Na topie

Netflix i inne usługi w Polsce mogą podrożeć - plan opodatkowania „cyfrowych gigantów”

Autor:

Szef strefy Ciekawostki

więcej artykułów ze strefy:
Ciekawostki

Polski rząd planuje wprowadzenie „sprawiedliwego opodatkowania cyfrowych gigantów”, czego ostatecznym efektem może być wzrost cen usług, takich jak Netflix, HBO GO czy Spotify.

  • Netflix i inne usługi w Polsce mogą podrożeć - plan opodatkowania „cyfrowych gigantów”
A A

Netflix i HBO, Spotify i Tidal, a także Google i Facebook – między innymi na te firmy mogą zostać nałożone dodatkowe podatki w Polsce. Takie są plany rządu, a nietrudno domyślić się, że efektem może być wzrost cen cyfrowych usług w naszym kraju.

„Nowa Piątka” - źródła finansowania

Zacznijmy jednak od początku. Rząd Prawa i Sprawiedliwości zaprezentował ostatnio „Nową Piątkę” – zbiór pięciu projektów socjalno-rozwojowych (to 500+ na każde dziecko, trzynasta emerytura, zwolnienie z podatku od pracy osób do 26. roku życia, zmniejszenie stawki PIT do 17 proc. i modernizacja sieci połączeń autobusowych). Pojawiły się naturalnie pytania o to, skąd na to wszystko znajdą się pieniądze, a rządzący udzielili odpowiedzi.

Źródłami finansowania mają być: zmniejszenie luki VAT (4-6 mld zł rocznie), ograniczanie luki CIT (4-6 mld zł rocznie), cyfryzacja administracji publicznej (2-3 mld zł rocznie), uszczelnienie NFZ (1-2 mld zł rocznie), uszczelnienie Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (2-3 mld zł rocznie), impuls fiskalny (3-6 mld zł rocznie) oraz – punkt, który w tym momencie interesuje nas najbardziej – opodatkowanie cyfrowych gigantów (1 mld zł rocznie).

Sprawiedliwe opodatkowanie cyfrowych gigantów

Na twitterowym koncie Kancelarii Premiera odnajdujemy wyjaśnienie, że dodatkowy miliard złotych rocznie trafi do budżetu jako efekt wprowadzenia „sprawiedliwego opodatkowania zysków, jakie globalne firmy generują w Polsce, oferując usługi cyfrowe”. Wśród tych ostatnich wymieniane są reklamy w Internecie, ale także serwisy typu VOD (wideo na życzenie) i pozwalające na strumieniowe odtwarzanie muzyki.

Do pierwszej kategorii kwalifikują się między innymi firmy Google i Facebook. Reklamy są jednym z głównych źródeł ich przychodów, z których rozliczają się jednak poza naszym krajem (co zresztą od dłuższego czasu budzi kontrowersje). W tym przypadku trudno jednak mówić o możliwych konsekwencjach dla zwykłych użytkowników. Co innego jednak w pozostałych przypadkach.

Tidal, Spotify, HBO GO czy Netflix zdrożeje?

Z przedstawionej informacji wynika bowiem, że do płacenia większych podatków w Polsce zobowiązani byliby również właściciele usług multimedialnych, takich jak Netflix czy HBO GO w przypadku wideo oraz Spotify czy Tidal, jeśli chodzi o muzykę. Serwisy te cieszą się w naszym kraju sporym zainteresowaniem, więc rzeczywiście mogą być dobrym źródłem finansowania. Trudno jednak wyobrazić sobie scenariusz, w którym nie wiąże się to ze wzrostem stawek abonamentowych dla użytkowników.

W sieci proponowane zmiany nie zostały przyjęte zbyt pozytywnie, a w możliwym wzroście abonamentu za usługi cyfrowe niektórzy internauci widzą ograniczanie dostępu do kultury. Podzielacie to zdanie?

Źródło: Kancelaria Premiera na Twitterze, Money, Wirtualnemedia. Foto na wejscie: mohamed_hassan/Pixabay

Odsłon: 7061 Skomentuj newsa
Komentarze

49

Udostępnij
  1. slo1q
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2019-03-06 11:59

    Może i jestem dziwny, ale uważam, że powinno się płacić podatki w kraju, w którym oferuje się usługę.
    Za każdą inną usługę (telefon, internet, TV) płaci się podatek, to dlaczego usługi strumieniowania powinny być z tego wyłączone?

