10-15 lat temu był taki projekt gdzie gra 3D podobna do Quake zajmowała jakieś groszowe ilości miejsca na dysku po czym sama generowała tekstury w ramie i całość wyglądała naprawdę przyzwoicie. Jakoś tak później ślad po tym zaginął. Ktoś pamięta jak to się nazywało?
    Zaloguj się