    Skomentuj

    1. sabaru
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2019-03-06 12:19

      Tylko że to oznacza wzrost cen wszystkiego. Część inwestorów się wyprowadzi bo nie będzie się opłacało im prowadzić interesów w Polsce. Takie firmy dają też pracę naszym rodakom, a jaka się wyprowadzą to pójdą na zwolnienia. Popieraj dalej takie działania to ten rząd doprowadzi ten kraj do bankructwa.

      Skomentuj

      1. anarchist
        Oceń komentarz:

        8    

        Opublikowano: 2019-03-06 12:42

        Im wyższe podatki tym większa szara strefa i tym niższy rozwój gospodarczy i chęć do inwestowania/wydawania kasy. Jest nawet jakiś stała opisująca tą zależność w ekonomii.

        Skomentuj

        1. pablo11
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-03-06 13:39

          Nie wydaje Ci się, że przytoczona przez Ciebie zależność, nie ma ŻADNEGO odniesienia do wyżej wymienionych serwisów ?? Oni chcą opodatkować gigantów. Wyobrażasz sobie Netflixa w szarej strefie ??

          Skomentuj

          1. mesjan
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2019-03-06 14:29

            Są serwisy z pirackim darmowym stremingiem filmów, jemu chodziło o to że rzucą netflixa i przejdą na te pirackie.

            Skomentuj

          2. anarchist
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-03-06 14:53

            Mam gdzieś Netlixa itp badziewia i czy ktoś przejdzie na pirackie czy nie przejdzie. Nie o tym pisałem i lata mi serdecznie.

            Ma odniesienie do tago jak i do innych działów gospodarki.

            Jak rząd dobija podatkami to pracodawca szuka cięć. Nie będzie inwestował w rejonie silnie opodatkowanym skoro może przenieść biznes tam gdzie mu się będzie opłacało go prowadzić.

            Szara strefa... Im wyższe podatki tym bardziej opłaca się ich unikać.

            Sęk w tym, ze po przekroczeniu pewnego progu opodatkowana gospodarka popada w stagnację lub zaczyna się powolne załamanie, bo ludzie tego nie wytrzymują. Nie pozostaje kasy na inwestycje. Na konsumpcję. Więc zwalnia się pracownika bo jest nie opłacalny . Pracownik nie kupuje konsumpcyjnego towaru bo nie ma za co. Więc sprzedaż spada. A za nią produkcja. Fabryka zwalnia obroty. Itd. W rezultacie przychód dla państwa z podatków spada.... Więc to taki strzał w stopę.

            To się nazywa Krzywa Laffera.

            https://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_Laffera

            I mimo, ze mam głęboko netlixy i streamingi to takie działanie bije bezpośrednio lub pośrednio we wszystkich. A to tylko część układanki. Zaraz poszukają kasy na czymś z czego np ja korzystam i dokładnie wg koncepcji Laffera ja będę dane dobro/produkt/usługę ograniczał w ramach cięć. Może sa tacy którzy zapłacą za wszytką każdą cenę ale ja nie. I globalnie jednak ten mechanizm działa.

            Pozdro.

            Skomentuj Historia edycji

      2. davidoff
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-03-06 13:08

        pytanie czy w innych krajach jest podatek za tego tupu usługę jeżeli tak nie widzę przeciwskazań by to wprowadzili. Zagraniczni dostawcy muszę płacić u nas też podatki.

        Skomentuj

      3. leon-san
        Oceń komentarz:

        8    

        Opublikowano: 2019-03-06 13:16

        To wg tej logiki powinniśmy wszystkie firmy zwolnić z podatku. Bo zatrudniają ludzi w Polsce.
        Żądanie płacenia podatków od firmy, gdy zarabia na usługach oferowanych w kraju, jest jak najbardziej uprawnione. Nie może być świętych krów, które prowadzą interesy wg własnych warunków.

        Skomentuj

      4. stalkerpl
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2019-03-06 13:31

        to może zlikwidować podatki a wtedy będzie na wszystko

        Skomentuj

      5. Vienio43
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-06 14:11

        Zawsze mnie dziwią ludzie którzy o ojczyźnie piszą " ten kraj".

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-03-06 16:42

          a jak inaczej?

          Skomentuj

          1. Kropeczka
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-07 09:20

            mój kraj ?

            Skomentuj

    2. ANATHEMA
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2019-03-06 12:49

      Częściowo się zgodzę. Moim zdaniem jednak firmy sprzedające usługi w Polsce powinny płacić podatek w Polsce. I tyle.
      Wiem ...może być drożej... i pewnie będzie... Ale tak uważam.

      Nie cukruję rządzącym bo mam niskie o nich mniemanie i jestem przeciwny socjalowi jaki oni proponują ale po prostu takie zdanie mam na temat podatków.

      Skomentuj

      1. sabaru
        Oceń komentarz:

        -7    

        Opublikowano: 2019-03-06 13:12

        @ANATHEMA dla was liczy się tylko kasa. Żeby jak najwięcej ściągnąć i nie ważne jakim kosztem. I tyle.

        Skomentuj

  2. Dizzy
    Oceń komentarz:

    13    

    Opublikowano: 2019-03-06 12:12

    Rozdawnictwa rządu ciąg dalszy, więc szukają skąd pieniądze ściągnąć...Obietnice przedwyborcze trzeba za coś sfinansować.

    Skomentuj

  3. awesome1337
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-03-06 12:15

    jeszcze wiecej tych lewackich programów socjlanych to niedługo bedziemy płacic podatek za deszcz...

    Skomentuj

    1. 14r33k
      Oceń komentarz:

      14    

      Opublikowano: 2019-03-06 12:17

      Podatek od deszczówki istnieje od kilku lat

      Skomentuj

      1. awesome1337
        Oceń komentarz:

        -9    

        Opublikowano: 2019-03-06 12:24

        miałem na mysl podatek od tego co spadnie na nas, akurat ten na utrzymymanie infrastruktury jest ok

        Skomentuj Historia edycji

        1. musslik
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-03-06 13:08

          Polacy zawsze mieli i raczej będą mieć dalej lewicowe poglądy odnośnie gospodarki w niektórych wręcz "lewackie" no i nic nikomu się nie przetłumaczy, że pośrednik w postaci państwa w każdym aspekcie życia jest zbędny. Pośrednik kosztuje więc będą sięgać coraz głębiej w kieszenie podatników bo nie ma nic za darmo. Wiele ludzi to nawet nie ma świadomości, że rząd nie ma własnych pieniędzy ;)

          Skomentuj

          1. awesome1337
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-03-06 15:35

            social jako tako nie jest zły
            ale takie cos jak 500+ to jest rak który nie dosc ze marnuje chore ilosci pieniedzy podatników to jeszcze szkodzi społeczenstwu
            od momentu jego wprowadzenia z rynku pracy znikneło kilkadziesiąt tysiecy kobiet które nawet jezeli teraz jako taka daja rade z ta kasa z 500+ to w momencie w którym zródełko wyschnie zostana w głebokiej dupie bo nikt ich nigdzie nie zatrudni

            Skomentuj

          2. Kropeczka
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-07 09:26

            No popatrz a cała stara UE zwariowała bo ma swoje odpowiedniki 500+...

            No tak biedactwo, już nie zatrudni żadnej kobitki za tysiaka...

            Normalnie żal...

            A nie wpadło do tej główki, że raz te 500+ daje kopa gospodarce. A dzieci urodzone dzięki niemu będą pracować na twoją emeryturę ??


            Co do pakietu piątki jestem przeciwna. Ale znając polskich polityków, gdyby pis obniżył podatki i nie robił rozdawnictwa. To przyszedłby taki schetyna (np.) i obiecał podobne łapówki i ludzie by łykali jak młode pelikany.
            Po prostu system polityczny w Polsce jest patologiczny.

            A pis - po prostu szantażuje społeczeństwo - głosujcie na nas, bo przyjdzie po i zabierze wam to wszystko.

            Chore ? Tak, Ale taki klimat mamy....

            Skomentuj

          3. anarchist
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-07 13:24

            No Europa zwariowała... na punkcie socjalizmu gospodarczego...

            Pieniędzy nie powinno się nikomu dawać za free. Nikomu.

            Otóż kopa to da jak pieniądze zostaną w kieszeni każdy będzie dysponował wg swojego uznania. Wystarczy nie zabierać aby potem dawać, bo to zwyczajnie nie uczciwe. Redystrybucja dóbr jest zła, nawet moralnie bo demoralizuje a także dlatego, że kogoś kto z danej rzeczy nie korzysta okrada się aby finansował daną rzecz.

            Inaczej. Z jakiej paki mam finansować nie swoje dzieci. Jak ktoś ma dziecko to niech utrzymuje za swoje. No sorry... Ja chce finansować tylko to z czego korzystam lub uważam, ze ma sens. To co mi nie potrzebne to sajonara i wara od mojej kasy. Bo te wszystkie socjale aby były to trzeba kogoś okraść.

            Wystarczy nie okradać. Każdy swoimi pieniędzmi rozporządzi najlepiej. A jak głupi... no to sorki. Selekcja naturalna. nie chcę aby ktoś żył na mój koszt. Ja nie chcę tyle podatków płacić aby finansować resztą. W sumie to opłaca się na robić dzieciaków z 10 i nie trzeba pracować. Niech inni pracują na mnie i moje bachorki... "Rewelcayjne" podejście.

            Skomentuj

        2. leon-san
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2019-03-06 13:25

          Powiedz mi, czy to właściciele posesji są winni, że pada deszcz? Czy to oni go "wyprodukowali"? To miasto jest winne, że nie nakazało odpowiednich przerw z trawnikami pomiędzy budynkami, aby ten deszcz wsiąkł zamiast spływać do kanalizacji.

          Skomentuj

  4. anarchist
    Oceń komentarz:

    17    

    Opublikowano: 2019-03-06 12:22

    Podatki powinny być mniejsze. Powinno być ich mniej!!!

    Rozdawnictwo nie powinno istnieć. Wydatki państwa powinny być mniejsze. Minimalne, dobrze przemyślane. Ideologie, wszystkie, powinny być zlikwidowane. Państwa w życiu obywatela powinno być mniej. Tak żeby nie przeszkadzało w życiu tak jak teraz...

    Tak sobie uważam. Takie ułudne nadzieje...

    Jedyny pozytyw to tylko taki że z tego strumieniowania czy tam netflixów nie korzystam ale to słabe pocieszenie, bo nie tylko tu będą chcieli narzucić haracz... To tylko kwestia czasu...

    Skomentuj

  5. sabaru
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-06 12:23

    No to pięknie się dzieje. Ostatnio czytałem że na soki i coś jeszcze chcą prowadzić podatek. I tak jest drogo to teraz będzie jeszcze większa drożyzna. Mam nadziej że przegrają te wybory bo będzie źle. Może nie odczujemy tego od razu ale za kilka lat już tak.

    Skomentuj

    1. Abgan
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-03-06 14:24

      Nie chcą wprowadzić podatek na soki, tylko upraszczają matrycę stawek VAT, żeby nie przypisywać "ręcznie" stawki do każdego produktu (np. różne rodzaje pączków mają stawki VAT 5, 8 lub 23%) tylko do całych kategorii. I tak - obniżona stawka będzie na soki (tak jak jest teraz), a na inne napoje będzie zwykła stawka, a teraz jest tak że obniżona stawka jest na soki oraz na niektóre inne napoje (bodajże nektary). I o to się rozchodzi, że te nektary będą dołączone do innych napojów dosładzanych a nie do soków.

      Skomentuj

      1. Kropeczka
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-07 09:28

        mądrze, a do tego dodajmy że te napoje sa po prostu szkodliwe dla zdrowia. Ale podpięte pod soki sa tanie.... i kupowane.

        Skomentuj

  6. Cross
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2019-03-06 13:15

    Jest to chyba cały trend unijny i generalnie słuszny że firmy powinny płacić podatki od zarobków w Państwach w których te dochody osiągają, więc tutaj nikt Ameryki nie odkrył...

    Zasadnicza różnica jest taka ile teraz korpo płaci za używanie Polskich zasobów ludzkich, środowiskowych, za dostęp do skądinąd dużego i w miarę zamożnego Polskiego rynku (w porównaniu do krajów europy środkowo-wschodniej) , a ile powinien płacić? Bo wszyscy wiemy że tacy giganci którzy zarabiają miliardy zysku na czysto są tacy biedni żeby kilka milionów więcej niż teraz zapłacić należnego podatku i będą musieli podnosić ceny...

    Jeśli podniosą ceny zbyt dużo to zaczną tracić klientów i dochody, więc może poprzestaną na zmniejszeniu marży z 30% na powiedzmy 25%?

    Skomentuj

    1. ironmanmw
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2019-03-06 13:26

      Dokładnie ja jako przedsiębiorca place podatki to czemu oni maja nie płacić jak zarabiają u nas pieniądze. Jak kolega wyżej napisałem niech zejdą z marzy.

      Skomentuj

      1. Ghola
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-06 13:42

        Macie po plusiku :)

        Skomentuj

  7. mutissj
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-06 13:45

    Z nieba te 500 plus się nie wzięło :P

    Skomentuj

  8. HomeAudio
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2019-03-06 13:47

    Widzę tutaj większość komentarzy typu: "Firmy sprzedające usługi w Polsce powinny płacić podatki w Polsce".

    No spoko... generalnie zgadzam się z tym że firmy powinny płacić podatki... ale tutaj to wygląda inaczej:

    1. Rząd potrzebuje pieniędzy na "rozdawnictwo" nierobom
    2. Rząd podnosi podatki "cyfrowym gigantom" - aby te pieniądze na "rozdawnictwo" pozyskać
    3. "Cyfrowi giganci" podnoszą nam ceny usług aby wyjść "na swoje"
    4. Finalnie my wszyscy finansujemy "nieróbstwo" i socjale - bo taką okrężną drogą rząd znowu zabrał nam więcej pieniędzy.

    Nasz kraj stoi na głowie - zamiast dbać o to aby ludzie mieli pieniądze i aby mogli je inwestować to grabi się nas każdym możliwym sposobem... i to tylko po to aby finansować nierobów. No po prostu MASAKRA!

    Skomentuj

    1. Abgan
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-03-06 14:27

      Autor artykułu nawet wspomina o tym, że dążenie do opodatkowania usług cyfrowych lokalnie nie jest niczym nowym ani specyficznym dla Polski.

      Można więc spojrzeć od drugiej strony - opodatkowanie Google, FB, Netflixa i reszty i tak jest planowane w całej UE, więc będą dodatkowe środki, a rząd decyduje na co je przeznaczy. I (niespodzianka!) w roku podwójnie wyborczym przeznacza je na kiełbasę. Kto by pomyślał, że tak będzie w demokracji? :-)

      Skomentuj

      1. musslik
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-06 21:21

        Każdy podatek finalnie przerzucony jest na konsumenta.

        Skomentuj

  9. Kenjiro
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-06 13:49

    A to giganci nie płacą już VATu w Polsce? Przecież zgodnie z prawem unijnym usługi lub towary sprzedawane/dostarczane w kraju unijnym należy opodatkować VATem danego kraju.

    Może teraz chcą opodatkować CITem albo jakimś nowym kuriozalnym podatkiem?

    Skomentuj

    1. CajraX
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-03-06 16:38

      Nie wiem dlaczego dostajesz minusy, skoro masz rację.
      Oczywiście, że Netflix w opłacie uwzględnia VAT 23%, więc nie wiem na jakiej podstawie można im jeszcze coś dowalić. Najlepiej ściągać trzykrotne podatki, wtedy pieniędzy na rozdawnictwo nie zabraknie. Do czasu.

      Skomentuj

      1. Latros
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-03-06 19:07

        Vat 23% to nie płaci Netflix tylko my, dokonując zakupu usługi i to jest "nasz" podatek. Netflix go tylko w naszym imieniu przekazuje do skarbówki. Netflix i inne firmy, wykorzystują to że nie mogą być podwójnie opodatkowani tj. muszą płacić podatki tylko tam, gdzie mają zarejestrowaną siedzibę. A siedziby mają w rajach podatkowych. Obecnie na całym świecie zaczynają się brać za ten proceder.

        Skomentuj

        1. Kropeczka
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-03-07 09:30

          plus

          Skomentuj

  10. kitamo
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2019-03-06 14:17

    No coz , nikt nie chce finansowac TVP bo kazdy woli VOD więc trzeba sie przyssac do tego typu firm i zabrac "to co sie nalezy" :)

    Skomentuj

  11. darioata
    Oceń komentarz:

    -6    

    Opublikowano: 2019-03-06 17:24

    Wreszcie ktos wzial sie za tych zasranych molochow! Google, Facebook, Netflix, Apple, Microsoft, Amazon, Ali Express, Epic Games, Steam, Uber, My Taxi itd dysponuja biliardami dolarow i jak zabierze sie im mala czesc pieniedzy nawet tego nie odczuja a my biedni ludzie pokrzywdzeni przez los bedziemy mogli po prostu zyc lepiej!
    Popieram jak najbardziej pomysl opodatkowania wszystkich kapitalistow dysponujacymi fortunami takimi co maja budzet nie jednego nawet bogatego panstwa ale i nie tylko bo tych malych kapitalistow tez trzeba opodatkowac aby dzielili sie z nami czyli normalnymi Kowalskimi takimi jak ja i ty swoimi zyskami!!!

    Skomentuj Historia edycji

    1. stoona
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-03-06 17:58

      A ile zer ma BILLIARD? ;-)

      Skomentuj

      1. musslik
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-03-06 21:25

        pierdylion ;P

        Skomentuj

  12. Latros
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-03-06 19:20

    Większość z użytkowników toczy pianę jednak nie jest świadoma że płacąc 50zł za abonament, jego składowe to 23% Vat oraz 78% dochodu dla Netflixa lub innej firmy. Netflix dostaje 38,5zł a pozostałą kwotę przelewa w "naszym imieniu" do fiskusa. I od 38,5zł Netflix nie opłaca podatku w Polsce tylko w kraju gdzie ma siedzibę.

    Nie sądzę że gdyby Vat zmalał to Netflix by obniżył swoje ceny, tak samo będzie po zmianach, kiedy wszystkie korporacje, przestaną się ukrywać w rajach podatkowych i za zakazem podwójnego opodatkowania oraz będą płacić podatki na terenie prowadzenia działalności. To się dzieje w całej UE i w każdym z tych krajów będą musieli opłacać podatki od zysków w danym kraju.

    Skomentuj

  13. dolph
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-06 19:38

    A można kupić Netflix np. w UK czy DE żeby płacić jako PL?

    Skomentuj

    1. Sora_
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-03-06 21:23

      Nie, nie da sie, mozesz uzyc VPN's zeby 'zhakowac' system ale legalnie CI nie wolno. Zoning jest.

      Z drugiej strony Giganci wezma sie na sposob.

      Bardzo prosty.

      Ot przestana swiadczyc uslugi w kraju ktory naklada dodatkowe podatki.

      Jaki bedzie tego efekt ?
      Prosty, streaming bedzie lecia np z USA i trzeba bedzie placic w dolarach. Kraj nie zarobi a Gigiant nie zaplaci podatku, reklamy i tak wyswietli i bedzie mial wszystkich daleko w odwloku.

      Oczywiscie zamiast USA mozna wstawic jakis raj podatkowy i bedzie jeszcze taniej i zamiast np Netflixa bedzie "Netfliks" i juz beda sie musieli cwaniaczki odwalic.

      A jak im sie nie bedzie podobac to jedynie blokowanie domen zostanie, ale w demokratycznym kraju to nie bedzie takie proste.

      Zcentralizuja system i chciwi politycy zobacza srodkowy paluszek zamiast zyskow. A jak zaczna toczyc piane to im google wylaczy uslugi na powiedzmy tydzien i nastapi pelen paraliz cyfrowy. Tyle w temacie.

      Skomentuj

      1. lordshaitis
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-03-06 23:16

        To nie tak działa, ci giganci trzepią ogromną kasę i nie wycofają się z rynku, żeby sprzedać legalnie usługę musisz ją zarejestrować, więc co za tym idzie zostać płatnikiem do skarbówki, a to co piszesz obejdziesz prostą blokadą regionalną, wbrew pozorom połączenia między kontynentami nie są takie liczne i już masz kape :) A jak podniosą ceny stracą klientów, a że natura nie lubi próżni to zawsze ktoś się znajdzie na ich miejsce :) Więc nie martwił bym się za bardzo podatkami dla gigantów

        Skomentuj

  14. sabaru
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-07 01:41

    Ciekawe co z tego wyjdzie.

    Skomentuj

  15. Kropeczka
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-07 09:34

    Mamy chory system polityczny. Słabiutkie partie bez poparcia.

    Silne lobby różnej maści.
    Spółki miejskie i skarbu państwa do zdobycze dla wasali danego prezesa.

    Do tego 460 posłów - spokojnie wystarczyło by 260 np.

    I tak mamy od 1989 nie od teraz.

    Wszystkie partie traktują ten kraj nie jako swój, a jako zdobycz wojenną...

    A Polacy ? Niestety cipy. We Francji potrafią wyjść na ulice z powodu paru eurocentów.
    My łykamy wszystkie podwyżki i cieszymy się że nie są wyższe....

    Skomentuj

  16. BrumBrumBrum
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-03-07 16:51

    Netflix to podrożeje nawet bez podatku od nosa pinokia zakreślającego cyfry. oni już w usa testują wyższe abonamenty, bo uznali że są już wystarczająco znani, i testują ile ludzi zechce zrezygnować po podwyżce. to samo czeka pozostałe kraje, także PL. a dodatkowy podatek będzie pretekstem tak samo jak w przypadku paliw, gdzie podwyższenie podatku powoduje natychmiastową podwyżkę ceny, zaś zdjęcie podatku powoduje ślimaczy spadek ceny. więc skorzystają z okazji i przywalą z impetem po portfelach.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!